Red Flower Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Hallo Er det flere her som får dårlig samvittighet av å spise kjøtt? Det er noe jeg gjør og synes det er veldig vanskli å kjøpe kjøttvarer i butikken. Føler at folk ser på meg og tenker sitt. Men sier hele tiden til meg selv at de spiser sikkert også kjøtt. Jeg vet de fleste spiser jo kjøtt, men hvorfor føler jeg da at jeg er den eneste? Det er så vondt å ha det sånn synes jeg, men er alt for glad i kjøtt til å slutte.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Hallo Er det flere her som får dårlig samvittighet av å spise kjøtt? Det er noe jeg gjør og synes det er veldig vanskli å kjøpe kjøttvarer i butikken. Føler at folk ser på meg og tenker sitt. Men sier hele tiden til meg selv at de spiser sikkert også kjøtt. Jeg vet de fleste spiser jo kjøtt, men hvorfor føler jeg da at jeg er den eneste? Det er så vondt å ha det sånn synes jeg, men er alt for glad i kjøtt til å slutte. Hvis du hadde vært den eneste som spiste kjøtt, så ville de ikke solgt så mye kjøtt på butikkene. Det er mange som spiser kjøtt, og noen få som ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Hallo Er det flere her som får dårlig samvittighet av å spise kjøtt? Det er noe jeg gjør og synes det er veldig vanskli å kjøpe kjøttvarer i butikken. Føler at folk ser på meg og tenker sitt. Men sier hele tiden til meg selv at de spiser sikkert også kjøtt. Jeg vet de fleste spiser jo kjøtt, men hvorfor føler jeg da at jeg er den eneste? Det er så vondt å ha det sånn synes jeg, men er alt for glad i kjøtt til å slutte. Da skal du sørge for å kjøpe kjøtt som du kan spise med god samvittighet. Dvs økologisk kjøtt, eller feks Stangekylling i stedet for Priorkylling. Dvs kjøtt som er produsert med dyrevelferd i fokus, fra dyr som har hatt et godt liv. Vilt er også et godt alternativ, og kjekjøtt om du får tak i det. 1
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Sånn begynte det med meg også, og nå er jeg veggis :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Jeg har begynt å tenke mer på det etter at jeg ble singel - det var vanskelig å forholde seg til det med en samboer som ville ha kjøtt helst hver dag. Foreløpig spiser jeg det meste av kjøtt, men prøver å holde meg unna kylling i størst mulig grad, og spiser ofte vegetar- og fiskemiddager. Skulle ønske det fantes fler alternativer når det gjaldt for eksempel spekemat, som jeg synes er godt og drøyt. Men jeg mener i hvert fall at når du får dårlig samvittighet, så bør du heller prøve å kutte ned på kjøttforbruket og bli bevisst på hva som er ok og mindre ok etter din oppfatning, enn å kutte ut tankene
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Jeg har begynt å tenke mer på det etter at jeg ble singel - det var vanskelig å forholde seg til det med en samboer som ville ha kjøtt helst hver dag. Foreløpig spiser jeg det meste av kjøtt, men prøver å holde meg unna kylling i størst mulig grad, og spiser ofte vegetar- og fiskemiddager. Skulle ønske det fantes fler alternativer når det gjaldt for eksempel spekemat, som jeg synes er godt og drøyt. Men jeg mener i hvert fall at når du får dårlig samvittighet, så bør du heller prøve å kutte ned på kjøttforbruket og bli bevisst på hva som er ok og mindre ok etter din oppfatning, enn å kutte ut tankene Herregud, for en barbar.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Jeg har begynt å tenke mer på det etter at jeg ble singel - det var vanskelig å forholde seg til det med en samboer som ville ha kjøtt helst hver dag. Foreløpig spiser jeg det meste av kjøtt, men prøver å holde meg unna kylling i størst mulig grad, og spiser ofte vegetar- og fiskemiddager. Skulle ønske det fantes fler alternativer når det gjaldt for eksempel spekemat, som jeg synes er godt og drøyt. Men jeg mener i hvert fall at når du får dårlig samvittighet, så bør du heller prøve å kutte ned på kjøttforbruket og bli bevisst på hva som er ok og mindre ok etter din oppfatning, enn å kutte ut tankene Du kan kjøpe økologisk spekemat fra denne produsenten: http://vikja.no/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=15
Sweet77 Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Hallo Er det flere her som får dårlig samvittighet av å spise kjøtt? Det er noe jeg gjør og synes det er veldig vanskli å kjøpe kjøttvarer i butikken. Føler at folk ser på meg og tenker sitt. Men sier hele tiden til meg selv at de spiser sikkert også kjøtt. Jeg vet de fleste spiser jo kjøtt, men hvorfor føler jeg da at jeg er den eneste? Det er så vondt å ha det sånn synes jeg, men er alt for glad i kjøtt til å slutte. *peil ut en annen som ser ut som han har samme ærend som deg, snik deg diskret bak ham og ta opp varene fra kjøttdisken rett etter ham* så ingen legger merke til deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå