AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 har fått tak i noe kosttilskudd men kapslene er DIGRE.... har alltid hatt en vegring mot å svelge store piller. noen tips til hvordan bli kvitt denne "angsten" for å sette fast kapsler i halsen? :/
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Jeg var skikkelig redd for å svelge store tabletter før, men etter en periode der jeg måtte ta mye medisiner så ble det bedre. Jeg har fortsatt litt problemer med store kapsler (som ofte smaker vondere enn tabletter), og ting som smaker vondt. Det som har hjulpet for meg er å ha et glass som er fullt av drikke, så du er sikker på at du har nok dersom du må svelge to ganger. Dersom det er ting som smaker vondt, hjelper det å svelge med brus i stedet for vann, eller å eventuelt ha liggende noe som smaker godt som man kan spise rett etterpå. Dersom du ikke får det til etter å ha prøvd, så kan det hende at den aktuelle medisinen/tilskuddet finnes i mindre doser, så du feks kan ta to små i stedet for en stor tablett/kapsel. (Dette er nok mer aktuelt for medisiner enn for kosttilskudd.)
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Jeg haaater store piller. Har litt trang hals tror jeg, for av og til sitter de faktisk fast også. Selv paracet deler jeg gjerne i 2 eller 4 for å klare få de ned. Selv da kan jeg slite litt. Men må en ta store piller så må en jo. Ikke alt som kan deles opp. Bløtgjør halsen før du skal ta pillen, slik at du ikke er tørr. Ha så god klaring i halsen som mulig når du skal svelge. Bøy hodet litt oppover, men ikke for mye. Så godt med vann eller annen drikke etterpå for å skylle etter med store munnfuller. Har du en følelse av at det sitter fast litt, så spis litt brødmat eller bolle etterpå for å dytte ned. Det er iallefall noe som hjelper litt for min del.
Tabris Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jeg sliter med det samme. Her er to tips som fungerer bra for meg: 1.Svelg tablettene med appelsinjuice. Det er kraftig nok i smak til å dekke over eventuell smak i tablettene, samt såpass tykt at tablettene lettere glir ned. 2. Svelg tablettene med en flaske brus/vann/saft. Det viktigste er ikke hva du drikker, men at du drikker fra en flaske. Da er trykket fra væsken så stor at tabletten glir rett ned uten at du trenger gjøre noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå