AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Hei, jeg leier en kjellerleilighet, hvor jeg til nå (og også det som har stått i kontrakten) har betalt husleie den første, hver måned. Men det er blitt endringer når det gjelder inntekten min, som gjør at det hadde vært mye lettere for meg å, f.eks, betale den 5. i måneden. Har ikke så god råd, og blir da ellers til at jeg må få en venn til å betale husleien den 1, slik at jeg kan betale han tilbake noen dager etter at jeg har fått inntekten min. Skal spørre huseier om dette, men er litt usikker på om det er dårlig gjort av meg? Frekt? Jeg vet ikke.. Hilsen ikke så erfaren leietaker
frøkna Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 det er ikke rart å spørre om i det hele tatt.
Gjest PinkLeaf Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Vi betalte også alltid leie den 1. i måneden, men fikk endret utbetalingsdato for lønn. Vi sa i fra til huseierne, og de syns at det var helt ok. Vår husleie går til en konto der lånet deres trekkes, så vi måtte bare passe på å si i fra tidlig nok til at de kunne gi beskjed til banken. Det er bedre at du sier i fra enn at det blir trøbbel med en tredjepart.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Jeg hadde ikke synes det var rart. Huseier får jo pengene sine uansett.
Dakia Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Jeg leier ut 2 leiligheter, og ser ingen problemer med det. Hadde satt stor pris på at du ga beskjed, det finnes også de som bare hadde gitt f, og betalt senere istedet. Virker som du er en flott leietaker!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Spurte nå, og det gikk helt fint! Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 da jeg leide før så skulle egentlig husleien betales 1. hver mnd.men gikk på skole da og fikk ikke stipend før 15. selv om det er i seineste laget så synes dem ddet var helt greit .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå