AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #41 Skrevet 18. april 2012 Uff, synes det er så vanskelig å klare å spise riktig. Burde gå ned fem kilo, men da må jeg bli flinkere med kostholdet: frokost: youghert og kaffe Lunsj: god morgen youghert middag: et knekkebrød med skinke og ost, stor hjemmelaget smoothie med youghert og nøtter/trket frukt kvelds: nøtter Jeg vet godt hva jeg IKKE burde spise. Men er så vanskelig å være streng på kostholdet når jeg også får så vondt i magen av brød og fiberrik mat slik som grønnsaker. Egentlig burde jeg ikke spist melkeprodukter heller, og iallefall ikke sukker. Så jeg spiser altså helt fel og vil aldri klare å gå ned de fem kiloene som gjør at jeg tenker på vekt og kropp hver time i løpet av døgnet... Er dette en vanlig dag? Du spiser det samme hver dag? I såfall så burde du gå ned i vekt, for dette er fryktelig lite mat for et voksent menneske! Sikker på at du ikke spiser med enn det du gjør? Uansett så kan du få noen tips. Spis laks og grønnsaker. Omelett med salater. Kyllingsalat. +++ Det kostholdet du har virker svært stusselig, både med tanke på kalorier og matglede... 1
LittleJ Skrevet 18. april 2012 #42 Skrevet 18. april 2012 (endret) Må ta for i dag da, mest usunne dagen på en stund faktisk =P Frokost: Grønnsakssuppe Mellommåltid: No wienervarer på jobben (Ei på jobben som lurte meg til det, lover =P) og en ostebricks Middag: Svinefilet med masse brokkoli og babygulrøtter og litt pasta. Tok litt pasta siden søster'n sku ha og jeg mista halve posen oppi vannet når jeg lagde xD Hadde lett bernaisesaus over Hvis jeg spiser kveldsmat i dag blir det enten suppe eller to brødskiver med magerost på Endret 18. april 2012 av LittleJ
Sportiva Skrevet 18. april 2012 #43 Skrevet 18. april 2012 (endret) Dagen i dag ble ikke som planlagt i det hele tatt. Har spist: Frokost/lunch: Havregrøt kokt på soyamelk, blåbær, en teskje 99% peanøttsmør, hempfrø, splenda, kanel, algetabletter, omega-3 Mellommåltid: en teskje peanøttsmør Middag: Indisk restaurant: oljete kikert-curry med ris og et halvt nanbrød. Følte at jeg rullet ut og var fortsatt stappmett to timer etterpå da jeg dro på trening (1,5 time kampsport). Kvelds: Pære, 2 kokte egg, kokte grønnsaker: asparges, gulrot, brokkoli, pesto og knust hvitløk, algetabletter, omega-3 Kos: Confecta 72% sjokoladedrikk - to kopper. Er normalvektig, men ganske lav (163). Sterk i kroppen, men skulle gjerne gått ned i fettprosent mpt sommeren. Ikke noe jeg stresser veldig med ettersom jeg har mye muskler i overkroppen + er epleformet, så jeg kommer aldri til å bli liten, nett og feminin. Men å legge folk i bakken, det kan jeg Endret 18. april 2012 av Sportiva
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #44 Skrevet 18. april 2012 Herregud! HVEM bryr seg??! hahaha Unskyld at jeg ler. men det er ganske tragikomisk at noen av dere skriver ett helt foredrag om hva dere har putta i kroppen i løpet av endag. Er sikkerpå at halvparten av dere er sofagriser som sitter med godteriskåla på fanget ved frokost bordet. HAHAHAHA im laughing my ass off and out of this thread. For nå blir jeg vel slakta:-P
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #45 Skrevet 19. april 2012 Er dette en vanlig dag? Du spiser det samme hver dag? I såfall så burde du gå ned i vekt, for dette er fryktelig lite mat for et voksent menneske! Sikker på at du ikke spiser med enn det du gjør? Uansett så kan du få noen tips. Spis laks og grønnsaker. Omelett med salater. Kyllingsalat. +++ Det kostholdet du har virker svært stusselig, både med tanke på kalorier og matglede... Hei, jeg får vondt i magen av nesten alt jeg spiser, det er derfor jeg nå prøver en diett bestående av så mye youghert. da unngår jeg magesmertene...er veldig glad i salat, men da slår magen seg vrang og jeg får masse luft og kramper Jeg spiser jo feks en del nøtter med en del kalorier, feks har jeg nøtter og tørket frukt i smoothien, samt at jeg spiser nøtter til kveldsmat. jeg klarer ikke se at jeg har begynt å gå ned i vekt enda. jeg har gått på denne dietten i 2 uker nå uten resultater men dietten er slik ikke bare for å gå ned i vekt, men for å unngå magesmertene som sagt...
Gjest Hikken Skrevet 19. april 2012 #46 Skrevet 19. april 2012 (endret) Er dette en vanlig dag? Du spiser det samme hver dag? I såfall så burde du gå ned i vekt, for dette er fryktelig lite mat for et voksent menneske! Sikker på at du ikke spiser med enn det du gjør? Uansett så kan du få noen tips. Spis laks og grønnsaker. Omelett med salater. Kyllingsalat. +++ Det kostholdet du har virker svært stusselig, både med tanke på kalorier og matglede... Nå er ikke jeg den du siterte, men jeg tror ikke man trenger å gå ned i vekt selv om man spiser lite. Jeg er 162 cm høy og veier rundt 68 kilo, og jeg har gjennom de to siste årene som oftest bare spist en eller to ganger om dagen, og jeg har ikke gått ned mer enn to kilo. Og det er ikke spesielt mye jeg spiser heller. Alt fra to brødskiver om dagen til hvor det eneste jeg spiser en dag er middag eller frokost. Går riktignok en del Pepsi Max, så det kan muligens være derfor? :gjeiper: Endret 19. april 2012 av Hikken
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #47 Skrevet 19. april 2012 Frokost: 2 brødskiver eller 2-3 knekkebrød med smør og pålegg som hvitost eller skinke. Drikker alt fra Biola til Pepsi Max ved siden av. Eller Red bull. Kan også spise frokostblandinger (den med blåbær fra AXA) med vaniljekesam. Lunsj: Et horn eller 2-3 brødskiver. Kaffe og juice, eller vann. Middag: Kjøtt, pasta, pesto eller annen saus og grønnsaker. Kveldsmat: Ingenting. Men hvor stor er middagen? hvor mye pasta? hvor mye kjøtt?
Jolene Skrevet 19. april 2012 #48 Skrevet 19. april 2012 (endret) Frokost: Smoothie med kokkosnøttolje oppi Lunsj: 3 speltlomper med pålegg MM: 1 lompe med pålegg Middag: Ulike grønnsaksretter med litt kjøtt Drikke: Kaffe, vann og juice evt rissjokolademelk Noen dager spiser jeg kun frokost og middag Er 161, 67 kg og trener hard styrke flere ganger i uka. Har siden Januar gått ned 2 buksestrrl uten at det synes på vekta :gjeiper: Edit: Kom på noe mer jeg måtte skrive Endret 19. april 2012 av Gitte89
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #49 Skrevet 19. april 2012 Herregud! HVEM bryr seg??! hahaha Unskyld at jeg ler. men det er ganske tragikomisk at noen av dere skriver ett helt foredrag om hva dere har putta i kroppen i løpet av endag. Er sikkerpå at halvparten av dere er sofagriser som sitter med godteriskåla på fanget ved frokost bordet. HAHAHAHA im laughing my ass off and out of this thread. For nå blir jeg vel slakta:-P Jeg personlig bryr meg fordi jeg vil ned i vekt. Dermed ser jeg på svarene til de jeg vet er slanke
~white lady~ Skrevet 19. april 2012 #50 Skrevet 19. april 2012 Hei, jeg får vondt i magen av nesten alt jeg spiser, det er derfor jeg nå prøver en diett bestående av så mye youghert. da unngår jeg magesmertene...er veldig glad i salat, men da slår magen seg vrang og jeg får masse luft og kramper Jeg spiser jo feks en del nøtter med en del kalorier, feks har jeg nøtter og tørket frukt i smoothien, samt at jeg spiser nøtter til kveldsmat. jeg klarer ikke se at jeg har begynt å gå ned i vekt enda. jeg har gått på denne dietten i 2 uker nå uten resultater men dietten er slik ikke bare for å gå ned i vekt, men for å unngå magesmertene som sagt... Nå har du skrevet "youghert" tre ganger- det heter altså yoghurt... beklager, måtte bare...!
Gjest norah Skrevet 19. april 2012 #51 Skrevet 19. april 2012 (endret) Jeg må følge litt med i matveien pga stoffskifte, og ligger på omlag 1800 kcal om dagen(ca 300 mer på treningsdager). Da holder jeg vekten sånn ca-ish. Følger ingen plan, det regulerer seg selv siden jeg må spise hver 3. time uansammafadersett for å unngå få helt føling-tendenser(type superkvalm, skjelven etc). Spiser ikke melkeprodukter pga intoleranse. Altfor sløv med grønnsakene, prøver konstant å skjerpe meg - men er til gjengjeld avhengig av avocado og tomat. Drikker vann dagen lang. Frokost: Som regel havregryn m/ rismelk/banan/valnøtter/rosin evt. knekkebrød&frukt. Lunch: Enten salat med linser&avocado og annet fargerikt eller grove brødskiver/knekkebrød med pålegg&litt grønt. Middag: vanlig middag, passelig sunn iform av ikke lyst hvetemel/halvfabrikata som hovedrett etc. Prøver å kutte ned på rødt kjøtt(samboer prøver å tenke miljø&klima i matveien) Kveldsmat: noe som likner på frokost eller lunch. Og frukt/smoothie innimellom. Har litt "flaks" som har melkeintoleranse, for da utgår jo retter med fløte og ost(som igjen utelukker masse halvfabrikata, pizza etc). Taco i familien norah ser ikke ut som den på pakka(masse ost, kjøttdeig og ett salatblad); det består stort sett av masse grønnsaker, sånn hveteting istedetfor skjell og litt kjøtt. Og sjokolade innemellom, men ikke daglig(er det i hus blir det spist umiddelbart) BMI på sånn ca 21-22. Samboer like så tror jeg. Han trener kampsport 6 ganger i uka, jeg trener kondis/styrke ca 4 ganger i uken - MEN jeg har skulket mye i det siste. Endret 19. april 2012 av norah
ingping Skrevet 20. april 2012 #52 Skrevet 20. april 2012 Frokost: Havregrøt + proteinshake Lunsj: 1 kyllingfilet + ca 400g grønnsaker og ca 15g cashewnøtter Før trening: 1 boks cottage cheese og et eple Etter trening: proteinshake + riskaker Middag: 1 boks tunfisk i vann, 400g grønnsaker + ca 30g ris + 15g cashewnøtter Det eneste som varierer fra dag til dag er hvilke grønnsaker jeg bruker, + proteinkilden til middag. Vanedyr! Har også en spisedag i uken hvor jeg spiser det jeg har lyst på innenfor visse rammer.
Gjest HunterLady Skrevet 20. april 2012 #53 Skrevet 20. april 2012 Frokost: Havregrøt + proteinshake Lunsj: 1 kyllingfilet + ca 400g grønnsaker og ca 15g cashewnøtter Før trening: 1 boks cottage cheese og et eple Etter trening: proteinshake + riskaker Middag: 1 boks tunfisk i vann, 400g grønnsaker + ca 30g ris + 15g cashewnøtter Det eneste som varierer fra dag til dag er hvilke grønnsaker jeg bruker, + proteinkilden til middag. Vanedyr! Har også en spisedag i uken hvor jeg spiser det jeg har lyst på innenfor visse rammer. Dette hørtes nitrist ut!! 1 boks tunfisk i vann til middag?! Jaja. Hver sine gleder
Anneline80 Skrevet 20. april 2012 #54 Skrevet 20. april 2012 Frokost: Vanligvis 3 knekkebrød med skinke, ost, grønnsaker, egg, makrell i tomat eller lignende pålegg, i helgene oftere omelett/egg&bacon/rørte bær og ferske grove rundstykker fra bakeriet i nabolaget eller lignende. Drikker melk eller vann, en sjelden gang juice. Kaffe er obligatorisk. Lunsj: Som regel "minimiddag", i form av noe varmt (suppe, fisk, gryte, kjøtt osv.) med rikelig mengde grønnsaker eller salat. Gjerne også litt ost/frukt. Middag: Spiser mye kjøtt, både svin, kylling/kalkun og storfe, men også vilt. Fisk 2-3 ganger i uka. Varierer om woker med grønnsaker eller bruker pasta, ris, poteter eller grønnsaker. Drikker vann. Kvelds: Varierer etter hvor sen middagen blir, spiser ikke kveldsmat dersom middag først blir i 8-tiden, men tar gjerne litt frukt og eller grønnsaker, en yoghurt eller lager en smoothie. Har jeg spist tidlig middag, spiser jeg gjerne noen knekkebrød, egg i en eller annen form eller lignende. Mellom: spiser som regel et mellommåltid i 11-tiden, gjerne et eple, og et mellommåltid i 3-4-tiden, for eksempel en yoghurt og litt mandler eller bær.
Gjest cool_water Skrevet 21. april 2012 #55 Skrevet 21. april 2012 slik ser min matdag ut på hverdager Før trening(trener på morgen): Frukt Etter trening: Sjokomelk Frokost: HAvregrøt med linfrø og banan Mellommåltid: skyr/frukt/nøtter Lunsj: 4 brødskiver med magert pålegg og grønt/salat med enten kylling/tunfisk/egg og reker Mellommåltid: skyr/frukt/nøtter/grov vaffel Middag: Kyllin/laks med grønnsaker, ris/poteter Koser meg ekstra i helgene
Flynn Skrevet 21. april 2012 #56 Skrevet 21. april 2012 I går: Frokost: To brødskiver med magerost Lunsj: Tre brødskiver med hvitost Middag: Ca. 150 gram med strimlet kyllingkjøtt fra boks (kjøpte i butikken, prior) Kveldsmat/noe søtt: Tine ja-yoghurt, ca 400 g Føler dette er litt lite, men hadde ikke tid til å lage ordentlig middag...
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #57 Skrevet 21. april 2012 På arbeidsdager: Havregryn og melk til frokost. Mellommåltider er et par never med valnøtter. Lunsj er 3-4 brødskiver med variert pålegg Middag er ofte supper. Spiser da et par knekkebrød eller et grovt rundstykke til. Lager mye av kylling og da spiser jeg en kyllingfilet med masse grønnsaker. Sjeldent ris, pasta og poteter. Kun fordi jeg synes det blir ekstra styr for en person. Erstatter det da med masse grønnsaker. Spiser aldri kvelds. Utover det så kan jeg spise litt sjokolade, kake, potetgull og kjeks, men da i veldig små mengder. Drikker til vanlig bare kaffe, te og vann. På fridager spiser jeg nok samme mengden, men erstatter ofte brød med knekkebrød og kan gjøre mer ut av en middag. Jeg har aldri telt kalorier og spiser det jeg ønsker.
ingping Skrevet 21. april 2012 #58 Skrevet 21. april 2012 Dette hørtes nitrist ut!! 1 boks tunfisk i vann til middag?! Jaja. Hver sine gleder Hehe jeg syns tunfisk igrunn er ganske godt da, pleier å hive den i stekepannen med litt forskjellig krydder for å variere smaken Mat trenger ikke være så komplisert, litt krydder gjør mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå