Gå til innhold

Hva spiser dere jenter gjennom en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser dere jenter gjennom en dag?

Jeg er en jente i midten av 30åra som lurer litt på dette...jeg ønsker å høre hva dere putter i munnen derfor jeg spør :)

AnonymBruker
Skrevet

I dag/typisk dag:

Frokost: fiberrik men Cottagecheese eller noe annet protein

Lunsj: ren salat(uten Olje osv) med 4-5 kokte eggehvitter/kokt skinke/fiskekake, eller skyr naturell blandet med cottage cheese, yoplait dobbel null, en fiberrik eventuelt litt skogsbærblanding

Mm: fiberrik,skyr,CC eller grønnsaker/fiskekake/skinke

Middag: ren mat. Kyllingfilet,laks, svin osv m/salat grønnsaker. Kokt/ovnsbakt

Hvis jeg spiser kveldsmat blir det som regel samme som frokost, noe grønnsaker eller en sjelden gang nøtter eller frukt, men prøver å holde meg unna kaloribombene.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser som oftest frokostblanding,nudler eller brød til frokost.

Ellers så snavler jeg småting som frukt eller drops til neste måltid som enten da blir på jobb, eller så venter jeg til 9 tiden igjen når jeg kommer hjem etter jobb der kveldsmaten blir middagen... :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

I dag:

Fullkornsbagel med Philadelphia og fenalår, tomat, appelsinjuice

Kaffe og gresk yoghurt med granola og jordbær

Vannmelon og mango

Brokkolipai med salat

Tre knekkebrød med ost og tomat + masse melk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: to knekkebrød eller to skiver med philadelphia og skinke + agurk/paprika etc, leverpostein, stabburet laks osvosv.

Lunsj: om jeg er på skolen - to knekkebrød med et eller annet smørepålegg, 1 banan. Om jeg er hjemme blir det enten det samme eller 1 skål musli/havregryn med banan og/eller eple, yoghurt naturell eller melk

Middag: veldig varierende. Kan være pølser og spaghetti, laks og poteter og agurk, karbonader og potetstappe og agurk, omelett. Spørst hva jeg gidder å lage

Hvis jeg spiser kvelds blir det som regel det samme som lunsjen

Ellers: prøver å ikke spise godteri, sjokolade, chips etc i hverdagene, men møter jeg venner blir det som regel fråtsing i et eller annet + litt i helgene :Nikke:

Skrevet (endret)

I dag er planen å spise dette:

Frokost/Lunch: Havegrøt kokt på soyamelk, blåbær, hempfrø, økologisk 99% peanøttsmør, kanel, splenda

Middag: Spise ute med far. Blir sannsynligvis italiensk pizza med grønnsaker eller vegetarburger med poteter (ikke pommes frites)

Mellommåltid: Kokt egg, stor pære, rød paprika

1,5 time thaiboksing

Kvelds: Smoothie med soyayoghurt naturell, banan, noe bær, litt juice, erteproteinpulver

Får jeg lyst på noe søtt spiser jeg mørk sjokolade og/eller litt is som jeg har i fryseren. Satser på at jeg spiser nok mat, så det ikke er nødvendig.

Spiser sjelden ute, men koser meg når jeg gjør det. Ellers er jeg 24, og kun 163 høy. Vekta er jeg usikker på, men den ligger et sted mellom 56-59kg tipper jeg.

Endret av Sportiva
AnonymBruker
Skrevet

jeg driter i hva jeg putter i kjeften egentlig. spiser akkuratt det jeg har lyst på og kompenserer det med en joggetur og trappeløping i ny og ne :-D

Skrevet (endret)

Typisk hverdag kan være noenlunde slik: Frokost: 2 speilegg med 2 skiver brød, kaffe. Lunsj: 1 clif bar. Middag: Linsesuppe med flatbrød/grønnsakswok med ris eller grovt brød. Kvelds: Brød eller knekkebrød med avocado, tomat og agurk, eller appelsin og litt mindre knekkebrød. Mellommåltider kan være alt fra knekkebrød til en gulrot eller en appelsin.

Endret av Snøvott
Skrevet

I dag/typisk dag:

Frokost: fiberrik men Cottagecheese eller noe annet protein

Lunsj: ren salat(uten Olje osv) med 4-5 kokte eggehvitter/kokt skinke/fiskekake, eller skyr naturell blandet med cottage cheese, yoplait dobbel null, en fiberrik eventuelt litt skogsbærblanding

Mm: fiberrik,skyr,CC eller grønnsaker/fiskekake/skinke

Middag: ren mat. Kyllingfilet,laks, svin osv m/salat grønnsaker. Kokt/ovnsbakt

Hvis jeg spiser kveldsmat blir det som regel samme som frokost, noe grønnsaker eller en sjelden gang nøtter eller frukt, men prøver å holde meg unna kaloribombene.

Shit, her var det ikke mye fett. Viktig å få i seg nok av det også ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser akkurat det jeg vil, når jeg vil og alt jeg orker!

Og jeg er ikke tykk :) Men det kommer nok av at jeg har en over gjennomsnittlig travel hverdag ;)Så har ikke tid til å sitte stille å se på tv/data f.eks...

- Jente 19

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Frokost: 2 brødskiver eller 2-3 knekkebrød med smør og pålegg som hvitost eller skinke. Drikker alt fra Biola til Pepsi Max ved siden av. Eller Red bull.

Kan også spise frokostblandinger (den med blåbær fra AXA) med vaniljekesam.

Lunsj: Et horn eller 2-3 brødskiver. Kaffe og juice, eller vann.

Middag: Kjøtt, pasta, pesto eller annen saus og grønnsaker.

Kveldsmat: Ingenting.

Er normalvektig. 174 høy og 60 kg.

Endret av HunterLady
Gjest Solsmil
Skrevet

varierer egentlig veldig mye. Særlig på om jeg skal trene eller ikke. Men en dag jeg trener (siden jeg gjør det stort sett hver dag) går det ofte i:

På morgenen, før trening: Yt mellommåltid

Frokost etter trening: To porsjoner havregrøt fra quaker (en porsjon inneholder bare 130 kcal og det er alt for lite til meg) med kanel og noen friske bær (bringebær, jordbær, rosiner. Av og til spiser jeg brød med eggerøre og røkt laks istedenfor

Lunsj: Varierer veldig på om jeg er hjemme eller på skolen, siden jeg har ganske frie dager og sjelden forelesning. Er jeg på skolen foretrekker jeg noe som går litt raskt, og som kan spises sånn halvveis på farten liksom. Type ferdige knekkebrødsandwicher eller muslibar fra wasa. Og en frukt eller noe. Er jeg hjemme så finner jeg noe jeg har lyst på. når jeg gidder lager jeg salat med masse grønnsaker og noe kjøtt (gjerne kylling, svinekjøtt, karbonadedeig eller lignende fra middagen dagen før). Hvis jeg ikke har kjøtt skjærer jeg opp litt skinke eller koker litt fullkornspasta og har ved siden.

Mellommåltid: Varierer veldig på hvor jeg er og hvor sulten jeg er. Hvis jeg ikke er sulten spiser jeg ingenting. Hvis jeg har lyst på noe, spiser jeg alt fra havregrøt til yoghurt, frukt, en skål med bær, smoothie, eggerøre og laks osv. Ikke alltid mellommåltidene er så veldig små, men som oftest spiser jeg ganske sen middag, så det går bra.

Middag: Wok, hjemmelaget pizza, diverse gryteretter (som oftest laget fra bunnen av), en sjelden gang pastaretter, tandori eller tikka masala kylling, lasagne, taco, supper osv. Varierer veldig

Kvelds: Bruker ofte å spise ett eller annet på kvelden foran tven. Noen nøtter, oppskjært frukt eller grønnsaker, yoghurt eller lignende. Om jeg er sulten bruker jeg gjerne å lage suppe eller lignende.

.... høres sikkert ut som jeg spiser dødsmye, og sånn føler jeg det litt også. Men jeg klarer fint å gå ned i vekt (siden jeg slanker meg) med dette kostholdet, og med mindre jeg får skikkelig matkick så bruker det å ligge på mellom 1500 og 2000 kcal om dagen. Og det må jeg nesten ha fordi jeg trener veldig mye.

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: Havregrøt

Lunch: 2 skiver

Middag: Kylling med grønnsaker

Kvelds: Skive, sjokolade, pepsi max og det jeg finner :gjeiper:

Er 1.63 og veier 50 kg.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg er nok et prakteksemplar på hvordan man ikke skal spise. Hopper over frokost og lunsj, spiser middag i 17-18 tiden. Da kan det være hva som helst (ei tjukkpølse med kålrabistappe, vegetartaco med bønnestappe og salatblad, brødskiver, nachos, laks, grønnsakssuppe med pølsebiter osv) Spiser så litt godteri utover kvelden, sjelden kveldsmat.

Skrevet

Spiser veldig forskjellig. I går spiste jeg:

2 fine spelt-rundstykker med smør på

indrefilet av svin med fetaost, grønnsaker og potet

en god del smågodt

ikke en typisk dag. men er ganske usunn til vanlig og..

Annonse
Skrevet

En standard hverdag for meg ser omtrent slik ut:

Frokost: Ett "Vita Hjertegod" rundstykke med syltetøy

Lunsj: Ett "vita Hjertegod" rundstykke med syltetøy

Middag: Kylling-/skinkesalat, omelett, kylling i utallige varianter og karbonadedeig.

Kveldsmat: Knekkebrød med diverse pålegg, gjerne ost, syltetøy eller skinke

Mellom måltidene spiser jeg frukt eller Skyr hvis jeg er sulten.

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: bjørns havregryn med melk

Mellommåltid: 1 eple eller pære eller banan

Lunsj: 2 brødskiver med kalkunpålegg/ provancepålegg eller noe slikt, med tomat / agurk eller egg på.

Mellommåltid: 1 eple eller pære eller banan

Middag: 1 filet av enten kylling, svin eller fisk med grønnsaker/salat og eventuelt potet, ris eller pasta

Kvelds: 3-4 stk Rug Sprø

Hilsen kvinne litt over 40, 167 / 50

Skrevet

Idag har jeg spist (fra klokka 4 i natt fram til nå)

- en baguett med skinke, salat, agurk og majones

- to knekkebrød med leverpostei

- to ostesmørbrød

- en banan

- ei pære

- litt chips

- kotelett med ovnsbakte poteter og grønnsaker

AnonymBruker
Skrevet

fram til nå har jeg spist 2 brødskiver.en med ost og en med salami.uten no smør eller no....

har vel tenkt å spise middag eller noe etter hvert.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Frokost: Havregrøt med smør, sukker, kanel, eple og banan, evt. knekkebrød med leverpostei eller ost om dårlig tid.

Lunsj: Har med 2-4 skiver grovbrød om jeg skal på skolen, pålegg er gjerne skinke, ost, brunost, leverpostei, makrell i tomat. Slenger som regel med litt paprikastrimler og cherrytomater, kanskje et eple. Hardkokt egg dersom jeg har kokt dagen i forveien. (Har som regel to lunsjpauser om jeg er på skolen mer enn 5-6 timer.)

Middag: Som regel kylling eller fisk med rikelig med grønnsaker og pasta eller ris, evt. vegetarrett basert på bønner eller kikerter. Typiske retter er tunfiskpasta, kyllingwok, ovnsbakt laks på grønnsaker, hjemmelaget tomatsuppe eller blomkålsuppe, asiatisk suppe med kylling eller hvit fisk, bønnewraps.

Kvelds: Avhenger av hvor sen middagen ble, spiser vi senere enn 7-8 drikker jeg som regel bare en kopp te. Ellers knekkebrød, ostesmørbrød, middagsrester, kjeks med ost el.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...