Gå til innhold

Lightening Process - for ME

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaring om LP lightening process? Har ME og har veldig lyst til å bli frisk, og har hørt at folk har blitt nye mennesker etter å ha blitt med!

Har hørt at det er kurs i England, men også i Norge. Noen som har vært på noe av det? Hjalp det eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Her er meningene veldig delte hos de med ME som har prøvd. Noen har blitt bedre, mens andre har blitt veldig mye verre.

Jeg skjønner godt at du gjerne vil bli frisk av ME, men en del av kritikken mot LP synes jeg er ganske alvorlig, og jeg ville nok gått mange omganger med meg selv før jeg hadde gjort det. (Har ikke ME selv, men har en god venninne med det!)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør når du blir med på det er egentlig å betale i dyre dommer for å tenke positivt fremfor å fokusere på at du har vondt, at du er sliten, at du er deprimert, osv osv.

Du kan spare tusenvis av kroner hvis du heller kjøper deg en notatblokk og en penn og skriver ned hva som er positivt i hverdagen, og hvilke positive forventninger du har til dagen, og jobber med å snu tankegangen på egen hånd på den måten.

• Liker 3
Gjest Bandit
Skrevet

Det hjelper for den psykiske delen, men sykdommen vil jo uansett ligge der i bånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les The secret... tror det blir noe ala det samme..

Håper du finner noe som kan hjelpe deg endag :klemmer:

Skrevet

Les The secret... tror det blir noe ala det samme..

Håper du finner noe som kan hjelpe deg endag :klemmer:

Takk for svar!:) The Secret, hva er det?

Skrevet

Ai ai ai. LP er et utrolig betent tema for meg og mange ME-syke, så jeg ville egentlig ikke gå inn i tråden. Men jammen gjorde jeg det likevel.

Saken er at LP er en psykisk behandlingsform. Nøyaktig hvordan LP-kursene er i dag vet jeg ikke, men det jeg har fått høre fra flere som har tatt kursene tidligere er at man mer eller mindre lærer at man kan fortelle kroppen at den ikke lenger er syk og på den måten bli frisk. Ganske merkelig tankegang iom. at ME ikke er en psykisk lidelse.

Det å ignorere ME-symptomer er dessuten potensielt veldig skadelig og farlig, ettersom ME-pasienter blir dårligere av å presse seg, og den eneste behandlingen vi vet at helt sikkert hjelper til en viss grad er aktivitetsavpasning.

Det at noen blir bedre av LP kan ha flere årsaker. En viktig faktor tror jeg er den at alt for mange får ME-diagnosen i Norge i dag. Husker ikke tallene i hodet, men det er en latterlig høy prosent av Norges befolkning som sier at de har ME. Enten har de diagnosen, eller så har kanskje fastlegen sagt at de er nød til å ha ME, for han/hun skjønner ikke hva annet det kan være. Dette er så feil som det går an å bli, for på denne måten vil mange pasienter med helt andre diagnoser ende opp med ME-diagnosen, og dette skader både dem selv og de som virkelig har ME. ME er ingen sekkebetegnelse for alle slags "diffuse og uspesifiserbare sykdommer", det er en egen og spesifikk sykdom med et godt beskrevet symptombilde.

I hvert fall, de som har fått ME-diagnosen men som kanskje egentlig lider av depresjoner, utbrenthet, angst o.l. kan muligens få hjelp av et LP-kurs. De tror selv at de har ME, blir bedre av LP, og forteller deretter omverden at de ble bedre/frisk av ME via LP. De fleste tar dette for god fisk.

Det er dessuten ganske mange av dem som etter endt LP-kurs sa at de var bedre eller friske som på sikt har blitt dårligere igjen, enten tilbake til der de startet, eller enda dårligere.

LP har mange svin på skogen. Ville aldri i verden støttet dette opplegget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre får mange diagnosen ME selvom de egentlig feiler noe helt annet. Det er viktig at du oppfyller Canada-kriteriene.

Kognitiv terapi er nok lurt uansett om du går til en psykolog, leser en bok eller jobber med deg selv alene. LP eller noe annet kurs er jo akkurat det samme som kognitiv terapi. The secret-boken er også bare verktøy på samme måte som kognitiv terapi.

En del som har fått diagnosen ME, men som egentlig har en annen sykdom får gode resultater og opplever å bli frisk ved hjelp av kognitiv terapi. Da forstår man at pasienten egentlig har en psykisk lidelse eller sykdom. De som faktisk ha ME opplever dessverre ingen nevneverdig bedring av kognitiv terapi fordi det er en funskjonell lidelse.

Lykke til og god bedring!

• Liker 1
Skrevet

Var vel egentlig det jeg trodde, at det bare var noe tull..

Men åååh. Vil så gjerne bli frisk:(

AnonymBruker
Skrevet

Skulle til å poste denne selv. Anbefaler deg virkelig å lese innlegget samt tenke deg godt om før du bruker masse penger på noe sånt. Jeg håper det går bra for deg til slutt. Det er alltids håp :)

AnonymBruker
Skrevet

TS: gå inn på ME forumet istedet. Der er det mange andre med ME som forteller om sine forsøkt på behandling. Enten det er LP, kognitiv terapi, vitamintilskudd, fysioterapi eller bare hvile.

God bedring! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...