Gå til innhold

Ritalin VS Concerta.

Fremhevede innlegg

Gjest Bobler
Skrevet

Nå så går jeg på Ritalin. Tar tabletter tre ganger om dagen, etter måltid. Fungerer meget godt på ritalin, og er superfornøyd bortsett fra at jeg må ta tabletter så ofte. Er ikke alltid så lett å huske på heller.

Tenker det kunne vært kjekt å bare tatt en tablett om morgenen, også være ferdig med det..

Vet det er fryktelig individuelt, men er det noen som vil dele sine erfaringer om Concerta vs Ritalin?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på det samme selv... har gått på ritalin i noen mnd, men syntes det er litt stress å huske på! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ritalinkapsler, da? De virker jo i 12 timer

Gjest kittycat
Skrevet

tar concerta som varer i 12 timer og ritalin på kvelden som varer i 4 timer.

Gjest Bobler
Skrevet

Hun har aldri nevnt Ritalin-kapsler.. Jeg tar nå 70mg om dagen. Kanskje det er en mulighet også. Får spørre nå når jeg skal fornye resepten. :)

Skrevet

Nå så går jeg på Ritalin. Tar tabletter tre ganger om dagen, etter måltid. Fungerer meget godt på ritalin, og er superfornøyd bortsett fra at jeg må ta tabletter så ofte. Er ikke alltid så lett å huske på heller.

Tenker det kunne vært kjekt å bare tatt en tablett om morgenen, også være ferdig med det..

Vet det er fryktelig individuelt, men er det noen som vil dele sine erfaringer om Concerta vs Ritalin?

En venn av meg gikk fra Ritalin til Concerta. Det han sa om forskjellen var at når han tok Ritalin fikk han gjerne slike kortvarige "topper" der han følte medisinen hjalp, før det begynte å falle nedover igjen og at han måtte ta ny pille. Med Concerta ble det for han mye mer stabilt gjennom dagen. Men vil anta at det er individuelt hva som fungerer best ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Har brukt Concerta, men funket dessverre ikke. Så går nå på Ritalin, 5 ganger om dagen. Slitsomt, men den fungere supert!

Alle er forskjellige, så kan hende Concerta funker supert på deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...