Gå til innhold

Er så uendelig sliten og slapp...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettop vært os legen og tatt diverse blodrpøver siden jeg har noen symptomer som jeg syns det er slitsomt å ha. Prøvene viste ingenting jeg ikke visste (er allergisk mot bjrøk og mildt mot gress)

Symptomene miner er:

TRØTT, slapp, tung og doven i kroppen

Mye tørst, men går på do hele tiden

Vondt i knærne og anklene

Anspent nakke/rygg

Hodepine innimellom og også da litt svimmel

Sover dårlig, svetter ofte mye om natten

Føler meg konstant sulten/sugen på noe

"prikker" forran øynene når jeg er veldig sliten

Det verste av dette er at jeg innimellom syns det er tungt å løfte egne armer. Har en datter på 2 år og får så dårlig samvittighet når mamma alltid er sliten.

Hvis du var meg, og har fått svar på at alt er ok, hva ville du da gjort for å prøve å ta tak i livet og få mer energi?

Håper på svar eller gode ideer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje mangel på jern?

AnonymBruker
Skrevet

dårlig kosthold

AnonymBruker
Skrevet

for lite trening

AnonymBruker
Skrevet

Jernlager var greit, det har jeg testa.

Kostholdet er vel helt ok, lurer på om jeg må gjøre noe her, iallefall se på hva som kan være feil her.

Presser meg til trening 3 ganger hver uke(lett jogging), også går jeg mye så og si hver dag...

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

styrketrening

AnonymBruker
Skrevet

styrketrening

Ikke så lett å presse seg til styrketrening når man sliter med å løfte egne armer til tider. Føler selv jeg må drive med trening som gir meg noe, ikke tar det mer fra meg.

Men takk for tips :)

Skal vurdere det når jeg har ork ;)

TS

Skrevet

Har det veldig likt som deg! Har gått sånn i 5 år, og nå er jeg LEI. Fikk ny fastlege i år som endelig faktisk gidder å gjøre noe, så nå skal jeg til utredning på sykehuset. Dersom du føler du har prøvd "alt" (kosthold, trening, osvosv) og det ikke fungerer bør du ikke gi deg. For min del tror de det kan være en moderat grad av utmattelsessyndrom. Selv om det ikke er noe mirakelkur for det er det i det minste godt å finne utav hva som gjør at man er så sliten! Har selv slitt med dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å gjøre noe, og føler at andre ser på det som latskap. Håper det ordner seg for deg iallefall :)

AnonymBruker
Skrevet

Diabetes er sjekket ut?

Intolleranse er sjekket ut?

Revmatisme?

Skjelettet?

Fysioterapi for å styrke de små musklene som holder kroppen oppe?

Spiser du riktig mat? Nok grønnsaker og ikke raske karbohydrater? Stabilt blodsukker?

Stress?

Mestrinsteknikker og avspenningsøvelser?

AnonymBruker
Skrevet

Har det blitt tatt stoffskifteprøver?

AnonymBruker
Skrevet

Diabetes er sjekket ut?

Intolleranse er sjekket ut?

Revmatisme?

Skjelettet?

Fysioterapi for å styrke de små musklene som holder kroppen oppe?

Spiser du riktig mat? Nok grønnsaker og ikke raske karbohydrater? Stabilt blodsukker?

Stress?

Mestrinsteknikker og avspenningsøvelser?

Tror det aller meste her er sjekket ut.

Fortalte iallefall alle symptomer og tømte masse blod. Hun sykepleieren sa: "ja nå får du virkelig en grundig sjekk"...

Så da regner jeg jo med det. Men får jo ikke noe oppfølging til nye timer til utredning virker det som. Syns det er flaut og mått mase på legen når jeg tilsynelatende er frisk da. Hypokonder føler jeg meg som da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det blitt tatt stoffskifteprøver?

Jepp.

Fikk et brev med alle mine verdier på. Men jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke. Men hadde vel stått at jeg måtte komme tilbake om de fant noe unormalt?

Skrevet

Tror det aller meste her er sjekket ut.

Fortalte iallefall alle symptomer og tømte masse blod. Hun sykepleieren sa: "ja nå får du virkelig en grundig sjekk"...

Så da regner jeg jo med det. Men får jo ikke noe oppfølging til nye timer til utredning virker det som. Syns det er flaut og mått mase på legen når jeg tilsynelatende er frisk da. Hypokonder føler jeg meg som da...

Det synes jeg ikke du burde føle deg som. Du har rett på å få vite hva som feiler deg, uansett hvor lang tid det måtte ta. Viser ikke blodprøvene noe, så må man rett og slett se på andre ting. Når du bestiller time bør du be om å få en dobbelttime, så det blir god tid til å snakke om plagene, og undersøke.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp.

Fikk et brev med alle mine verdier på. Men jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke. Men hadde vel stått at jeg måtte komme tilbake om de fant noe unormalt?

Som regel ringer legen hvis det er noe som er unormalt, ja.

Skjønner hvordan du har det... Er også ekstremt trøtt og slapp (å komme seg opp om morgenene er et mareritt, og sovner i sofaen om kvelden), og orker ingenting, verken sosialt eller med hobbyer.

Men samme som deg: alt er normalt og alle prøver er fine. Frustrerende! Men tenker at det går jo opp og ned med livet, noen perioder er slitsommere enn andre, og da får man vel bare ta høyde for at man trenger mer hvile.

AnonymBruker
Skrevet

Som regel ringer legen hvis det er noe som er unormalt, ja.

Skjønner hvordan du har det... Er også ekstremt trøtt og slapp (å komme seg opp om morgenene er et mareritt, og sovner i sofaen om kvelden), og orker ingenting, verken sosialt eller med hobbyer.

Men samme som deg: alt er normalt og alle prøver er fine. Frustrerende! Men tenker at det går jo opp og ned med livet, noen perioder er slitsommere enn andre, og da får man vel bare ta høyde for at man trenger mer hvile.

Ja det er sant. Bare "håpet" det skulle ha en medisinsk forklaring ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sant. Bare "håpet" det skulle ha en medisinsk forklaring ;)

Jeg også :ler:

En eller annen form for mineralmangel, for eksempel. Og så en tablett i et par ukers tid, og vips! Overskudd og energi!

Men nei da, alt er fint og flott. Bummer! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nettop vært os legen og tatt diverse blodrpøver siden jeg har noen symptomer som jeg syns det er slitsomt å ha. Prøvene viste ingenting jeg ikke visste (er allergisk mot bjrøk og mildt mot gress)

Symptomene miner er:

TRØTT, slapp, tung og doven i kroppen

Mye tørst, men går på do hele tiden

Vondt i knærne og anklene

Anspent nakke/rygg

Hodepine innimellom og også da litt svimmel

Sover dårlig, svetter ofte mye om natten

Føler meg konstant sulten/sugen på noe

"prikker" forran øynene når jeg er veldig sliten

Det verste av dette er at jeg innimellom syns det er tungt å løfte egne armer. Har en datter på 2 år og får så dårlig samvittighet når mamma alltid er sliten.

Hvis du var meg, og har fått svar på at alt er ok, hva ville du da gjort for å prøve å ta tak i livet og få mer energi?

Håper på svar eller gode ideer :)

Slik jeg har det nå det som gravid :fnise:

Eneste som har hjulpet er bare å slappe virkelig av en uke sånn at energien kommer tilbake... Er bedre akkurat nå, men har da hatt fri en uke.. Så utnytter energien til å komme meg ut å gå en tur på ca 40 min sånn at jeg får litt mer overskudd

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mange årsaker til at du føler deg så slapp og sliten. Dette kan være å ta i, men det er stadig vekk fler som utvikler me, som er en kronisk utmattelsessyndrom. Men her er det mange symptomer som igjen kan knyttes til andre årsaker til slappheten. Det kan være noe kroppen din reagerer på som du spiser, det kan være noe du mangler. Noe du tenker på som gjør deg mentalt sliten, som igjen påvirker din fysiske helse. Du kan også være utbrent.

Jeg forstår godt din frustrasjon! Det er ingen som vil være sliten og ikke orke noe og det er ikke din feil. Fortsett å gå til legen om dette ikke går over. De er til for å hjelpe om du har plager. Du er ikke hypokonder!

Lykke til! Håper dette ordner seg :)

Skrevet

Kan det være at du trener for MYE? At du presser deg for mye, at du er for flink? Kankje du må senke kravene? Mange glemmer å hvile, eller gir seg ikke lov til å hvile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...