Gå til innhold

foreldrene mine mobber meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med en del psykiske problemer og foreldrene mine mobber meg for det!! jeg sliter for eksempel med tvangstanker og tvangshandlinger, så noen ganger bare MÅ jeg spørre om ting fler ganger eller få oppklart ting ellers tror jeg det skjer noe galt og pågrunnav det sier faren min høyt " det må være noe fundamentalt galt med hjernen din" og fordi jeg har angst osv sier han " du er gal" "scarzy" osv. og hver gang jeg føler meg dårlug kaller de meg sånne ting og sier "du er gal vi må dra på legevakten" WTF? hvorfor kande ike heller trøste meg eller vise at de forstår?? blir veldig lei meg av det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vel de viser med all tydelighet at de ikke bare kan forstå. De må jo være trange i nøtta. IQ og empati må virkelig være på bunn :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, ts?

• Liker 1
Skrevet

Går du til behandling? Hvis du gjør det så kan du be behandleren din om å innkalle til time hvor både du og foreldrene dine er til stedet slik at dere sammen kan forklare situasjonen til dem og hvordan du oppfatter denne håningen. Kanskje det vil hjelpe dem forstå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert slitsomt å ha en " sånn en " å bo sammen med. er du gammel nok så prøv å flytt. de gjør deg sikkert ikke friskere. Jeg mobber også ungen min når han sutrer over litt mageknipe og vil bli hentet fra skolen. men når han blir hentet så er han plutselig frisk på en halvtime.

Mobber han for å avskrekke han for å ty til slike midler for å skulke skolen. skulle han virkelig være dårlig så får han høre at det er ingen synd i han , ikke rart at jeg mistror han når han prøvde å lure meg før.

om du ikke får trøst og forståelse hjemme så slutt å sutre. har du allerede fått svar på et spm så spør ikke igjen om det samme uansett hvor mye du "må ". du ser jo hvordan dette ender.

Skrevet

Sikkert slitsomt å ha en " sånn en " å bo sammen med. er du gammel nok så prøv å flytt. de gjør deg sikkert ikke friskere. Jeg mobber også ungen min når han sutrer over litt mageknipe og vil bli hentet fra skolen. men når han blir hentet så er han plutselig frisk på en halvtime.

Mobber han for å avskrekke han for å ty til slike midler for å skulke skolen. skulle han virkelig være dårlig så får han høre at det er ingen synd i han , ikke rart at jeg mistror han når han prøvde å lure meg før.

om du ikke får trøst og forståelse hjemme så slutt å sutre. har du allerede fått svar på et spm så spør ikke igjen om det samme uansett hvor mye du "må ". du ser jo hvordan dette ender.

Ja for du høres jo ut som en fantastisk mamma! Du som forelder plikter å lytte til ungen din! om det er tilfelle at han/hun finner på ting for å slippe unna skolen, kan det vel kanskje tenkes at han ikke trives på skolen av en eller annen grunn! Du burde skamme deg! Det er ikke greit å mobbe sitt eget barn, uansett!

Til TS: Som det er forslått over her, oppsøk en psykolog og forklar problemet ditt til vedkommende. Deretter får du foreldrene dine med på et møte.

Det å ha en psykisk sykdom er faktisk ikke noe man kan noe for. Det er en sykdom på lik linje med kreft o.l.

Masse lykke til til deg! :)

• Liker 5
Skrevet

Å mobbe sønnen sin er noe man ikke gjør, uansett grunn! Du bør være klar over at dette er noe som kan ødelegge for sønnen din, også i voksen alder. Mobbing er en form for psykisk vold, noe som ikke er tillat i Norge, og det er det en grunn til.

Til TS har jeg ikke så mange andre råd enn de som er nevnt. Men vil bare sende deg en klem :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg sliter med en del psykiske problemer og foreldrene mine mobber meg for det!! jeg sliter for eksempel med tvangstanker og tvangshandlinger, så noen ganger bare MÅ jeg spørre om ting fler ganger eller få oppklart ting ellers tror jeg det skjer noe galt og pågrunnav det sier faren min høyt " det må være noe fundamentalt galt med hjernen din" og fordi jeg har angst osv sier han " du er gal" "scarzy" osv. og hver gang jeg føler meg dårlug kaller de meg sånne ting og sier "du er gal vi må dra på legevakten" WTF? hvorfor kande ike heller trøste meg eller vise at de forstår?? blir veldig lei meg av det

Er du under 18 så kontakt barnevernet tvert, gjerne spør helsesøster/rådgiver på skolen om hjelp!

Er du over 18 kontakter du nav for å høre hvilke rettigheter du har for å kunne høre hvilke stønader du kan få for å flytte for deg sjøl. Da tenker jeg på bostøtte og sosial stønad.

Skrevet

Din far gjør meg :sint: på dine vegne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...