AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Jeg klarte å ødelegge kompissen min sitt kamera, og jeg må skaffe et nytt til han. Tingen er at han fikk det av foreldrene sine, som betalte 3000 for det. Dette VET jo jeg, og tar meg selv i å tenke at han skal få et nytt et til samme pris, men ikke de 3000 kronene... var jo ikke han som betalte for det til å begynne med! Jeg mister jo 3000 uansett, men er det likevel dårlig tankegang av meg?
Ananas. Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Det synes jeg nesten får være opp til kompisen din. Får han f.eks 3000 fra deg og legger i 2-3000 selv, så får han et mye bedre kamera. Får du derimot tilsvarende kamera av det han hadde til en lavere pris, så bør jo egentlig det være ok for ham også, siden du skal erstatte det du ødela. Men å gi penger fremfor ting til nøyaktig samme sum, bare for å være firkantet ville jeg ikke gjort selv iallefall..
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 I prinsippet skylder du ham verdien. Altså 3000. Hadde det vært en gjenstand som ikke kunne kjøpes maken, så måtte du jo gitt penger uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Det burde være godt nok å kjøpe et likt kamera, så sant det enda er på markedet.
I Grosny Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Jeg klarte å ødelegge kompissen min sitt kamera, og jeg må skaffe et nytt til han. Tingen er at han fikk det av foreldrene sine, som betalte 3000 for det. Dette VET jo jeg, og tar meg selv i å tenke at han skal få et nytt et til samme pris, men ikke de 3000 kronene... var jo ikke han som betalte for det til å begynne med! Jeg mister jo 3000 uansett, men er det likevel dårlig tankegang av meg? Hva heter det kameraet? Hvordan ødela du det? Kan det gå på garantien? Det er kanskje litt brukt, og kan vel erstattess med tilsvarende like pent brukt, og da blir vel prisen litt lavere?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Det var ganske nytt så finnes på markedet, saken er at jeg glemte en bag i båten hvor kameraet hans lå i (vi hadde vært på tur), og glemte å slenge ut lensen. Så båten fyllte seg med vann og kameraet ble ødelagt. Han har ikke sagt om han vil ha pengene eller nytt kamera, men jeg synes det bare er kjipt, om dere skjønner, å gi penger og ikke et nytt kamera. JEG mister jo like mye penger uansett, men det var en gave... kanskje jeg bare er et kjipt menneske, jaja.
addict Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Går ikke det på reiseforsikring? Må kanskje pynte litt på hendelsen, men..
addict Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Ok, det kom ut feil. Det var ikke en oppfordring, men mer en konstantering av at det kanskje ikke gikk likevel (mtp at kameraet lå alene og ikke under oppsyn).
Gjest enirac Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Er det ikkje bare til å kjøpe eit heilt likt kamera då? Då får jo han eit kamera som er nett som det du ødela og ingen skade er gjort. Ting synker i verdi etterhvert, så at de betalte 3k for det, betyr ikkje at du skal trenge å bruke 3k no (med mindre det fortsatt koster 3k selvfølgelig).
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 om alt du vet er at du må erstatte kameraet, enten via nytt eller penger, er det ikke da bare å gå å kjøpe et nytt nå med en gang? Siden han ikke har sagt noe om han vil ha det i penger eller ei. Så har du i alle fall erstatta det.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Jeg synes du skal gi han like mye penger som det koster å kjøpe det samme kameraet nytt nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå