Gå til innhold

Bli-frisk-mat!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aaaah... Jeg er blirr skikkelig forkjøla nå midt i eksamensperioden. Noen tips til GOD og næringsrik mat? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Kyllingsuppe (varmer og lindrer)

Chili con carne (noe sterkt som virkelig åpner om luftveiene)

Skikkelig bløt sjokoladekake (hjelper på humøret)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kanskje det må bli kyllingbollegrønnsaks-suppe idag. En selvoppfunnet suppe! ;) Skal peise på med masse hvitløk, chili og pasta ved siden av! Håper det gjør susen!

Bløtkake hørtes skikkelig godt ut! Ååååh!

Endret av Ingennick
Skrevet (endret)

Aaaah... Jeg er blirr skikkelig forkjøla nå midt i eksamensperioden. Noen tips til GOD og næringsrik mat? :)

Fisk heller enn kjøtt, grønnsaker - også frosenvarer, frukt, rooibos-te, multivitaminer, og... bløtkake. :)

Men er du forkjøla er oppskriften:

God mat

rosenrot

solhatt

buljong med fersk grønn-rød chili

ingefærte

te og honning

ett eller fire egg

tomater

et knekkebrød eller flere

smør

fire eller fem for dagen...

uavhengig av mengde og innhold

Endret av Alvina
Skrevet

Når jeg er syk spiser jeg nøyaktig det jeg vil (hvis jeg orker da) og det er jo kanskje ikke så lurt for deg hvis du vil bli fort frisk igjen...

Men jeg vil alltid fortalt at jeg skal drikke varm melk med honning med vond hals og forkjølelse :)

God bedring da! :)

Skrevet

Tusen takk dere! Da skal jeg fikse noe skikkelig sunt og godt! :)

AnonymBruker
Skrevet

Håper du ikke forventer at noen av disse matvarene faktisk skal gjøre deg frisk fortere, for det gjør de ikke. Kroppen bruker den tiden den må på å bli kvitt virus-faenskapet desverre. Men det finnes jo mat som lindrer eller som oppleves som positiv, og det er jo også viktig!

Skrevet

Håper du ikke forventer at noen av disse matvarene faktisk skal gjøre deg frisk fortere, for det gjør de ikke. Kroppen bruker den tiden den må på å bli kvitt virus-faenskapet desverre. Men det finnes jo mat som lindrer eller som oppleves som positiv, og det er jo også viktig!

Ja, jeg vet at det er nok best å være i forkant før virus tar deg! Men jeg tror likevel at hvis man spiser sunt når man er syk så blir korppen litt sterkere og klarer å holde meg litt mer oppe :) Kanskje det bare er psykisk, men det funker ihvertfall ;) Man blir litt desperat i disse eksamenstider ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...