Gå til innhold

inne på KG 24/7

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på hva som er grunnen til at enkelte tydeligvis har hele livet sitt på KG? Kan jo begynne å lure når de skriver flere hundretalls innlegg på noen uker.... Har dere ikke noe liv?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men nei, jeg har ikke så veldig mye til liv :ler:

• Liker 5
Gjest Hannee
Skrevet

Alle bør jo få lov til å definere hva som er et liv for dem selv, dermed hva de vil bruke sin tid på her i livet.

Skrevet

Jeg er som regel innom forumet daglig, og skriver i følge statistikken på profilen min 2,77 innlegg per dag. I praksis er det nok mer, ettersom jeg registrerte meg i slutten av 2008 men ikke ble skikkelig aktiv før for ca ett år siden tror jeg.

Selv om man er mye inne på et forum, enten fast eller for en periode, betyr det ikke at man ikke har noe liv utenom. Noen velger å bruke dødtid hjemme foran TVen, noen velger å bruke den på forum. Noen har mer dødtid enn andre uten at det sier noe særlig om dem som person. Det kan være grunnet sykdom f.eks.

Det er sikkert noen som bruker forumet som en slags erstatning for et ekte sosialt liv, men de fleste av oss er nok normale sosiale folk som bare liker å slå i hjel tid ved å henge her inne.

• Liker 2
Gjest Hannee
Skrevet

En annen ting, hvorfor oppfattes det som regel negativt å få sosialt samspill her inne og inne på andre plattformer som online rollespill og lignende?

Skrevet

En annen ting, hvorfor oppfattes det som regel negativt å få sosialt samspill her inne og inne på andre plattformer som online rollespill og lignende?

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg synes det er veldig skummelt om man lar den type sosialt samspill bli en erstatning for å møte folk på ordentlig. Selv om det kan være gøy og tildels sosialt å spille online rollespill eller å henge på KvinneGuiden så er det likevel en "kunstig" form for sosialt samvær. Jeg har en stor tro på at vi mennesker trenger å møtes ansikt til ansikt. Nettvenner kan være fine å ha, men for min del har de aldri på noen måte kunnet måle seg med ekte venner som man møter på ordentlig.

Har selv brent meg på det å føle at jeg kjenner noen veldig godt via nettet, og at vi er nære venner. Men i ettertid, og kanskje spesielt siden jeg har blitt mer voksen siden den tid (var i tenårene), har jeg sett at vennskapene var veldig overfladiske og at ingen av oss egentlig helt visste hvordan den andre var på ordentlig.

Så konklusjonen er vel at det å være sosial på nettet ikke er en negativ ting i seg selv, og kan ha mye positivt for seg, men man må ta det for hva det er.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med å være på KG, vel? Hvorfor er det mindre liv enn å henge på spilleautomatene på kjøpesenteret?

Skrevet

Det er ikke noe galt med å være på KG, vel? Hvorfor er det mindre liv enn å henge på spilleautomatene på kjøpesenteret?

Det å henge på spilleautomatene på det lokale kjøpesenteret er ganske lavmål, så det var en merkelig sammenlikning.

• Liker 1
Skrevet
Det er sikkert noen som bruker forumet som en slags erstatning for et ekte sosialt liv, men de fleste av oss er nok normale sosiale folk som bare liker å slå i hjel tid ved å henge her inne.

We`re normal!

32759-148735-1geekgamerjpg-620x.jpg

• Liker 3
Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe spesielt med sosialt liv utenom studier og jobb. Utenom dette er jeg med barnet mitt stort sett hele tida, og når han sover ( som dessverre ikke er så ofte!), så må jeg gjøre husarbeid, studere, se tv eller sitter her.

Akkurat nå for eksempel har jeg vært på jobb. Skal nå dusje, gjøre litt rent og hente ungen i barnehagen. Når han sovner i halv 9 tiden, så er det rydding og husarbeid igjen, pluss studier. Er som regel så sliten på dette tidspunktet at det funker flott å sitte på ræva foran pc'en :)

Endret av HunterLady
Skrevet

Skriver ikke "hundretalls innlegg hver uke", men jeg leser det meste av innlegg som interesserer meg.

Det kan være når jeg slapper av i sofaen, venter på at maten skal bli klar i ovnen, står på trappa og tar meg en røyk, sitter i bilen (passasjerersete altså ;) ), eller venter på bussen.

Om man bare ser min aktivitet på nettet så ser det kanskje forferdelig mye ut, men sammenlagt blir det ikke så mye likevel.

Jeg bruker kanskje 1 time max på KG hver dag, jeg bare fordeler det utover dagen når jeg har mine pauser.

AnonymBruker
Skrevet

nei jeg har ikke noe liv

Skrevet

Jeg er som regel innom forumet daglig, og skriver i følge statistikken på profilen min 2,77 innlegg per dag. I praksis er det nok mer, ettersom jeg registrerte meg i slutten av 2008 men ikke ble skikkelig aktiv før for ca ett år siden tror jeg.

Selv om man er mye inne på et forum, enten fast eller for en periode, betyr det ikke at man ikke har noe liv utenom. Noen velger å bruke dødtid hjemme foran TVen, noen velger å bruke den på forum. Noen har mer dødtid enn andre uten at det sier noe særlig om dem som person. Det kan være grunnet sykdom f.eks.

Bra sagt, er veldig enig i denne.

Selv er jeg alltid pålogget for det ligger alltid en eller annen fane oppe i nettleseren min. Jeg har sånne KG-perioder, men nå har jeg vært her fast en liten stund. Jeg er en slik person som interesserer meg veldig i samfunnet og liker debatter og fremme meningene mine, men desverre har jeg ikke så mange å snakke "muntlig" med i hverdagen.

Mitt syn på saker og ting er veldig annerledes enn familie og enkelte venner og det er slitsomt å bli motsagt og "slått ned på" absolutt hele tiden, så diskusjoner i hverdagen prøver jeg å holde meg litt unna.

Her inne har man mulighet til en rolig diskusjon uten avbrytelser fordi man får skrevet hele innlegg og tenke over motargumenter på en skikkelig måte først. Også finner jeg likesinnede som deler mitt syn her inne og det er finfint :)

Gjest Hannee
Skrevet

Veldig enig med deg Tonje. Likevel synes jeg det er merkverdig at man må forsvare hvorfor man er inne på slike plattformer som kvinneguiden og online rollespill. Man forsvarer ikke hvorfor man spiller fotball eller liker å tegne? Hvorfor er det i det samfunnet vi er i i dag, tabu og bruke mye tid inne på slike plattformer?

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg bruker dødtid her inne istedenfor å se TV, film eller spille spill. Henger også litt her inne mens jeg gjør husarbeid, eller av og til når det er stille på jobb. Synes også det er grei avkobling når jeg er sliten. Har et liv ved siden av, men orker ikke å la det gå i ett fra morgen til kveld hver eneste dag, og når jeg er hjemme og slapper av er jeg som regel her inne jevnlig.

Skrevet

Etter jobben er desverre kvinneguiden det nærmeste jeg kommer ett sosialt liv..

Skrevet

Etter jobben er desverre kvinneguiden det nærmeste jeg kommer ett sosialt liv..

:klem:

Skrevet

Nytt bilde ser jeg Tonje :)

Vell, KG er noe som dreper mye tid, veldig fort... Pga det er så mye underholdning her. Så hva er forskjellen å sitte foran tv skjermen og sløse tiden enn å være her? forklar det. Sitter heller her i 2 timre, enn foran tven.

Det er nok også pga vi alle har smarttelefoner -> lett tilgang til det! 24/7

Skrevet

Nytt bilde ser jeg Tonje :)

Vell, KG er noe som dreper mye tid, veldig fort... Pga det er så mye underholdning her. Så hva er forskjellen å sitte foran tv skjermen og sløse tiden enn å være her? forklar det. Sitter heller her i 2 timre, enn foran tven.

Det er nok også pga vi alle har smarttelefoner -> lett tilgang til det! 24/7

Neida! :) Hvis du ser et annet bilde er det sikkert fordi du er på KvinenGuidens mobilside, der vises profilbilder i stedet for avatarer.

Jeg titter forresten innom KG med mobil innimellom jeg og, når jeg er på farta, men det blir mest for å lese egentlig. Kan ikke fordra å skrive på mobilen, annethvert ord blir jo feil. Frustrerende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...