Gjest Chevy Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Heisann Jeg er overvelktig og det har jeg alltid vært. Jeg har vondt i begge knær , spesielt det høyre- men det blir hverken bedre eller verre, har hatt vonde knær i noen år nå. Driver og går ned i vekt, så den er jo ganske åpenbar at må til. Men jeg lurer på om noen kanskje vet hva som er greia? Det gjør vondt i oppover/ nedoverbakker og trapper. Kjenner absolutt ingenting når jeg går rett frem. Det er ingen hevelse og har heller aldri vært det. Det gjør ikke vondt og løpe heller, men det prøver jeg og unngå for det kan jo heller ikke være bra. Bruker ellipsemaskinen mest, for og ikke overbelaste. Jeg er hjelpepleier, noe som innebærer MYE gåing, derfor har jeg akkuratt begynt og bruke disse rullende skoene, mbt- og håper det gjør som det lover, og ikke overbelaste. Utenom at jeg er overvektig, så føler jeg at dette kanskje nødvendigvis ikke trenger være overbelastnin iom at jeg har hatt det i mange år- og jeg ikke har alle disse andre symptomene som google nevner? Hevelse, ømhet osv.. Eneste er at jeg de siste ukene har følt at kneet kanskje har vært ekstra slitent, men så har jeg også jobbet MYE ekstra. Men det har aldri vært noe problem, da alle jobbene mine har vært jobber med masse masse gåing. I familien min på mors-siden er det mye revmatisme, men en spesiell ting jeg har oppdaget nettopp er at både min mor og tante har fått problemer med knærne og det er oppdaget noe revmatisme- aktig som jeg ikke husker navnet på. Jeg ble nettopp utredet for alt mulig og på blodprøvene var alt som handlet om revmatisme negativt så.. Vet ikke jeg:/ utenom dette sliter jeg med syyyyk morgenstivhet i ryggen. Noen som kan hjelpe? Eller har vært borti noe sånnt? Hva bør jeg gjøre.. Har googlet, og jeg fant liksom ikke noe jeg følte at traff meg sånnsett... Takker for alle innspill:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå