Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har da antagelivis fått isjias, den høyre foten døvner bort, like ille om jeg står, går eller sitter. Jeg syns jo det var veldig tidlig å begynne med sånne plager alt nå men...Legen gå meg ihvertfall en erklæring som skal gi meg lettere jobb.

Men hun sa ingenting om noe behandling. Er det noen av dere som har hatt isjias som gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det for noen år siden, fikk et "anfall" da og ble helt handikappet i 1-2 uker, så har det gått mye tilbake, merker bare ubehag når jeg går og står for lenge, spesielt på hardt gulv. Kan ikke sitte sånn jeg vil, fordi noen stillinger er vonde osv. Men poenget var at det ikke ble noe verre selv om jeg ble gravid. Fullførte svangerskapet helt lik i formen. :-)

Skrevet

Jeg har aldri hatt dette før nå jeg..Legen mente at det kom av at livmoren vokser, så den klemmer på isjias-nerva mi. Men jeg stå jo og går hele dagen på hardt underlag, så det blir sikkert ikke bedre av det nei...

Skrevet

dra til manuellterapeut eller kiropraktor, fastleger kan for lite ;)

Skrevet

Jeg har vært til lege og fysio, i følge dem var det ingenting å gjøre med. Fysioen prøvde på et opplegg men det hadde ingen effekt. Men det skulle hjelpe å være aktiv og gå turer i skog og mark.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har falsk isjas(nerven er ikke "ødelagt" ved roten, men lenger ute- så dovner bare bort i låret og det er mindre plagsomt enn "ekte" isjasj), og naprapat er løsningen for meg. Han er som en kombo av fysioterapeut og kiropraktor, det beste fra to verdener! Han knekker og knar og trigger punkter. Man får en times behandling i motsetning til kvarteret hos en kiropraktor, men viktigst av alt: en helhetlig behandling!

Det er ikke så veldig kurerende for min del, men VELDIG lindrende. Føler meg 20 kg lettere hver gang, og det holder i flere uker før jeg må tilbake for vedlikehold.

AnonymBruker
Skrevet

Isjas-lignende smerter er jo også et symptom på bekkenløsning. Jeg gikk til behandling for det fra rundt uke 12-13, men i uke 22 fikk jeg påvist bekkenløsning og behandlingen for det tar begge deler. Tror derfor at det er to sider av samme sak i mitt tilfelle!

Gravid-yoga gjorde det forøvrig verre. Så pass på :)

Skrevet

Jeg fikk det da jeg ble gravid nå, og har aldri hatt det tidligere. Heller ikke i de tidligere svangerskapene mine. Det er vel en mild grad jeg har, for ofte oppstår det dersom jeg ligger på sofaen mye, eller ligger hardt f.eks. i solarium eller sitter på hardt gulv og leker med barna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...