Gå til innhold

penis vs klitoris

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er klitoris mer følsomt enn penisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

• Liker 1
Skrevet

Klitoris har ihvertfall mange nerver konsentrert på en mindre plass en kukhodet.

Skrevet

Fra et fysisk standpunkt:

Vaginaen har ca 1,000 nerveendinger (ca 90% er i de første par centimeteren i skjeden).

Penisskaftet+Penishodet har tilsammen ca 3,500 nerveendinger.

Klitoris har ca 8,000 nerveendinger.

Forhuden har ca 20,000 nerveendinger.

Men det går ikke ann å regne ut hva som føles best likevel, det varierer fra person til person. En person med 5,000 nerveendinger kan være mer sensitiv enn en person med 10,000 nerveendinger.

Når det er sagt, med mindre alle kvinner på jorden faker så vil jeg tro kvinner får mye mer nytelse av klitoris stimulering enn hva vi menn får av hva som helst stimulering :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stimulerer man klitoris på best mulig måte?

Skrevet

Så jenter, kort oppsummert; Finn en dude med mye forhud og start med forhudsutting!

-Domino

Skrevet

Jeg er mer følsom (tror jeg) enn min kone ved forspill og oral.. Hun blir svært følsom etter orgasme (langt mere enn meg). Er det likt, men på forskjellige tidspunkt?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Fra et fysisk standpunkt:

Vaginaen har ca 1,000 nerveendinger (ca 90% er i de første par centimeteren i skjeden).

Penisskaftet+Penishodet har tilsammen ca 3,500 nerveendinger.

Klitoris har ca 8,000 nerveendinger.

Forhuden har ca 20,000 nerveendinger.

Hva mener du? Vagina er det samme som skjede. Jeg antar du mener vulva, det ytre kjønnsområdet.

-----------------------------------------------------------------------

Om vulva - kvinnens kjønnsorgan

Mange tror at kvinnens kjønnsorgan heter vagina når en bruker et såkalt finere språk. Dette er feil. Hele kjønnsorganet, altså det som i dagligtale kalles fitte, heter vulva. Vagina er bare kanalen inn til livmoren.

Vulva begynner over skambenet og strekker seg mellom bena til kvinnen langt tilbake til bare en kort avstand fra endetarmsåpningen. I unge jenter eller noen kvinner begynner vulva ganske langt opp på den laveste delen av magen. Ettterom skambenet vokser under modning, skyves ofte lenger lenger ned mellom bena.

De delene av vulva som er lettest å se, er de ytre kjønnsleppene, kalt de store skamleppene eller Labia majora. Mellom de øvre delene av leppene ligger klitoris, en knottlignende struktur med en hette som penisforhuden. Nedenfor klitoris og ofte sammenvokset med klitorisforhuden på begge sider er de små eller indre skamleppene, Labia minora. Disse omgir en dypere område som kalles den vaginale vestibylen. Urinrøret åpner i vaginalvestibylen og like under urinrøret er skjedeåpningen.

Endret av Arabella
Skrevet

Er klitoris mer følsomt enn penisen?

Ja - klitoris er MYE mer følsom enn pikkhodet. Damer kan jo få orgasme av en liten vannstråle mot klitoris...

Prøv å se om det fungerer på pikkhodet ? Alltså vannstråle /dusjstråle mot pikkhodet og se om du får orgasme av det.

De små indre kjønnsleppene har forbindelse med forhuden til klitoris. Ved samleie beveger og strekkes de små indre kjønnsleppene ved penetrering, på den måten " runkes " klitorisforhuden naturlig og av seg selv under samleiet... Er nok en fordel å ha små stramme indre kjønnslepper- da blir bevegelsene kraftigere og dermed mer følsomt...

• Liker 1
Skrevet

Prøv å se om det fungerer på pikkhodet ? Alltså vannstråle /dusjstråle mot pikkhodet og se om du får orgasme av det.

Nope. Funka dårlig. Det var veldig behagelig, men det kilte så fælt, så jeg måtte gi opp. :gjeiper:

Skrevet

Klitoris er definitivt mye mer følsom enn pikkhodet ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...