Gå til innhold

god lukt på rommet - hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og bor i kollektiv. Vi har ikke stue, så rommet mitt brukes til alt; soving, spising, lesing, slækking osv. Jeg er ryddig av natur, og holder det ganske rent og pent her, men føler likevel at det ikke lukter noe spesielt godt. Vet faktisk ikke hva den karakteristiske lukten kommer av, kanskje den bare følger med rommet.

Men i hvertfall, hva kan jeg gjøre for å få god lukt på rommet? tenner på duftlys av og til, men lukten fra de går jo bort igjen når lyset slukkes, og jeg kan jo ikke ha på stearinlys hele tiden.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ikke spray div ting slik som parfyme,duftlys,luftrenser osv.. det gjør det baaaaare værre! lukk opp vinduet og luft! :)

• Liker 1
Skrevet

LUFT med en gang du står opp og går på badet f.eks. Etter du har spist kanskje også lufte litt. Ikke spray på rommet om du ikke må. Kjøp slik en duftgreie som gir ut lukt hver 30 min eller hva det er.

AnonymBruker
Skrevet

LUFT med en gang du står opp og går på badet f.eks. Etter du har spist kanskje også lufte litt. Ikke spray på rommet om du ikke må. Kjøp slik en duftgreie som gir ut lukt hver 30 min eller hva det er.

Hva er dette?

Gjest EryMax
Skrevet

Glade sens and spray heter den eller noe slikt. De selger den i matbutikken.

Skrevet

Hva er dette?

Nei ikke kjøp sånn, de lukter grusomt. Enten er de for "friske" eller så lukter de bare kvalmt..

Skrevet

Jeg pleier å legge ut støvsugerkuler rundt omkring

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg bruker tørketrommel ark, det heter My eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Luft mer og sjekk om det lukter fra sluket i vasken/dusjen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er tørketrommelark? Jeg kjøpte en sånn wunderbaumlignende ting på statoil ( heter noe annet enn wunderbaum) og den luktet jo INGENTING....merkelig.

Gjest EryMax
Skrevet

Det er sånne papirark man har i tørketrommelen for at klærne skal dufte godt.

AnonymBruker
Skrevet

Nå liker jeg lukten av enkelte type røkelser, og det er ikke en uke jeg ikke bruker røkelse eller duftolje på rommet. Men om du ikke er en av de som både liker duften og synes det er veien å gå, så kan det hjelpe å ha en kopp med grønnsåpe under sengen

Gjest mari kontrari
Skrevet

Ville fulgt rådet om å lufte godt når du har sjansen. For eksempel lufte om morgenen før du skal på skole/jobb - da er det ikke så farlig om det blir litt kaldt, og du får ut "sovelukten".

Rist gjerne opp dynen litt og brett den så den ligger litt "luftig" og ikke dekker sengen, da får du luftet ut sengen også så ikke den blir klam og lukter.

Ikke la fat ol. med mat bli stående på rommet.

Om du har søppelkurv på rommet - bruk den bare til papir (som du selvsagt kildesorterer ;) ), ikke hiv bananskall ol. i den, lukten setter seg lett.

Prøv å mopp over gulvet og tørk litt støv med litt grønnsåpe på kluten litt ofte, det går egentlig veldig kjapt når det blir gjort ofte.

Ikke tørk brukte håndklær på rommet om det kan unngås, og sjekk om det er skittentøyskurven som lukter.

Skåler med edikk skal fange opp lukt, og skåler med grønnsåpe som er nevnt gir naturlig frisk duft.

Styr for all del unna wunderbaum og duftspraybokser, yuck! Duftlys og/eller røkelse kan funke, men vær obs på at noe som lukter godt der og da kan henge igjen som ufriskt eller innrøykt lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...