Gjest hei du Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Hei! Jeg vet det sikkert er mange som kommer til å syns jeg er rar og dum nå, men jeg vil havne på sykehus. så jeg får vært der en stund liksom. For å se hvem som bryr seg om meg... Hva kan jeg gjøre for at det skal skje? Svar fort, jeg vil på sykehus så fort som mulig !
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Vet du hva det koster oss å ha deg på sykehuset "for å se hvem som bryr seg om deg"? Om du greier å havne der håper jeg ingen kommer.. 9
Eudyptula Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Ja, dette høres ufattelig teit ut. For å komme på sykehus må du være alvorlig syk eller skadet, og det vil du vel ikke?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Det du ber om er farlig, man blir ikke lagt inn på sykehus for småting.
Gjest hei du Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 vet dethøres dumt ut, men jeg er 13 år da, så det koster ikke penger
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Hei! Jeg vet det sikkert er mange som kommer til å syns jeg er rar og dum nå, men jeg vil havne på sykehus. så jeg får vært der en stund liksom. For å se hvem som bryr seg om meg... Hva kan jeg gjøre for at det skal skje? Svar fort, jeg vil på sykehus så fort som mulig ! Hva med å vise legen dette innlegget, så kanskje du får plass ganske kjapt? Dette er da ikke en frisk tankegang. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 vet dethøres dumt ut, men jeg er 13 år da, så det koster ikke penger Nå skjønner jeg ikke helt logikken din. Det er da klart det koster penger for staten uansett alder på pasienten. Staten bør spandere noen kroner på at du skal få noen å snakke med, men sykehusinnleggelse må du ikke tenke på engang. Du risikerer å få varige helseskader av eksperimentet ditt. 1
Gjest hei du Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 Vet du hva det koster oss å ha deg på sykehuset "for å se hvem som bryr seg om deg"? Om du greier å havne der håper jeg ingen kommer.. Så hyggelig du er da... Jeg er 13 år, er det ikke gratis når man er under 16/18?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 Så hyggelig du er da... Jeg er 13 år, er det ikke gratis når man er under 16/18? Sykehus er gratis for alle. Om du er 13 eller 30, så koster det derimot penger for staten. Det er nok dette AB tenker på. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 Så hyggelig du er da... Jeg er 13 år, er det ikke gratis når man er under 16/18? Det koster ikke deg noe, men det koster selvfølgelig staten noe. Leger, sykepleiere, portører, kokker, renholdspersonell osv. skal uansett ha lønn. Det er ikke noe kjekt å være på sykehus. Prøv heller å løse problemene du har. Lurer du på om noen bryr seg om deg, så spør dem.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #12 Skrevet 16. april 2012 Skal liksom samfunnet bruke masse unødvendige penger på deg fordi du vil se hvem som bryr seg? Nei vet du hva! 2
Arlea Skrevet 16. april 2012 #13 Skrevet 16. april 2012 (endret) Så hyggelig du er da... Jeg er 13 år, er det ikke gratis når man er under 16/18? Tror du utstyret og medisiner de bruker på et sykehus er tryllet frem, og at leger, sykepleiere og annet personell er der gratis? Det er veldig dyrt for velferdsstaten å drifte et sykehus, og de sengeplassene som er der bør forbeholdes de som faktisk er syke, og ikke fordi de "vil ligge der". Dersom du har tanker om å skade deg selv, er det bedre å søke hjelp på forhånd, for eksempel gjennom å ta kontakt med helsetjenesten på skolen eller fastlegen din. Sjekk http://www.ung.no/psy/1136_Selvskading.html Edit: er det i det hele tatt lov til å spre informasjon som kan hjelpe mindreårige med å skade seg? Endret 16. april 2012 av Arlea 4
Snøvott Skrevet 16. april 2012 #14 Skrevet 16. april 2012 (endret) Så hyggelig du er da... Jeg er 13 år, er det ikke gratis når man er under 16/18? For deg ja, men det betyr ikke at det er gratis å ha deg på sykehus. Dessuten vil du ta opp plass for folk som faktisk trenger en sykehusseng, ikke bare "for å se hvem som bryr seg", men fordi de er syke. Det finnes imidlertid en løsning på problemet ditt. 1) Print ut det første innlegget ditt 2) Bestill hastetime hos fastlegen og vis ham det du printet ut. 3) Belag deg på (p)sykehusopphold en stund fremover. Endret 16. april 2012 av Snøvott 1
Gjest hei du Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 nei vel, beklager da...... Fikk vel heller ideen fordi jeg falt ned trappen i stad... Og pluss at jeg har aldri brukket noe, så vil jeg det.
Berentsens Skrevet 16. april 2012 #16 Skrevet 16. april 2012 nei vel, beklager da...... Fikk vel heller ideen fordi jeg falt ned trappen i stad... Og pluss at jeg har aldri brukket noe, så vil jeg det. http://www.ung.no/helse/668_Helsestasjon_for_ungdom_.html Ta en titt på linken. Der kan du finne telefonnummer til helsestasjon for ungdom i din kommune. Snakk med noen der om de tankene/planene du har. 1
Gjest Jay Skrevet 16. april 2012 #17 Skrevet 16. april 2012 Jeg håper du har en voksen som du stoler på, som du kan snakke med problemene dine om. Hva med helsesøster, en prest, en slektning, en lærer eller moren til en venn? Føler du deg ofte ensom, er det noen som er slemme med deg? Jeg forstår at du har det vondt, men å havne på sykehus for å kjenne at noen bryr seg en kun en midlertidig løsning. Jeg tror du vil få det mye bedre om du snakker direkte om problemene dine, og ikke bare indirekte for å få oppmerksomhet for en liten stund. Har du noe som gjør deg glad, og som du kan fortsette med, trening eller noe sånn? Hvis legene finner ut at du har påført deg skadene selv, eller lyver om symptomer, viil du mest sannsynlig få beskjed om å snakke med en psykiater (som er ekspert på menneskesinnet), så da blir du uansett nødt til å snakke om problemene dine der. Tror det kan være greiere for deg at det ikke går så langt. Ønsker deg lykke til videre, uten å skade deg selv. 1
Gjest Jay Skrevet 16. april 2012 #18 Skrevet 16. april 2012 Tror du vil få det bedre om du snakker med en voksen du stoler på, en å brekke ben i kroppen med vilje. Hva med en lærer, prest, nabo, mor til venn eller en slektning som du har god kontakt med. Å havne på sykehus er dessverre skuffende kjedelig, og de som "brys seg" der kan jo ikke være med deg når du blir utskrevet, så det er nok bedre for deg om du får omsorg fra noen andre. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 16. april 2012 #19 Skrevet 16. april 2012 Tråden er ryddet og vi ha besluttet å stenge den. TS jeg håper du tenker deg godt om. Mange har kommet med gode råd til deg. Jeg vil anbefale på det sterkeste at du tar kontakt med profesjonelle som kan hjelpe deg. For eksempel kan du ringe Mental Helse tlf. 116 123. Maria_Marihøne, mod. 3
Fremhevede innlegg