Gå til innhold

Mye oppmerksomhet om prinsessen?


smile

Anbefalte innlegg

jeg må bare si jeg blir matt at det er mulig av media å bruke så mye krefter på denne fødselen. Det er fint og flott men det må da være måte på.

For noen få dager siden var det ei stor båtulykke der mange omkom, har vi hørt mange sekunder om den i dag?

Den informasjonen som har surret i mange timer i dag er 4-tida, 09.13, 3386gram, 51 cm, stolte foreldre, hjem til Skaugum.

Er det mulig??????

Uansett hvilken tv eller radiokanal man skrudde på gjaldt kun dette.

Det skjer jo andre ting også, hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke hver dag det fødes en tronarving her i landet, og jeg har hørt en god del om båtulykken i dag også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den båtulykken tok sannelig opp mye av nyhetsplassen de siste dagene, det var jo nesten så man skulle tro de var sultefôret på nyheter så mye de snakket om den, så da er det vel på tide at den skyves litt til side i denne forbindelse. Vi snakker tross alt om en tronarving, og en fødsel er uansett et mye hyggeligere tema enn 18 dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg smile...

Jeg for min del, har hatt av både TV og radio i hele dag. Er møkklei av hele Konge-suppa!!

Koselig de fikk seg et lite barn, men det er for min del 1000 ganger viktigere med en veninne som ligger føde-klar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg sikkert uglesett, men jeg synes ikke det er så rart at denne saken får mye oppmerksomhet i media jeg.

Synes vi som - faktisk kan velge hva vi vil se / høre av nyheter uansett - heller kan fokusere på ting vi bryr oss om jeg, i stedet for å irritere oss over at kongelige får så mye plass.

Følger man med på "vanlige" nyhetssendinger, så er det flust av andre saker vel ?

Sistemann ( kvinne:) ) :

Selvfølgelig er det større for deg at din venninne føder, enn at MM fødte en prinsesse i dag... Men din venninne hadde vel ikke vært på nyhetene uansett ?

Slapp nå av dere,- det dabber nok av snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

greit at båtullykka var et trist eksempel men det finnes jo mange andre ting som skjer. Greit det har blitt født et barn. Fint og flott for dem, men la oss få ha mulighet til å høre om noe annet også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutte lavmål tror jeg det var VG på nett som presterte, med en avstemning om hvilken bleietype (!) den nyfødte burde bruke........ :o :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutte lavmål tror jeg det var VG på nett som presterte, med en avstemning om hvilken bleietype (!) den nyfødte burde bruke........ :o  :o  :o

nettopp!!!! Godt eksempel pusekatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva du mener, og ser poenget ditt godt.

Tenkte bare jeg skulle skyte inn, fra en som sitter og lager en av morgendagens avis, at vi har fått ettertrykkelig beskjed om ikke å slippe taket i ulykken, og at den fremdeles skal dekkes i morgendagens avis.

Samtidig er det noen dager siden ulykken nå, og det er ikke så mye nytt å bringe. Hadde den skjedd i kveld, derimot, ville det nok blitt lagt enda mye mer press på den i avisene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom det virkelig som en overasskelse at dette kom til å få topp mediadekning i går ?

Jaja.

Noe annet ville sjokkert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk sier, en tronarving er født, og det er jo spesielt. Så kan man mene det man vil om monarkiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det fint, flott og ekstra stort at det ble ei jente, men det kan bli litt mye også :o

Jeg synes for min del det er litt drøyt å plassere ut reportere over hele Oslo, en utafor der prinsessa ble født, en utafor bestemor og bestefars bopel og en laaaangt utfor porten på Skaugum. Hva står de der og hutrer for da?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo historisk at det fødes en kvinnelig tronarving, og det kom vel neppe som noe sjokk at det ble full mediedekning? Og idag kom jo annonseringen av navnet - for å være sikker på at det blir full fres på TV'n idag, og at avisene er stappfulle av kongestoff i morgen og. Men det er vel sånt en må regne med i en sådan stund?

Dessuten er det hyggelig med en positiv nyhet innimellom alle ulykker, krig og forferdelse som media til vanlig bringer. Jeg for min del er drittlei båtulykken, Irak krigen og knivstikkinger landet rundt, så jeg tok imot en hyggelig nyhetsending igår kveld med åpne armer :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Vel ' date='synes ikke dette barnet er viktigere enn de som døde i Irak-krigen, i båtforliset osv.[/quote']

Det er det ingen som har sagt heller,men dette er livet om du ikke har lagt merke til det,jeg synes heller ikke at denne jenta er så megaspesiell at det overgår det å miste moren min i kreft og broren min i heroindøden,men det er et lys i mørket og det trenger vi sannelig sikkert alle sammen en gang i blandt.

En ny lita prinsesse er født,la oss glede oss alle sammen.

Det er tross alt et blivende overhode til VÅRT KJÆRE NORGE SOM BLE FØDT I GÅR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

for å si det sånn: De barn som blir født i mitt miljø av venner, familie og slikt bryr jeg meg om og gleder meg over.

MHT MM og Haakons baby er jeg galde på vegne av dem som privatpersoner men ellers så er jeg bare glad til for at det ikke er jeg som skal skifte drittbleier på ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig oppgitt over all denne negativiteten. Men det er jo trendy og hate Kongehuset og folk hiver seg på. Latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...