Gå til innhold

Kjøreruten Ila -Tinghuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanligvis bruker jeg 20 min i bil til jobb. I dag ble vi heftet av stengte veier/kø pga "ABB-kortesjen" og vi brukte nesten 1,5 time. Jeg kom selvsagt forsent på jobb. Utrolig irritrerende!!!! Skal de kjøre samme veien på samme måte i 10 uker fremover????!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ble også heftet idag. Det var ikke offentliggjort hvilken rute bilene skulle kjøre på forhånd, så umulig å vite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis bruker jeg 20 min i bil til jobb. I dag ble vi heftet av stengte veier/kø pga "ABB-kortesjen" og vi brukte nesten 1,5 time. Jeg kom selvsagt forsent på jobb. Utrolig irritrerende!!!! Skal de kjøre samme veien på samme måte i 10 uker fremover????!!!!

Hvilket tidsrom er det breiviktrafikkork?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om morgenen og på ettermiddagen, på vei til/fra Tinghuset. Hvor de kjører og eksakt tidspunkt er vel ikke kjent på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke så lett å vite på forhånd da ruten vil skifte fra dag til dag for sikkerhetens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis bruker jeg 20 min i bil til jobb. I dag ble vi heftet av stengte veier/kø pga "ABB-kortesjen" og vi brukte nesten 1,5 time. Jeg kom selvsagt forsent på jobb. Utrolig irritrerende!!!! Skal de kjøre samme veien på samme måte i 10 uker fremover????!!!!

Så, du har fått enda en grunn til å være sinna på ABB.

Den bør føles bagatellmessig i forhold til resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig dette som provoserer deg i forbindelse med denne saken??

Jeg trodde virkelig at om det var noe denne saken kunne bidra til var det at vi får en bedre evne til å sette saker og ting i perspektiv og et samhold og medfølelse for de pårørte. Men allikevel så er det noen som forbanner seg over at de kommer for sent på jobb fordi denne mannen skal straffes! Det er visst ikke alle som har like god evne til å medfølelse som andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig dette som provoserer deg i forbindelse med denne saken??

Jeg trodde virkelig at om det var noe denne saken kunne bidra til var det at vi får en bedre evne til å sette saker og ting i perspektiv og et samhold og medfølelse for de pårørte. Men allikevel så er det noen som forbanner seg over at de kommer for sent på jobb fordi denne mannen skal straffes! Det er visst ikke alle som har like god evne til å medfølelse som andre.

Jeg kritiserer ikke trådstarter her. At noen tusen Asker og Bærumborgere bruker en time ekstra på jobb er ikke optimalt. Det er forurensing og sløsing. Selvfølgelig er det ubetydelig sett i sammenheng med de lidelser og den sorgen som har rammet mange, men det er allikevel ett praktisk problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kritiserer ikke trådstarter her. At noen tusen Asker og Bærumborgere bruker en time ekstra på jobb er ikke optimalt. Det er forurensing og sløsing. Selvfølgelig er det ubetydelig sett i sammenheng med de lidelser og den sorgen som har rammet mange, men det er allikevel ett praktisk problem.

Nesten alle disse har mulighet for å reise kollektivt.

Hilsen eiksmarkianer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første skjønner jeg godt at TS syns det er kjipt å komme for seint på jobben, og jeg hadde selv antagelig ikke koblet at på grunn av rettssaken så skal en kortesje lage fullstendig kork i trafikken på den strekningen de neste ti ukene. For det andre så syns jeg at vi har vist medfølelse daglig i snart ni måneder og at det snart er på tide å få saken mentalt på avstand. Ja - jeg er sikkert en kald fisk.

Endret av Hecubaa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kom vel ikke denne rettssaken som en overraskelse på noen, da, ei heller sikkerhetsanstaltningene. Så dette blir sytete, syns jeg. Reis kollektivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første skjønner jeg godt at TS syns det er kjipt å komme for seint på jobben, og jeg hadde selv antagelig ikke koblet at på grunn av rettssaken så skal en kortesje lage fullstendig kork i trafikken på den strekningen de neste ti ukene. For det andre så syns jeg at vi har vist medfølelse daglig i snart ni måneder og at det snart er på tide å få saken mentalt på avstand. Ja - jeg er sikkert en kald fisk.

Det siste er jeg enig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det siste er jeg enig i.

Jeg er meg og du er deg. Jeg er ikke direkte berørt og selv om jeg som alle andre syns at det er en grusom hendelse så har ikke jeg tenkt til å la ABB provosere meg til evig tid. Jeg er tilbake på det stadiet hvor trivialiteter i hverdagen provoserer meg, deriblant trafikkork.

Endret av Hecubaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meg og du er deg. Jeg er ikke direkte berørt og selv om jeg som alle andre syns at det er en grusom hendelse så har ikke jeg tenkt til å la ABB provosere meg til evig tid. Jeg er tilbake på det stadiet hvor trivialiteter i hverdagen provoserer meg, deriblant trafikkork.

Det er jo ikke det det handler om i det hele tatt. Det handler om at en trafikkork er en liten pris å betale for at denne mannen skal få straffen sin. Du motsier deg selv!

Du vil ikke lenger la deg provosere av ABB, men du lar deg provosere av en trafikkork?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen kan føler irriterende rent praktisk, TS, men alt i livet er relativt. Jeg synes du bør legge frustrasjonen til side til fordel for å gi gjerningsmannen den straff han fortjener, og aller viktigst for å gi offrene en verdig avslutning på saken om Norges værste massemord i nyere tid.

Eventuelt får du kjøre en omvei, ta kollektiv eller dra på jobb tidligere, for dette er virkelig en liten pris å betale i det store bildet. Og selv om vår egen hverdag ofte er det viktigste for oss selv, er det som medmenneske viktig at man noengang legger sine ikke-livstruende behov til side eller på vent for å la andre faktorer som påvirker samfunnet som helhet få gå sin gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...