Gå til innhold

Joggere...


Gjest VesleMars

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor ofte jogger du?

Hvor langt jogger du?

Hvor lenge jogger du pr gang?

Jeg tok for ca to måneder siden opp joggingen igjen etter at den har ligget død et par år. Har aldri vært glad i å løpe veldig langt, men i dag varierer turene fra 3-10 km. Jogger 4-5 ganger i uke, og fra 25-60 min. Intensiteten er jo også i stor grad bestemt av lengde og tid. Endomondo har gjort mye for motivasjonen min, og det er gøy å se fremgang og sette nye rekorder, og ikke minst få en nøyaktig rute over hvor jeg løper. Tar som oftest utgangspunkt i cooper-test, 3km, 5km eller 10 km når jeg bestemmer meg for hva jeg vil gjøre, men variasjon er også viktig tror jeg.

Endret av Hvar1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Hvor ofte jogger du?

4-5 ganger i uka

Hvor langt jogger du?

1 mil

Hvor lenge jogger du pr gang?

Ca.50 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Hvor ofte jogger du?

4-6 ganget i uka

Hvor langt jogger du?

Kommer helt ann på, men alt mellom 5 og15 km er normalt for meg

Hvor lenge jogger du pr gang?

Kommer helt ann på hvor langt jeg løper, men når jeg jogger rolig ligger jeg i ca. 10 km/t og kanskje litt over av og til - så i fra en halvtime til halvannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper for det meste intervaller når jeg jogger. Oftest 4x4, men varierer litt. Ellers har jeg en løype på 6 km i skogen som jeg løper og en sjelden gang 10 km. Jeg skjønner ikke dere som løper 4-6 ganger i uka. Jeg hadde mistet all muskelmassen min da, men det har vel kanskje med alder å gjøre også :) Jeg jogger kanskje 2 ganger i uka, itilegg høypuls/energi/powerstep time og 2-3 dager med rein styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte jogger du?

Alt fra tre til fem ganger i uken.

Hvor langt/lenge jogger du?

Kommer an på hvor hardt/lenge jeg holder på. Varierer som regel mellom korte økter på 30 min de dagene jeg også trener styrke og litt "lengre" økter på alt fra 40 min til litt over en time. På mølla holder jeg meg i snitt på 10-12 km/t, mens det varierer mer når jeg løper ute, både fordi jeg har flere løyper som er forskjellige mtp. underlag og bakker og fordi jeg er dårligere på å beregne. Tror jeg skal investere i en distansemåler til pulsklokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg løper for det meste intervaller når jeg jogger. Oftest 4x4, men varierer litt. Ellers har jeg en løype på 6 km i skogen som jeg løper og en sjelden gang 10 km. Jeg skjønner ikke dere som løper 4-6 ganger i uka. Jeg hadde mistet all muskelmassen min da, men det har vel kanskje med alder å gjøre også :) Jeg jogger kanskje 2 ganger i uka, itilegg høypuls/energi/powerstep time og 2-3 dager med rein styrketrening.

Man mister da virkelig ikke muskelmasse når man løper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3- 4 ganger i uka.I tilegg til annen trening.

En gang i uken jogger jeg 13 km. Ellers varierer det mellom 7-9 km på reten av turene.

Bruker ca 56-57 min på mila.

AB, hvor i himmelens navn har du ifra at man mister muskelmasse under jogging. Største sprøytet jeg har hørt.

Det har heller ikke noe med alder å gjøre. Og jeg er langt over å være ung skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte jogger du?

1-2 ganger per uke. Trener andre ting andre dager

Hvor langt jogger du?

6-10 km

(6 km er minimumskrav. Gidder stort sett ikke mer på mølle, lengre turer ute)

Hvor lenge jogger du pr gang?

30-60 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke alle som mister muskelmasse med ofte og mye jogging, men det gjør jeg. Jeg mister "formene" med en gang om jeg trener for mye kondisjon. Nå har jeg jobbet i treningsbransjen i 5 år, så jeg er ikke helt ute når det kommer til trening ;) Jeg er nødt til å kombinere styrke/kondisjon og helst mer styrke enn kondisjon for å ikke miste muskelmassen og formene mine. Jeg bare stillte et spørsmål til de som jogget langt mange ganger per uke ;)

Jeg har født 3 barn og er 32 år. Jeg merker stor forskjell etter jeg fødte nr 3. Muskelfibrene på baken feks blir ødelagt (minsker) når man går gravid og det kreves en god del hard styrke treningen for å ha former der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sardintroll

Jeg jogger ca annenhver dag, har ikke beregnet hvor langt jeg jogger, men jeg holder på en times tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke alle som mister muskelmasse med ofte og mye jogging, men det gjør jeg. Jeg mister "formene" med en gang om jeg trener for mye kondisjon. Nå har jeg jobbet i treningsbransjen i 5 år, så jeg er ikke helt ute når det kommer til trening ;) Jeg er nødt til å kombinere styrke/kondisjon og helst mer styrke enn kondisjon for å ikke miste muskelmassen og formene mine. Jeg bare stillte et spørsmål til de som jogget langt mange ganger per uke ;)

Jeg har født 3 barn og er 32 år. Jeg merker stor forskjell etter jeg fødte nr 3. Muskelfibrene på baken feks blir ødelagt (minsker) når man går gravid og det kreves en god del hard styrke treningen for å ha former der.

Å miste muskelmasse forutsetter jo at man har muskelmasse å miste, altså at man har trent den opp med styrke, og det har vel ikke nødvendigvis de som bare jogger, altså mister de ikke muskelmasse.

Dessuten er det mer individuelt enn treningsforståsegpåere skal ha det til dette med styrke, min kropp trenger ikke styrke for å få former, selv om den er både halvgammel og har født to barn.

(Dette var ment som et vennlig svar, ikke et krangleinnlegg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...