Gå til innhold

Sjokk på vekta i dag!!

Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Må bare fortelle om det skjokket som jeg fikk i dag.

Jeg har lagt på meg endel det siste halvåret pgr av at jeg har sluttet med dop og da er det lett å legge på seg. Jeg er 1,68 høy og har alltid vært tynn før, litt for tynn egentlig. I dag veide jeg meg hjemme hos mamma, jeg veide nesten 70kg :o :evil: Ble sinnsykt kvalm da jeg så det. Jeg har hatt spiseforstyrrelser bestandig og har aldri før veid over 55kg. Nå blir det slutt på godsakene :-? Hadde jo merket på klærne at jeg hadde blitt litt større, men så stor trodde jeg faktisk ikke jeg var. Alle sier jo at jeg ser så sunn og frisk ut nå, men nå føler jeg meg bare hæslig. Skikkerlig nedtur ass :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle sier jo at jeg ser så sunn og frisk ut nå..

Jeg syntes du skal høre på "alle" !

Å se sunn og frisk ut er alltid flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Er jo mulig de sier det fordi de vet at jeg sliter med spiseforstyrellser, kanskje de er redd for at jeg skal bli syk igjen. Men det hjelper uansett veldig lite hva andre sier, når jeg føler helt for jævli. Men men.. Det er bare å begynne å trene å spise litt mindre d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du følte deg ikke stor før du gikk på vekten, sier du. Til det finnes det bare en ting å si: Gi blaffen i vekten!

Hvis du sliter med spiseforstyrrelser så vet du jo at slik du ser deg selv, gjerne ikke er slik andre ser deg.

Å se sunn og frisk ut er fremdeles flott :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Takk for oppmuntringa. Tror jeg trengte å høre det. Det er jo så kjipt å være normal, når du ser alle de syltynne jentene på tv i blader osv.

Så er det jo sånn at når du er vant til å være veldig tynn bestandig, så merker du det godt når du da legger på deg litt. Men jeg bør vel heller lære å like meg selv slik jeg er, i stede for å hele tiden fokusere på det som er feil. Som Ole Ivars synger "Vi får værra som vi e når vi itj vart som vi skull" eller noe sånt :D Ikke det at jeg sitter å hører på ass, hørt det på reklamen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Men jeg er helt enig med deg! Hvem som helst kan få en følelse av å være feit, når en ser på de radmagre på TV og i blader.

Min erfaring er at trening er utrolig bra for kropp og sjel. Uansett om en ikke ser så stor forskjell på kroppen om en trener eller ei, så får en et bedre forhold til sin egen kropp når den er trent og i god form. Det tar vekk fokus på vekt og setter fokuset over på sunn, sterk og frisk. Ihvertfall er det slik for meg.

Litt på siden av hva du skrev, men jeg nevner dette fordi jeg så ofte tenker på det når det er snakk om kropp og vekt: De aller, aller færreste kler kondomstramme topper og bukser som er helt lave i livet. Klær skaper folk, og istedet for å presse seg inn i klær som en ikke kler, burde flere lære seg å kjøpe klær med en fasong som passer deres kropp. Ikke rart folk bli deprimert av kroppen sin hvis det er sylstram topp og likeledes bukse som er målet å kle. (sier ikke at det gjelder det altså :D ) Bare en tanke jeg har gjort meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vel være greit å kutte litt snop hvis det spises hver dag men ikke kutt ut noe mer!

Jeg sier som Mie: Hør på alle!!!!

og husk at de aller, aller fleste menn synes damer som er altfor tynn er mindre pent!

:klem: Tror du er flott jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaK:

Det er helt vanlig å legge på seg når man slutter med dop (det vet du sikkert). Vanligvis vil man også gå ned og stabilisere seg på et greit nivå etter en stund.

Imellomtiden håper jeg du nyter din rusfrie tilværelse og nye, sunne kropp. Syns du har vært veldig flink som har endret livsførsel. Noen ekstra kilo er en bagatell i denne sammenhengen!

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
TinaK:

Det er helt vanlig å legge på seg når man slutter med dop (det vet du sikkert). Vanligvis vil man også gå ned og stabilisere seg på et greit nivå etter en stund.

Imellomtiden håper jeg du nyter din rusfrie tilværelse og nye, sunne kropp. Syns du har vært veldig flink som har endret livsførsel. Noen ekstra kilo er en bagatell i denne sammenhengen!

Lykke til :wink:

Tusen takk for det, det var veldig godt å høre :D Jeg nyter den rusfrie tilværelsen nå, selv om det er hardt til tider, jeg var ganske langt ut på kjøret, kunne ikke komme lengere ned for å være helt ærlig.

Men heldigvis går det bedre nå, men jeg må ærlig innrømme at det fristet å bare ta litt så jeg ble tynnere i dag, men jeg skal selvfølgelig ikke gjøre det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du ser kjempeflott ut - og jeg vil at du skal høre på det dine bekjente av deg sier!

Skjønner at det er en overgang fra å være veldig tynn til å bli helt normal slank - men du sier at sjokket først kom når du gikk på vekta - BLÅS I DEN VEKTA HERETTER!

Husk på at det er mange som skulle gjort alt for å ha den kroppsstørrelsen du har nå! Så nyt den nye, friske og dopfrie kroppen din!!!

Ha en god dag! :D

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så godt igjen!

Jeg har også sluttet med dop for ca 1 1/2 år siden. I tillegg har jeg fått en mer stillesittende jobb, samboer og sluttet å røyke.

Dette er jo egentlig bare positive ting, men tilsammen har det gjort at jeg har lagt på meg 10 kg.

I bunn og grunn har jeg det jo mye, mye bedre nå, men for at jeg skal føle meg helt på topp har jeg trappet opp treningen og kuttet ut godteri og pizza. Og sakte men sikkert har jeg tenkt å komme litt nærmer min matchvekt.

Men innimellom er det fristende å ta en "hurtigkur"... Men jeg kunne aldri i verden tenke meg å bytte ut det jeg har nå mot sånn det var før.

Det er tross alt en grunn til at jeg sluttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg glemte også å nevne at jeg måtte beggynne med lykkepiller da jeg ble stoffri pgr av at mange års bruk hadde gjort noe med hodet mitt. Bivirkningene der er blant annet vektøkning og økt apetitt :-? Er vel også en grunn til at jeg har lagt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Tina,

er helt ny her, men la merke til innlegget ditt... Og følte for å svare siden jeg faktisk vet hvordan du har det. Ikke når det gjelder dop osv., men vekt og spiseforstyrrelser... Jeg hadde nemlig anorexia nevrosa i flere år og lå faktisk på sykehus lenge...

Var ganske stolt av meg akkurat da, så det var jævlig å legge på seg. Men ettersom jeg gikk opp i vekt og kom over 42 kilo (der jeg var på det værste - 180 cm høy), ble alt mye bedre! Hodet klarnet... Og etter hvert fikk jeg lov å komme hjem. :)

Hadde det veldig fint veldig lenge, la på meg mer enn 10 kilo og var helt fornøyd. Men så gikk alt galt igjen... Begynte å spise "normalt", det ble snop i ny og ne, og plutselig var jeg på kjøret og overspiste. Begynte å kaste opp... Nå har jeg slitt med bulimi i over et halvt år! Vekta går opp og ned som en jo-jo, og jeg klarer ikke helt venne meg til den "nye" kroppen. Hater den av og til! Jeg dømmer meg sjøl etter hva vekta viser, og det er ganske jævlig.

Likevel: den siste tida har det begynt å gå oppover igjen. Jeg har jobbet HARDT med meg selv, og som en bonus er jeg forelska og det begynner å bli vår! :D

Jeg står av og til lenge foran speilet og bare ser på meg sjøl... Og etter hvert tror jeg at jeg venner meg til synet. Greit nok, jeg veier nå ca. 65 kilo, noe som er mye etter min standard, men sannheten er vel at det er ganske normalt. Og i går var jeg ute med min utkårede for første gang, noe som var fantastisk! Han sa til meg hvert andre minutt at jeg så flott ut, og gikk med armen rundt meg hele kvelden. Akkurat da skjønte jeg at sånn skal livet være! Vi spiste middag, no' jeg aldri kunne ha gjort for et år siden, og drakk et par pils selv om jeg vet veldig godt at det er en god del kalorier der. Jeg brydde meg ikke, og det var nydelig! Visste også med meg selv at han neppe ville ha holdt så godt rundt meg hvis bena mine stakk så jævlig ut som før. Jeg var bare ikke noe fin da...

Det er rett og slett godt å ha en fungerende kropp igjen, brystene mine er kommet tilbake og jeg ser mer ut som ei jente enn som en 9 år gammel guttunge.

For første gang på lenge føler jeg at ting er OK og går min vei... 65 kilo eller ikke. Av og til savner jeg tiden da jeg var tynn og hadde "kontroll", men da hjelper denne tanken: da jeg var på det tynneste, lå jeg på sykehus og fikk ikke lov å bestemme noe selv. Lite vits i å ha "modellkropp" når du ligger i senga med sonde!

Så stå på, husk at vitsen med å være jente er at det skal synes på deg. Hva som er så magisk med pupper og hofter vet jeg ikk, men gutta elsker dem. Så lykke til, vedder på at kroppen din er KNALLFIN! :P Ingen vil ha ei syk dame! Trust me...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...