AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Har noen her prøvd bedøvelse hos tannlegen? Jeg skal til tannlegen snart og tror jeg har et par hull, og på prislisten ser jeg at de har fjernet det om vanlig bedøvelse og nå står det bare "the wand", men jeg tror begge sto for noen uker siden... Til dere som har prøvd: virker det bra? Tenker at hvis det fungerer dårligere enn tradisjonell bedøvelse, så kan jeg jo heller spørre om vanlig! Er ikke noe redd for sprøyter og fikk vanlig bedøvelse da jeg var 10-15 år og trakk melketenner. Syntes ikke det var ille. Har aldri borret med bedøvelse, så jeg aner ikke hvordan det føles! Er det forresten flaut å gå til tannlegen og ha (minst) to hull når man er 22 år? Har ikke hatt noe vondt, men synes det ser ut som hulL! Har ikke vært hos tannlegen siden jeg var hos skoletannlegen for tre år siden, så nå er jeg litt stresset for hva de kan komme til å finne Tenk om jeg plutselig har mange hull?!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Den ble brukt på meg for noen år siden da en bit hadde falt av en tann helt bak i munnen. Virket som han stakk mange små stikk bare rundt den ene tannen som skulle fikses. Veldig rask virkning, kun rundt den ene tannen. Kunne borre og fylle i den manglende biten raskt. Tror ikke det tok mer en 15 min eller noe slikt. Vet ikke helt om det er vanlig, men bedøvelsen gikk også ut raskt. Faktisk før jeg skulle betale for timen. Siden jeg denne gang fikk ganske store smerter etter borringen synes jeg ikke det var noe å ettertrakte. Den vanlige bedøvelsen jeg bruker blir jeg bedøvd i et stort område (Halvdel av kjeven) Tar litt tid før den virker,,, 10 min ca men tar 3-5 t før bedøvelsen går ut etterpå, men da er all tannverk borte også. Foretrekker faktisk å bli bedøvd i et stort området i timesvis siden jeg hater tannverk Ikke noe alternativ for min del, men spennende å ha prøvd det også. Men tannleger skal jo ha flere type bedøvelser. Men dette kan du sikkert forhøre deg om når du kommer dit.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Du foretrekker altså vanlig bedøvelse i stedet? Hvordan var det akkurat da du fikk den, jeg har hørt både at folk sier at det knapt kan kjennes, mens andre sier at den trykker inn bedøvelsen veldig raskt sånn at det blir litt "trykk"-vondt eller noe sånt? Og er det vanlig å ha vondt i tennene etter at man har fått fikset hull? Har veldig lite erfaring med tannproblemer! TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå