CamCam123 Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Hei, jeg har postet innlegg her tidligere om at jeg nå har hatt mensen i (snart) 3 uker. Det har enda ikke gitt seg, men er mindre enn før. Som jeg skrev i min forrige post, så har jeg ikke hatt sex på 4/5 måneder, men vurderer likevel å ta en graviditetstest for å utelukke det. Kall meg kanskje hysterisk, men jeg klarer ikke helt å slappe av før jeg vet hva som gir meg mens i over 2 uker.. Spørsmålet mitt er derfor, kan man ta en graviditetstest mens man har mensen? Leste ett sted at testen da kan bli positiv/mindre korrekt, eller er den like sikker med eller uten mens? Camilla
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur til legen heller...
CamCam123 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2012 Får ikke noe legetime før om leeenge... Skal på helsestasjonen på onsdag, så kan jo snakke med helsesøster om det da
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Siden det er HCG graviditetstester registrerer og man ikke har det hormonet i kroppen til vanlig, skal det ikke ha noe å si om du blør mens du tar testen. Det er vel kun ved hormonproduserende svulster i kroppen at man kan skille ut HCG uten å være gravid. Blod inneholder ikke vanligvis HCG og skal ikke ha noen innvirkning på en graviditetstest. Men tror du at du er gravid da? Det er vel ikke normalt å blø så lenge ved graviditet, med mindre det er komplikasjoner underveis? Jeg ville ha dratt til legen så snart som mulig. Og snakk med helsesøster ja!
CamCam123 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2012 Jeg tror ikke at jeg er gravid. Da hadde jeg isåfall vært 5 måneder på vei nå, og det burde jeg vel ha merket? Hehe. Drar nok til helsesøster og tar en graviditetstest på onsdag. Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå