AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Som tittelen sier, når er det rett å si at man elsker noen? Blir folk skremt om man sier det for tidlig? og hva vil du si er for tidlig? Jeg har bare sagt til en gutt før at jeg elsker han, og etter å ha truffet han nye nå, så merker jeg at jeg aldri kan ha elsket han jeg var sammen med i så mange år, for den kjærligheten jeg har nå, er mye dypere og større. Så blir det helt feil å si til han at jeg elsker han da? Jeg kjenner at det er det jeg vil si, men redd for å skremme han
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Som tittelen sier, når er det rett å si at man elsker noen? Blir folk skremt om man sier det for tidlig? og hva vil du si er for tidlig? Jeg har bare sagt til en gutt før at jeg elsker han, og etter å ha truffet han nye nå, så merker jeg at jeg aldri kan ha elsket han jeg var sammen med i så mange år, for den kjærligheten jeg har nå, er mye dypere og større. Så blir det helt feil å si til han at jeg elsker han da? Jeg kjenner at det er det jeg vil si, men redd for å skremme han Ikke tenk så masse på når det er rett å si det du.. Si det når du mener det.. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Hvor lenge har dere vært sammen da? Jeg syns man skal si det når man selv føler det er riktig. Man kan aldri vite hvordan mottakeren tar det, så det hadde jeg ikke tatt så mye hensyn til, egentlig Men hvis dere bare har vært sammen noen uker, så hadde jeg kanskje ventet litt. da kan man heller si at man er glad i hverandre, kanskje?
Wonders Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 det kjentes ikke rett tidlig, men etter 6 måneder sammen var det perfekt.
Marteh Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 mannen min sa det til meg etter 6 månder. men jeg sa det ikke før det hadde gått 1,5 år fordi jeg ikke følte det samme som jeg gjorde da jeg elsket eksen min. Og det gjør jeg fremdeles ikke, fordi den første kjærlighten ofte er helt spesiell.
She_Leiva Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 (endret) Hos oss sa jeg det etter 2mnd, men typen sa det ikke før ca 1mnd senere. Da svarte han med når jeg sa det i mellomtiden: "Jeg er ubeskrivelig glad i deg også!" Det gjorde ikke noe for min del, for jeg hadde heller ikke sagt noe før jeg var klar for det, da tenkte jeg at jeg skulle gi han den tiden han trengte. Endret 16. april 2012 av She_Leiva
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Hvor lenge har dere vært sammen da? Jeg syns man skal si det når man selv føler det er riktig. Man kan aldri vite hvordan mottakeren tar det, så det hadde jeg ikke tatt så mye hensyn til, egentlig Men hvis dere bare har vært sammen noen uker, så hadde jeg kanskje ventet litt. da kan man heller si at man er glad i hverandre, kanskje? Ca 6 måneder Kjent hverandre i 1 år Men jeg kjenner at jeg mer enn bare glad i han, og at jeg vil si jeg elsker han, men redd jeg skal skremme han
Gjest Andy Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Jaja, si det når du mener det ! <3 vist han ikke sier noe tilbake, gi han litt tid <3
Gjest _La Femme Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Når det gjelder de tre magiske ordene "jeg elsker deg" så blir de færreste skikkelig skremt av det. Det er ikke som på film at sier man ikke det på helt rett tidspunkt får den andre personen panikk og stikker av. Det skjer ytterst sjeldent i alle fall. Hvis man er og har vært sammen en stund, syns jeg ikke man skal være redd for å si det. Bare gjør det på et naturlig tidspunkt, og når en selv tror en mener det
MissStiles Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Kjæresten min sa det først. Etter 5 mnd. Mens jeg trengte litt mer tid. Så jeg sa det til han en mnd senere. Viktig å si det når man vet at man mener det og når det føles riktig.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2012 #11 Skrevet 11. juli 2012 Jeg og kjæresten har vært sammen i 7 mnd, og ingen av oss har sagt det enda. Vi nøyer oss med å si "glad i deg" :-)
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 måneder, og vi har enda ikke sagt det
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 4. oktober 2012 #13 Skrevet 4. oktober 2012 Det finnes ikke noe fasitsvar på når man kan si "jeg elsker deg"; følelser har ingen tidsbegrensning eller regler. Jeg mener man kan si det når man er klar for det. Men da er det viktig å tenke på at partneren kanskje ikke er klar, slik at man ikke blir såret om man ikke får det tilbake. Da jeg sa det, var jeg bare kjempe sikker på at jeg virkelig elsket kjæresten min. Det er "ingen" som vet hva det å elske noen faktisk betyr, men den følelsen jeg hadde var virkelig sikker, og det var det viktigste for meg
Maestro Skrevet 5. oktober 2012 #14 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg ble kjent med typen min desember 2010, ble sammen slutten av februar. Han sa det i midten av Juni, å jeg kom noen uker senere. Han klarte ikke og holde det inne lenger, så for han falt det naturlig å si det etter 4-5 mndr som et par. Mens eksen min sa det etter en mnd eller to, DET skremte meg.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #15 Skrevet 5. oktober 2012 Som tittelen sier, når er det rett å si at man elsker noen? Blir folk skremt om man sier det for tidlig? og hva vil du si er for tidlig? Jeg har bare sagt til en gutt før at jeg elsker han, og etter å ha truffet han nye nå, så merker jeg at jeg aldri kan ha elsket han jeg var sammen med i så mange år, for den kjærligheten jeg har nå, er mye dypere og større. Så blir det helt feil å si til han at jeg elsker han da? Jeg kjenner at det er det jeg vil si, men redd for å skremme han Min bedre halvdel sa det til meg en uke eller to etter at vi var blitt kjærester. Det syntes jeg var litt i tidligste laget, så jeg sa det ikke tilbake akkurat da. Det tok likevel ikke så lang tid før jeg sa det, for etter 3 mnd var vi forlovet. Vi er gift nå. Dersom du føler at du virkelig mener det så ville jeg ha sagt det til han. Hvor lenge har dere vært sammen, forresten? Anonym poster: 3d5734d628400753f29ba530a8acbfbd
Gjest Slowpoke Skrevet 5. oktober 2012 #16 Skrevet 5. oktober 2012 Her ble det sagt ganske tidlig i følge mange. Husker ikke helt nøyaktig men var vel ikke mere en en mnd ut i forholdet. Jeg sa det først og han noen dager senere. Vi hadde holdt på lenge før vi offesiellt ble et par, så jeg føler egentlig ikke at det var tidlig. Når det er rett for deg må du nesten bare føle deg frem til selv. Som andre sier, det finnes ingen fasit på slikt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #17 Skrevet 5. oktober 2012 Vi har vært sammen i 4 mnd, og jeg har vært klar for å si det en stund, men jeg vil at han skal svare det samme når jeg sier det. Jeg vet at han er veldig glad i meg og at han ville gjort alt for meg, men om han elsker meg... Det er jeg ikke sikker på. Anonym poster: 276d9f9aa5e5e74c1f3cb0365fb222cd
Lulu21 Skrevet 5. oktober 2012 #18 Skrevet 5. oktober 2012 Vi sa det etter ett par mnd begge to. Føltes veldig riktig
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #19 Skrevet 5. oktober 2012 Vi har datet siden mars, hadde samtalen om hva vi er i mai en gang, men siden det har vært hoss to siden mars, tenker vi at vi har vært sammen siden da. Ingen av oss har sagt elsker ennå, men jeg tenker det stadig vekk. Jeg er bare ikke klar for å si det ennå. Jeg tror ikke han elsker meg egentlig, men jeg vet ikke. Anonym poster: 50ec79de3d26629ddcf1c56cd38f4043
Gjest anonym2233 Skrevet 5. oktober 2012 #20 Skrevet 5. oktober 2012 Hos oss så var jeg som sa det først, tross jeg hadde nettopp kommet ut av et forhold. (Det var så "enklere" på grunn av alle følelsene jeg følte og føler med min nåværende kjæreste... Og etter flere atter skuffelser, sluttet jeg å elske han for lengst.) Angrer ikke et eneste sekund i dag. Kjæresten min sa det etter ca 1 uke. Ellers så er han en person som sier ikke dette, før det har gått flere måneder... Og visst nok brukte han vel opp mot 6-7 mnd før han sa det til sin forrige eks... Spurt han hvorfor han var snar med meg, han svarte med at det var fordi han kunne føle seg trygg med meg og føler det han ikke har følt med noen før. I mitt tilfelle har det vært tryggheten jeg har følt, kjærligheten og varmen jeg har fått fra han... Vi er to lykkelige turtelduer i dag og vært sammen i noen måneder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå