Gå til innhold

Hovedmotivasjon for trening

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Som overskriften sier, hvorfor trener du?

Til venner sier jeg at jeg løper fordi det får tankene bort fra skole, fordi jeg liker å ha god kondis og ikke pese og svette bare jeg må opp en bakke og for å unngå livstilssykdommer som vond rygg etc.

Alt dette er forsåvidt sant, men det jeg ikke sier, er at hovedmotivasjonen egentlig er å kunne spise det ekstra ostesmørbrødet foran TVen til kvelds uten å gå opp i vekt. Jeg har aldri behøvd å tenke på vekten, men nå som jeg er blitt litt eldre ser jeg at det har sneket seg på noen kilo, så da trener jeg for å slippe å være altfor forsiktig med maten. Hysj...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å bli frisk fra depresjon og gi hjernen "fritid". Å gå ned i vekt, dersom det skjer, er bare en bonus.

Skrevet

Jeg synes faktisk at det er gøy, og det er også alenetid for meg. Men, som trådstarter også sier, det er fint å ha god samvittighet når man iblant skal kose seg.

Gjest *Maja*
Skrevet

En sterk og sunn kropp og beholde den fantastiske fremgangen jeg har fått.

:jepp:

Skrevet

Slutta å røyke :jepp: Så da har jeg bestemt meg for ikke å legge på meg!! Fire måneder nå.. og går supert :fnise:

Skrevet

Har et godt øye for et mannfolk hvor jeg trener. Hadde gått rundt å sagt jeg skulle starte å trene der i over et år, også møtte jeg han og da fikk jeg plutselig fart på sakene.

Også ellers er det til det å få mere energi og bedre helse. For den har vell vært på bånn de siste to åra.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Som overskriften sier, hvorfor trener du?

Til venner sier jeg at jeg løper fordi det får tankene bort fra skole, fordi jeg liker å ha god kondis og ikke pese og svette bare jeg må opp en bakke og for å unngå livstilssykdommer som vond rygg etc.

Alt dette er forsåvidt sant, men det jeg ikke sier, er at hovedmotivasjonen egentlig er å kunne spise det ekstra ostesmørbrødet foran TVen til kvelds uten å gå opp i vekt. Jeg har aldri behøvd å tenke på vekten, men nå som jeg er blitt litt eldre ser jeg at det har sneket seg på noen kilo, så da trener jeg for å slippe å være altfor forsiktig med maten. Hysj...

Kjenner meg igjen her gitt :sjenert:

Eller jeg liker å trene. Jeg liker å løpe og svette bort en del gruff og stress. Det føles herlig. Og jeg liker å føle at kroppen min er sterk og at ting strammer seg opp og at den seige bakken ikke er så tung å gå opp. Og jeg liker at jeg ikke plages så mye av låsninger mm mer.

Men jeg liker kanskje ennå litt bedre at jeg kan nyte mitt glass med rødvin med potetgull til :fnise:

Skrevet

Trening gir meg selvtillit! Jeg føler meg fantastisk når jeg får brukt kroppen ordentlig, og merker at negative tanker tar mindre plass i hverdagen. Dette alene gjør meg veldig motivert, men jeg blir også motivert av at jeg får en finere kropp og blir sterkere.

Skrevet

For helsa, faktisk. På kort og lang sikt.

Jeg ser ca lik ut uansett hva jeg gjør :ler:

Men motivasjonen for å komme seg av gårde er oftest endorfinrushet etterpå, resten av dagen blir så god :)

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Samme som *maja*, en sterk og sunn kropp som fungerer :)

Gjest kittycat
Skrevet

mainly spiseforstyrrede tanker som driver meg. Om jeg ser bort i fra det er det for å være i form, både i kropp og sinn, stramme inn og være i form slik at trening på skolen ikkje blir så tung.

AnonymBruker
Skrevet

To grunner:

1. Jeg vil ha en sunn og sterk kropp

2. Jeg er singel og vil møte menn, og da er det viktig at jeg føler meg vel med meg selv og kroppen min.

AnonymBruker
Skrevet

Fin kropp, den er hovedmotivasjonen!

Gjest Solsmil
Skrevet

For å gå litt ned i vekt, men mest for å bli i god form, og bli sunn og sterk. Nevnte jeg å bli i god form? Jeg har lyst å løpe marathon om noen år, så det kan vel også sies å være motivasjon:P

AnonymBruker
Skrevet

Trener for å hjelpe på sykdommer jeg har, sykdommer som ligger i familien, og sykdommer som jeg kan pådra meg av overvekt/inaktivitet. Men er litt vektreduksjon inne i bildet her også, ikke bare for å se flott ut, men også fordi det blir lettere å finne klær som passer:P Og fordi det er gøy:)

Gjest Marmot
Skrevet

For å kunne hoppe og løpe og danse med sønnen min uten å bli sliten.

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg ikke vil se ut som en rosa badeball ved siden av mine slanke, langbeinte venninner.

• Liker 1
Skrevet

For å komme meg ut av en veldig destruktiv livstil og fordi jeg har lyst til å kunne se fin ut i de klærne jeg liker :jepp:

Skrevet

Jeg vil bli tynnere! Var i god form før kneoperasjoner og sånt herk, vil tilbake... Men det tar jaggu tid =P

Skrevet

1. For å føle meg vel, og se bra ut.

2. Det gir meg mer energi. Blir veldig slapp om jeg er i lite aktivitet

3. Å trene gir meg også motivasjon til å spise sunnere. Da er ikke treningen "bortkastet"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...