AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 For en tid tilbake ble jeg diagnostisert med hudsykdommen Psoriasis, og ble umiddelbart satt på Betnovat (sterk kortison). Utbruddet var i utgangspunktet i nakke- og hodebunnsområdet, men har nå spredt seg til rygg. Jeg sluttet på Betnovat, da jeg har hørt at symptomer kan bli forsterket etter bruk av et slikt preparat. Utslettet har nå gått litt tilbake, og er ikke lenger like sterkt. Nå lurer jeg på om det finnes noen naturlige behandlingsmetoder for Psoriasis? I alle fall noe som kan dempe symptomene? Jeg skulle så gjerne ha satt opp håret igjen... Tusen takk for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg kjøpte noe tiger balsam på en "alt mulig" krims-krams billig-butikk i Sverige. Det viste seg å ikke være vanlig tiger balsam, det blir ikke sånn "kaldt så varmt" når man smører det på. Men, merkelig nok så roer det ned psoriasisutslettene mine. De blir ikke borte, men de blir merkbart bedre. Her fant jeg på nett den jeg har: http://www.bidorbuy.co.za/item/18041103/The_Original_Wild_Tiger_Balm_Used_for_over_50_years.html Jeg har prøvd litt forskjellig annet jeg har fått av lege uten at noen som helst av de har hatt noen effekt på meg. Denne tiger balsammen kostet 10 kroner stykk og har en merkbar effekt. Så jeg har mistet litt tilliten til det jeg får på apoteket. Jeg har ikke prøvd vanlig tiger balsam du får på butikken, det var det jeg trodde jeg kjøpte. Men det er jo ikke verre enn å prøve litt?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Du må prøve deg fram - saltvann er bra, så jevnlige bad med sjøsalt kan ha bra effekt. UV-lys er bra, så du kan vurdere å kjøpe en liten håndhelt UV-lys. Det kan også hjelpe med diverse oljer (e.g. neem olje) og leireblandinger, men for det meste er det nok å prøve seg fram - det du er etter burde ha antiinflammatoriske og beroligerende effekt. På hodebunn er det nok også medisiner som er ofte effektive - diprosalic fungerer godt for de fleste!
Minsten Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 For en tid tilbake ble jeg diagnostisert med hudsykdommen Psoriasis, og ble umiddelbart satt på Betnovat (sterk kortison). Utbruddet var i utgangspunktet i nakke- og hodebunnsområdet, men har nå spredt seg til rygg. Jeg sluttet på Betnovat, da jeg har hørt at symptomer kan bli forsterket etter bruk av et slikt preparat. Utslettet har nå gått litt tilbake, og er ikke lenger like sterkt. Nå lurer jeg på om det finnes noen naturlige behandlingsmetoder for Psoriasis? I alle fall noe som kan dempe symptomene? Jeg skulle så gjerne ha satt opp håret igjen... Tusen takk for alle svar! Biosilk er fantastisk som hjelp mot psoriasis. Dette er et naturprodukt som har vist seg å være helt strålende. Kan brukes i badevannet, fotbad, rett på utsatte områder. Jeg kjenner flere som har blitt hjulpet av dette. Blandt annet ei som hadde hele ørene fulle av psoriasis. Dette er nå omtrent vekk. Og et familiemedlem som brukte dette i fotbadet og hun har nå blitt kvitt psoriasisen på beina! Prøv dette... Klem
PT og Aloe Vera Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Min erfaring med Psoriasis er at det for noen fungerer bra med et slikt preparat, mens for andre blir det forverret. Det burde ikke spre seg i hvert fall. Jeg har hatt god effekt på andre med å smøre på aloevera gel, og propilis krem. Dette etter å ha prøvd legens anbefaling uten hell. Flink å smøre på i hvertfall to ganger om dagen 50/50 propolis og aloevera. Noen blir det litt værre på heilt i starten før det minsker, for andre fungerer det med ein gang :-) Naturprodukter, derfor det kan virke litt forskjellig fra person til person. Mitt tips i hvertfall :-)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Tusen takk for svar! Jeg tror flere av dere har rett; å prøve seg fram er nok lurt. Vet noen forresten om en metode for "å dekke det til"? Med sminke eller lignende? Jeg skulle så gjerne satt håret opp for en gangs skyld... TS
Tropic Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Sminke fungerer dåårlig dessverre. Det er jo et veldig tørt område så sminken vil ikke sitte fint og bra. Med en gang det blir sol ute bør du sitte ute og la områdene dine få litt sol. Istedenfor kortisonkrem kan du jo prøve med D-vitamin krem, slik som Daivonex, jeg bruker dette og har god effekt av det. Nå har jeg veldig lite da, men det fungerer kjempe fint på meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Biosilk er fantastisk som hjelp mot psoriasis. Dette er et naturprodukt som har vist seg å være helt strålende. Kan brukes i badevannet, fotbad, rett på utsatte områder. Jeg kjenner flere som har blitt hjulpet av dette. Blandt annet ei som hadde hele ørene fulle av psoriasis. Dette er nå omtrent vekk. Og et familiemedlem som brukte dette i fotbadet og hun har nå blitt kvitt psoriasisen på beina! Prøv dette... Klem Ingredients for Biosilk Silk Therapy Serum: Cyclomethicone, Dimethicone, SD Alcohol 40B, C12 15 Alkyl Benzoate, Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk, Panthenol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Fragrance, Hexyl Cinnamic Aldehyde, Benzyl Benzoate, Linalool, Gamma Methyl Ionone, Citronellol, Lilial, Hydroxycitronellal, Geraniol, Eugenol Godt mulig det funker, men naturprodukt er å ta litt hardt i. http://www.goodguide.com/brands/121959-biosilk 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå