Gjest Ødelagt Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg er 16 1/2 år. Jeg skal ha en brystreduksjon nå i juni- juli og jeg må gå ned minst 15 kilo. Jeg har allerede gått ned ti kilo på et halvt år, men så stoppet det opp. Jeg er 1,67 cm høy og veier minst 78 kilo. Jeg må miste 15 kilo før operasjonen ellers skjer det ikke. Jeg har trent og trent og trent, jeg har gått på Grete rhoede og spist kjempe sunt. Ingenting hjelper! Og jeg er drittlei alt pratet om trening og spise riktig og alt det driter der. Jeg er desperat, og prøver hva som helst.. Helsefarlig eller ikke. Jeg vet godt at de fleste som leser dette bare tenker at jeg er dum og at det eneste som hjelper er å trene mye og spise riktig, men jeg er over det punktet. Skal selvfølgelig trene mens jeg slanker meg. Jeg må bare miste de kiloene så jeg får tatt operasjonen min. Så skal jeg spise sunt og trene regelmessig. Bare vær så snill og hjelp meg!!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg er 16 1/2 år. Jeg skal ha en brystreduksjon nå i juni- juli og jeg må gå ned minst 15 kilo. Jeg har allerede gått ned ti kilo på et halvt år, men så stoppet det opp. Jeg er 1,67 cm høy og veier minst 78 kilo. Jeg må miste 15 kilo før operasjonen ellers skjer det ikke. Jeg har trent og trent og trent, jeg har gått på Grete rhoede og spist kjempe sunt. Ingenting hjelper! Og jeg er drittlei alt pratet om trening og spise riktig og alt det driter der. Jeg er desperat, og prøver hva som helst.. Helsefarlig eller ikke. Jeg vet godt at de fleste som leser dette bare tenker at jeg er dum og at det eneste som hjelper er å trene mye og spise riktig, men jeg er over det punktet. Skal selvfølgelig trene mens jeg slanker meg. Jeg må bare miste de kiloene så jeg får tatt operasjonen min. Så skal jeg spise sunt og trene regelmessig. Bare vær så snill og hjelp meg!! Jeg hadde en venninne som skulle ta fedmeoperasjon og som måtte gå ned en del før operasjonen for å krympe leveren. Mener hun stort sett levde på knekkebrød med kokt skinke, evt. Nutrilettbarer (men knekkebrød er jo veldig mye billigere). Pass uansett på å få i deg nok vann. Men! Egentlig burde legen som skal operere deg satt opp et regime for hvordan du skal gå ned på en forsvarlig måte før operasjonen.
Gjest Bobler Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Er det ikke lov å ta en brystreduksjon hvis man veier mer enn 63kg? Hvis jeg var deg ville jeg utsatt den brystreduksjonen min, fremfor å sulte meg selv i flere mnd. 2
Gjest Ødelagt Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Er det ikke lov å ta en brystreduksjon hvis man veier mer enn 63kg? Hvis jeg var deg ville jeg utsatt den brystreduksjonen min, fremfor å sulte meg selv i flere mnd. jeg har utsattet den brystreduksjonen i to år nå. Skuldrene og ryggen min er ødelagt, også en av grunnene til at jeg ikke kan trene så mye lengre. Tenk å være 16 og nesten ikke kunne bøye den fordi ryggen din er helt ødelagt. Dessuten må jeg slanke meg fordi at hvis jeg tar operasjonen nå og kan trene og slanke meg sunt senere, kommer brystene til å henge og jg må operere på nytt. Og dessuten la jeg ut innlegget for å få tips og hjelpende råd, ikke spydige kommentarer fra folk som er så trangsynt at de ikke kan se fra mitt perspektiv.
Gjest Ødelagt Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Spiser du lite og ofte? Spiser liten porsjon hver tredje time. Veier maten.
Gjest Bobler Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 jeg har utsattet den brystreduksjonen i to år nå. Skuldrene og ryggen min er ødelagt, også en av grunnene til at jeg ikke kan trene så mye lengre. Tenk å være 16 og nesten ikke kunne bøye den fordi ryggen din er helt ødelagt. Dessuten må jeg slanke meg fordi at hvis jeg tar operasjonen nå og kan trene og slanke meg sunt senere, kommer brystene til å henge og jg må operere på nytt. Og dessuten la jeg ut innlegget for å få tips og hjelpende råd, ikke spydige kommentarer fra folk som er så trangsynt at de ikke kan se fra mitt perspektiv. Kjære søte deg, det er da vitterlig ikke nødvendig å bli frekk. Jeg skjønner såpass at du ikke tar en brystreduksjon for morroskyld, men å utsette den i 3mnd bør ikke være et voldsomt stort problem. Det er overhode ikke bra for kroppen din å sultes, og ihvertfall ikke før en operasjon som innebærer narkose og inngrep. At du greier å dra så mye dritt ut av to setninger skjønner ikke jeg. Jeg var hverken spydig og jeg er heller ikke trangsynt. Det første var et spørsmål, og det andre var et godt råd. Tolk det som du vil. Du kan ikke regne med at alle svarer ting som passer deg når du skal sulte deg pga en frivillig operasjon. 3
Gjest Ødelagt Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Kjære søte deg, det er da vitterlig ikke nødvendig å bli frekk. Jeg skjønner såpass at du ikke tar en brystreduksjon for morroskyld, men å utsette den i 3mnd bør ikke være et voldsomt stort problem. Det er overhode ikke bra for kroppen din å sultes, og ihvertfall ikke før en operasjon som innebærer narkose og inngrep. At du greier å dra så mye dritt ut av to setninger skjønner ikke jeg. Jeg var hverken spydig og jeg er heller ikke trangsynt. Det første var et spørsmål, og det andre var et godt råd. Tolk det som du vil. Du kan ikke regne med at alle svarer ting som passer deg når du skal sulte deg pga en frivillig operasjon. Ja, jeg beklager. Mente ikke å være slem. Jeg kan bare ikke utsette lenger. Jeg klarer ikke leve ned meg selv. Jeg vil kunne leve som en normal 16 åring. Kunne kjøpe bh eller bikinitopp på vanlige klesbutikker, istedet for å reise en time for så å betale 2000 for en bh og den ikke er behagelig engang men jeg må ha den ellers har jeg ikke bh.
Gjest navnelapp Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Du bør be legen din om ei henvisning til ein klinisk ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med å gå igjennom matinntaket ditt og sørge for at du får eit godt balansert kosthold som er tilpassa aktivitetsnivået ditt. 1
Gjest Ødelagt Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Du bør be legen din om ei henvisning til ein klinisk ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med å gå igjennom matinntaket ditt og sørge for at du får eit godt balansert kosthold som er tilpassa aktivitetsnivået ditt. Det var faktisk et veldig godt tips tusen takk
Gjest gjest Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 hei! et godt tips er å røyke hver gang du føler trang til å spise. det funker iallefall veldig godt for meg. så lenge røykinga kun går ut over lysten til å små småspise, og ikke de måltidene er en nødt til å ha (frokost, lunsj, middag og kveldsmat) og kombinert med et normalt kosthold samt trening går dette veldig bra!
Gjest Ødelagt Skrevet 16. april 2012 #12 Skrevet 16. april 2012 hei! et godt tips er å røyke hver gang du føler trang til å spise. det funker iallefall veldig godt for meg. så lenge røykinga kun går ut over lysten til å små småspise, og ikke de måltidene er en nødt til å ha (frokost, lunsj, middag og kveldsmat) og kombinert med et normalt kosthold samt trening går dette veldig bra! Ja, skjønnerhva du mener, men jeg sluttet å røyke for over er halvt år siden.
Gjest navnelapp Skrevet 16. april 2012 #13 Skrevet 16. april 2012 hei! et godt tips er å røyke hver gang du føler trang til å spise. det funker iallefall veldig godt for meg. så lenge røykinga kun går ut over lysten til å små småspise, og ikke de måltidene er en nødt til å ha (frokost, lunsj, middag og kveldsmat) og kombinert med et normalt kosthold samt trening går dette veldig bra! Det syns eg var eit skikkeleg, skikkeleg elendig tips. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #14 Skrevet 16. april 2012 Jeg stemmer i forslaget om å få henvisning til ernæringsfysiolog!!! Det hjalp meg veldig!!! Nå hadde jeg motsatt problem enn deg, jeg var altfor tynn, skikkelig undervektig, og vi skulle sette igang med å få barn. Pga div andre problemer så måtte vi har prøverørsforsøk, og der fikk jeg beskjed om at det ble ikke satt igang noe prøverør før jeg kom meg opp i vekt. Jeg har alltid spist, ikke hatt spiseforstyrrelser, men alltid vært radmager. Men jeg har nok spist feil, for etter noen ganger hos ernæringsfysiolog og matplan så har nå vekta gått oppover, og vi er snart igang med prøverør:-D Det er ikke enkelt, hverken å gå opp eller ned tror jeg......... Lykke til Ts, du kommer til å få en helt annen verden etter brystreduksjon! Venninna mi gjorde det da hun var 18, hun hadde kjøttsår på skuldrene etter bh-stroppene, og ryggen hennes var helt ødelagt. Bikini og bh-er som passet var nesten uoppnåelig å finne, hun måtte spesialbestille. Heier på deg
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 Det syns eg var eit skikkeleg, skikkeleg elendig tips. Pluss fra meg!
Gjest Ødelagt Skrevet 16. april 2012 #16 Skrevet 16. april 2012 Jeg stemmer i forslaget om å få henvisning til ernæringsfysiolog!!! Det hjalp meg veldig!!! Nå hadde jeg motsatt problem enn deg, jeg var altfor tynn, skikkelig undervektig, og vi skulle sette igang med å få barn. Pga div andre problemer så måtte vi har prøverørsforsøk, og der fikk jeg beskjed om at det ble ikke satt igang noe prøverør før jeg kom meg opp i vekt. Jeg har alltid spist, ikke hatt spiseforstyrrelser, men alltid vært radmager. Men jeg har nok spist feil, for etter noen ganger hos ernæringsfysiolog og matplan så har nå vekta gått oppover, og vi er snart igang med prøverør:-D Det er ikke enkelt, hverken å gå opp eller ned tror jeg......... Lykke til Ts, du kommer til å få en helt annen verden etter brystreduksjon! Venninna mi gjorde det da hun var 18, hun hadde kjøttsår på skuldrene etter bh-stroppene, og ryggen hennes var helt ødelagt. Bikini og bh-er som passet var nesten uoppnåelig å finne, hun måtte spesialbestille. Heier på deg Tusen takk, det ve veldig snilt sagt av deg :')
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå