AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg holder på med lappen nå, og da den er i boks er det jo også greit med en bil. Problemet er at jeg har null peiling på bil. Jeg har blitt veldig glad i golf, og er jo igrunn det jeg har satt meg inn for å kjøpe nå, men lurte på om noen andre har noen forslag på en grei førstegangs bil? Den må ikke være altfor dyr, helst ikke så altfor stor (jeg er veldig liten, og jo mindre bilen er, jo mer kontroll føler jeg at jeg har hehe) men litt størrelse går bra. Den må være billig i drift, og bare generelt en god førstegangsbil Og noen forslag til hva jeg skal se etter i annonser når jeg kjøper meg bil? Jeg har som sagt null peiling, prøvd å be om hjelp fra moren min, men det hjalp igrunn ikke så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 16. april 2012 #2 Del Skrevet 16. april 2012 Hvor mye skal du bruke? Jeg henta meg ny Golf i dag. Har hatt gammel Golf før også, og var veldig fornøyd med den. Ellers kommer VW med en liten bybil som heter up! som blir den billigste VW ute. Helt ny bil så får ikke kjøpt brukt, men koster jo ikke mer enn rundt 125.000 kr. Billig og sikker(fått fem stjerner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #3 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg har VW Polo og er kjempefornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 16. april 2012 #4 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Hvis du skal kjøpe bruktbil, ville jeg sett på Honda, Nissan eller Toyota fremfor en Golf. Min førstegangsbil var en Honda Civic, og det var aldri noe galt med den. De av vennene mine som hadde Golf, hadde derimot stadig problemer. Her er det selvfølgelig snakk om litt eldre biler. Edit: jeg trekker tlbake det jeg sa. Skulle lete opp en artikkel til deg, men fant da at japanske biler (som var det tryggeste den gangen vi kjøpte førstegangsbiler) har hatt en tlbakegang, mens europeiske biler har blitt bedre. Toyota Corolla var fortsatt en trygg bil å kjøpe stod det. Skal seom jeg finner artikkel til deg. Et eksempel: http://www.dinside.no/841568/fullstendig-tabell-8-aar-gamle-bruktbiler Du finner flere slike oversikter på nett, du må bare finne ut hvilken pris du vil legge deg på. Endret 16. april 2012 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #5 Del Skrevet 16. april 2012 Tusen takk for hjelp og forslag! Å bruke 125.000 på den første bilen min blir litt vel mye. Jeg tenkte å kjøpe bruktbil, billigste og beste, for å si det sånn da egentlig. Har ikke altfor mye penger, men vil fortsatt ha en grei bil som er billig i drift. Den kommer nok til å bli brukt hver dag, til og fra skole/jobb/trening/venner og sånne ting da. Akkurat nå står jeg mellom golf og polo, er vel de som virker greiest for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 18. april 2012 #6 Del Skrevet 18. april 2012 Tusen takk for hjelp og forslag! Å bruke 125.000 på den første bilen min blir litt vel mye. Jeg tenkte å kjøpe bruktbil, billigste og beste, for å si det sånn da egentlig. Har ikke altfor mye penger, men vil fortsatt ha en grei bil som er billig i drift. Den kommer nok til å bli brukt hver dag, til og fra skole/jobb/trening/venner og sånne ting da. Akkurat nå står jeg mellom golf og polo, er vel de som virker greiest for meg. Husk at det fort kan bli dyrt å eie en gammel bil selv om den er billig i innkjøp. Jeg kjøpe en Golf til 35.000 kr med lav km-stand men den var nok skrudd tilbake og kjørt ihjel så første året brukte jeg ca 20.000 på reparasjoner. Mannen min har aldri hørt om noen som har hatt så uflaks som meg... Fordelene med en ny bil er at du har 5års garanti, du slipper å bytte alle disse slitedelene, og du slipper unna EU-kontroll som fort kan bli dyrt. Men skjønner at du blir skremt av å bruke så masse penger på bil da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazyparrotwoman Skrevet 19. april 2012 #7 Del Skrevet 19. april 2012 toyota yaris er en kjempe bil, den er driftsikker, billig å holde og er ikke dyr å kjøpe!! en god bil for pengene bare sørg for at den du kjøper har full service historik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 19. april 2012 #8 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg har golf, den er 13 år gammel og har gått ganske langt, og jeg har nesten ikke hatt et eneste problem med den. Hvis du er avhengig av å kunne få deler så billig som mulig ville jeg kjøpt en golf 3. Golf 4 (som jeg har) er mye dyrere sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 22. april 2012 #9 Del Skrevet 22. april 2012 Vil bare anbefale Golf på det sterkeste. Jeg har Golf som førstegangsbil og kunne ikke vært mer fornøyd. Den er gjerrig på drivstoff, god å kjøre, lett å kjøre og parkere. I tillegg ser den bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melia Skrevet 23. april 2012 #10 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg vil tro at Golf kan være en god førstegangsbil, er greit med en bil som ikke er så altfor stor og komplisert de første åra kanskje :-) Jeg driver også og tar lappen, men jeg har allerede bil, en Audi 80 Cab. Er utrolig fornøyd med den, skikkelig god å kjøre, i tillegg til at den ser smashing ut :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 23. april 2012 #11 Del Skrevet 23. april 2012 Min førstegangsbil var Skoda Octavia og jeg var kjempefornøyd med den! Hadde diesel og den brukte under 0,5 på mila (jeg pendlet) Lett å kjøre og veldig enkel å håndtere i det hele tatt. Absolutt verdt en titt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå