Gå til innhold

Utflod som lukter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei KGere!

Har et spørsmål angående lukt og utflod. Jeg har ganske mye utflod, såpass at undertøyet mitt nesten alltid er fuktig eller vått, og det blir mye flekker som ødelegger undertøyet. I tillegg lukter det nokså sterkt. Vasker meg med varmt vann hver morgen. Har prøvd intimsåpe, men det hjelper ikke stort, lukten er likevel tilbake i løpet av en times tid.

Har dessuten lagt merke til at utfloden forandrer lukt fra dag til dag, og jeg er ganske sikker på at det skyldes mat. Kan rett og slett lukte av utfloden hva jeg har spist den dagen... er det helt urimelig å tro at enkelte matvarer gir sterkere lukt?

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt lukten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lukt kommer ofte av soppinfeksjoner, noe man lett kan få også uten å ha sex (dropp klamt nylonundertøy om du er ømtålelig). Heldigvis er de stort sett enkle å kurere med vaginalkapsler med melkesyrebakterier. Det fåes reseptfritt på apoteket og er helt trygt og fritt for bivirkninger. (Alle kvinner bør ha dette i husapoteket!) Og kom deg til legen om du ikke blir kvitt problemet. Det kan være et symptom på verre saker.

Det er velkjent at mange matvarer påvirker kroppslukt og -væsker. Typiske eksempler er kaffe, løk, hvete, rødbeter, chili, karri, asparges osv. Det ryktes også at ananas og papaya skal bedre smaken, men sunn livsstil og god hygiene er antaglig det beste tipset. ;)

Endret av Koe
AnonymBruker
Skrevet

Lukt kommer ofte av soppinfeksjoner, noe man lett kan få også uten å ha sex (dropp klamt nylonundertøy om du er ømtålelig). Heldigvis er de stort sett enkle å kurere med vaginalkapsler med melkesyrebakterier. Det fåes reseptfritt på apoteket og er helt trygt og fritt for bivirkninger. (Alle kvinner bør ha dette i husapoteket!) Og kom deg til legen om du ikke blir kvitt problemet. Det kan være et symptom på verre saker.

Det er velkjent at mange matvarer påvirker kroppslukt og -væsker. Typiske eksempler er kaffe, løk, hvete, rødbeter, chili, karri, asparges osv. Det ryktes også at ananas og papaya skal bedre smaken, men sunn livsstil og god hygiene er antaglig det beste tipset. ;)

Høres mer ut som bakteriell vaginose. Da har man mye og tyntflytende utflod. Legetur er det eneste som hjelper ts

Skrevet

Høres mer ut som bakteriell vaginose. Da har man mye og tyntflytende utflod. Legetur er det eneste som hjelper ts

Ja, en legetur er nok et godt råd uansett. Heller en tur for mye enn en for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv lactal eller vivag. :) Fås kjøpt på apoteket.

• 1 år senere...
Gjest reka
Skrevet

jeg merker at lukten på min utflod blir endret når jeg spiser reker...noe jeg ikke spiser ofte...så nå skjønner jeg hvor det uttrykket kommer fra;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...