AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Hei KGere! Har et spørsmål angående lukt og utflod. Jeg har ganske mye utflod, såpass at undertøyet mitt nesten alltid er fuktig eller vått, og det blir mye flekker som ødelegger undertøyet. I tillegg lukter det nokså sterkt. Vasker meg med varmt vann hver morgen. Har prøvd intimsåpe, men det hjelper ikke stort, lukten er likevel tilbake i løpet av en times tid. Har dessuten lagt merke til at utfloden forandrer lukt fra dag til dag, og jeg er ganske sikker på at det skyldes mat. Kan rett og slett lukte av utfloden hva jeg har spist den dagen... er det helt urimelig å tro at enkelte matvarer gir sterkere lukt? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt lukten?
eva-80 Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 hva med å bruke truseinnlegg ? tar vare på trusa di og om du skifter det 3 ganger om dagen så kjennes du god å tørr for det meste. kanskje burde sjekke deg hos fastlegen for bakteriell vaginose ( tror det heter ) for det gir nemlig lukt. http://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bakteriell-vaginose-1343.html
Koe Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 (endret) Lukt kommer ofte av soppinfeksjoner, noe man lett kan få også uten å ha sex (dropp klamt nylonundertøy om du er ømtålelig). Heldigvis er de stort sett enkle å kurere med vaginalkapsler med melkesyrebakterier. Det fåes reseptfritt på apoteket og er helt trygt og fritt for bivirkninger. (Alle kvinner bør ha dette i husapoteket!) Og kom deg til legen om du ikke blir kvitt problemet. Det kan være et symptom på verre saker. Det er velkjent at mange matvarer påvirker kroppslukt og -væsker. Typiske eksempler er kaffe, løk, hvete, rødbeter, chili, karri, asparges osv. Det ryktes også at ananas og papaya skal bedre smaken, men sunn livsstil og god hygiene er antaglig det beste tipset. Endret 15. april 2012 av Koe
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Lukt kommer ofte av soppinfeksjoner, noe man lett kan få også uten å ha sex (dropp klamt nylonundertøy om du er ømtålelig). Heldigvis er de stort sett enkle å kurere med vaginalkapsler med melkesyrebakterier. Det fåes reseptfritt på apoteket og er helt trygt og fritt for bivirkninger. (Alle kvinner bør ha dette i husapoteket!) Og kom deg til legen om du ikke blir kvitt problemet. Det kan være et symptom på verre saker. Det er velkjent at mange matvarer påvirker kroppslukt og -væsker. Typiske eksempler er kaffe, løk, hvete, rødbeter, chili, karri, asparges osv. Det ryktes også at ananas og papaya skal bedre smaken, men sunn livsstil og god hygiene er antaglig det beste tipset. Høres mer ut som bakteriell vaginose. Da har man mye og tyntflytende utflod. Legetur er det eneste som hjelper ts
Koe Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Høres mer ut som bakteriell vaginose. Da har man mye og tyntflytende utflod. Legetur er det eneste som hjelper ts Ja, en legetur er nok et godt råd uansett. Heller en tur for mye enn en for lite.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Prøv lactal eller vivag. Fås kjøpt på apoteket.
Gjest reka Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 jeg merker at lukten på min utflod blir endret når jeg spiser reker...noe jeg ikke spiser ofte...så nå skjønner jeg hvor det uttrykket kommer fra;
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå