Gå til innhold

Tips om gode serier, anyone?


Surriball

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er på jakt etter nye serier jeg kan se. Jeg kan nevne serier jeg har sett og likt godt før, så kanskje det blir enklere:

Firefly, Battlestar Galactica, Game of Thrones, The Office, Flight of the Concords, Stargate Universe, Dexter, Heroes, Big Bang Theory, The Middle, True Blood, Dag.

Jeg var ikke fulgt så begeistret for Legend of the Seeker og de andre Stargate-seriene, de virka så billige og tanketomme, hehe ;)

Akkurat nå er jeg litt hekta på The Firm og vurderer å begynne å se Castle (Nathan Fillion :rodmer: ). Jeg liker serier med litt mørke undertoner, men går ikke av veien for litt humor heller. Jeg liker litt intelligente plot, ikke bare tanketom underholdning :)

Så jenter: gode tips?

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips! :) De to siste har jeg ikke hørt om før, hva handler de om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærsten liker de seriene du nevner og andre ting han har sett i det siste er Nikita og Sherloc (Holmes).

Kan også anbefale Pillars of the Earth, er en ganske kort serie (8 episoder..?) basert på boken. Syntes den var ganske bra:) Middelalder-drama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Revenge, Ringer, Touch, Fringe, Once Upon a Time, Homeland, American Horror Story, Justified, Misfits, Parenthood, Sherlock, ++

Dette var det jeg kom på i farta, og er et lite utvalg innen flere sjangre. Jeg digger alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker Firefly kan du jo sjekke ut andre Whedon-serier, Buffy, Angel (som starter etter sesong 3 av Buffy) og Dollhouse :)

Og hva med irsk/britisk humor? Jeg flirer meg fordervet av Black Books og Father Ted, blir aldri lei de to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her renner det inn gode forslag! Dere er topp!

Kjæresten er veldig glad i britisk humor, han elsker Father Ted. Tror han hadde likt Black Books også, den syns jeg er morsom :)

Jeg har sett reklamene for Revenge på tv3, hvordan er den egentlig? Er det litt Kill Bill-aktig, eller hakket mindre voldelig?

Hehe, lurer på om det blir lite lesing i eksamensperioden hvis jeg skal få med meg alle disse seriene ;) Jeg får ha denne tråden i bakhodet og kose meg masse hele sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

Revenge er overhodet ikke som Kill Bill! Det er innslag av vold, men utenom det er det mest drama og intriger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule

Litt flere: Carnivale, Dead Set (fantastisk zombieserie), Outcasts, Tru Calling, Alphas, Alcatraz, Californication.

Castle burde du absolutt begynne å se! Koser meg ufattelig mye med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Bra dramaserier med litt humor og mørk undertone:

Six Feet Under

Deadwood

Generation Kill er dessuten en veldig bra miniserie fra Irakkrigen med svart humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misfits som nevnt over her er et must. Og mange andre som er nevnt. Ellers slår jeg også et slag for Farscape. Dr Who og Torchwood er blant mine desiderte favoritter, elsker elsker!

Warehouse 13, Jericho, Eureka, Survivors, Kyle XY, Terra Nova, Taken, Red Dwarf, Sarah Connor chronicles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...