Gå til innhold

Hjerteknuser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva du legger i ordet hjerteknuser?

Er det et koselig navn på kjæresten, f.eks.? Eller er det mer dekkende for eksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hjerteknuser er en kjekk ung mann, gjerne noe tantene kaller han siden så mange jenter kommer til å være interessert kan ikke alle få han, og derfor blir hjertene deres knust.

Man kan for eksempel si "han kommer til å bli en hjerteknuser når han blir eldre ja". hjerteknuser og "pikenes jens" er vel synonymer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hjerteknuser er en kjekk ung mann, gjerne noe tantene kaller han siden så mange jenter kommer til å være interessert kan ikke alle få han, og derfor blir hjertene deres knust.

Man kan for eksempel si "han kommer til å bli en hjerteknuser når han blir eldre ja". hjerteknuser og "pikenes jens" er vel synonymer?

Flere? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen barn selv, men ei niese på fem år. Har brukt ordene "din lille hjerteknuser" til henne så lenge jeg kan huske, men nå mener hun selv at hun er for gammel til at jeg kan kalle henne det lenger ;)

Endret av BergenBy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen barn selv, men ei niese på fem år. Har brukt ordene "din lille hjerneknuser" til henne så lenge jeg kan huske, men nå mener hun selv at hun er for gammel til at jeg kan kalle henne det lenger ;)

Er hun så smart at andres hjerner smuldrer opp ved sammenlikning?

...eller var dette dagens morsomste lapsus? :fnise:

Endret av Uglen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun så smart at andres hjerner smuldrer opp ved sammenlikning?

...eller var dette dagens søteste lapsus? :fnise:

Hahaha, var nok en aldri så liten tasteleif der, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte den, kunne bare ikke dy meg! Bruker liknende utrykk om mine tantebarn, forøvrig. :)

Ellers syns jeg at begrepet "hjerteknuser" har noe mer uskyldig over seg enn "Pikenes Jens". En hjerteknuser er, i allefall i min bok, så naturlig bedårende at folk faller for ham/henne - enten vedkommende vil eller ikke.

"Pikenes Jens" er derimot en forfører/erobrer.

Eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte den, kunne bare ikke dy meg! Bruker liknende utrykk om mine tantebarn, forøvrig. :)

Ellers syns jeg at begrepet "hjerteknuser" har noe mer uskyldig over seg enn "Pikenes Jens". En hjerteknuser er, i allefall i min bok, så naturlig bedårende at folk faller for ham/henne - enten vedkommende vil eller ikke.

"Pikenes Jens" er derimot en forfører/erobrer.

Eller?

Sikkert mange som bruker det, ja. Jeg for min del bruker ikke ordet "HjerTeknuser" om jenter jeg blir betatt av/forført av/forelsket i. Blir litt vel pusete for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

En hjerteknuser er en kjekk ung mann, gjerne noe tantene kaller han siden så mange jenter kommer til å være interessert kan ikke alle få han, og derfor blir hjertene deres knust.

Man kan for eksempel si "han kommer til å bli en hjerteknuser når han blir eldre ja". hjerteknuser og "pikenes jens" er vel synonymer?

For meg er en hjerteknuser noen som er veldig tiltalende, bedårende, sjarmerende, osv. Dermed kan en baby være hjerteknuser i like stor grad som en voksen mann. Det har altså absolutt ikke nødvendigvis noe som helst med tiltrekning å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verdens skjønneste nabo til moren min, han er 7 år og virkelig en hjerteknuser.

Jeg og en venninne hadde vært på besøk, og tullet masse med han. Han har mistet moren sin, og har et stort behov for omsorg og kos. Det er nok ekstra stas å ha voksne jenter som kan leke med han og klemme litt på han. Dagen etter at vi dro hjem, kom han på besøk og spurte om vi kom til å være der den dagen. Moren min sa nei, og de snakket litt videre. Etter litt snakk, så sa moren min noe sånt som "ja, du er jo en liten hjerteknuser, du". Etter en liten tankepause, så skjønner hun at det kanskje er litt feil uttrykk og retter på seg selv. Da svarer han "Nei, for jeg er en en hjerteåpner, jeg!".

En liten historie jeg kom til å tenke når jeg så ordet hjerteknuser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg faktisk at hjerteknuser var en sykdom som ødela hjertet hos folk.

Så feil kan man ta... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...