Gå til innhold

50 000 bilder av deg selv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nylig på kino. Fjortisjentene på raden foran tok bilde av seg selv med mobilkamera. Ikke ett, ikke to, ikke tre. Det er neppe noen overdrivelse å si at de tok minst 50 bilder - med blits, av seg selv i kinosetet. Etter forestillingen fikk de en annen til å ta bilder av dem. Alle på samme bilde, wiiii. Nå i helgen var jeg på busstur, og hadde igjen den blandede fornøyelse å ha fjortisjenter rundt meg. Blitsen lynte hele turen gjennom, fulgt av fnising og knising når noen var uheldig på et bilde, og kyss, klapp og klem når noen ble sååå fin. Etter ca 30 blitser i trynet sa jeg fra, kort og godt, slutt med det der. Ikke vil jeg blitses, og ikke vil jeg med på hundrevis av bilder som havner på FB og deiligst.no og gudene vet hvor. Blitsejentene svarte med å begynne å filme isteden. Så den siste timen av bussturen cirka har de vel nå på film. Hva i all verden skal de/gjør de med alle disse bildene? De oppfører seg jo som om kameraet akkurat var oppfunnet. Og det er jo faktisk IKKE et rent fjortisfenomen heller. På kinoen lynte blitsen nedover hele salen, det var også mange godt voksne som benyttet sjansen til å forevige seg selv. På kino. Hvorfor? Ja, dere som gjør dette, hvorfor? Og hvordan forsvarer dere overfor dere selv å lyse opp kinosalen 30 ganger med blitslampene deres?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette kan irritere deg. Men jeg tror ikke du får svar fra målgruppen du er ute etter på KG.

Skrevet

hmm..jeg syns det hørtes veldig rart ut. jeg tror jeg aldri har opplevd at noen tar masse bilder av seg selv i en kinosal :sjenert:

Men har lagt merke til at fjortisjentene syns det er stas å ha masse bilder av seg selv på facebook. Men det får være dems sak :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette kan irritere deg. Men jeg tror ikke du får svar fra målgruppen du er ute etter på KG.

Hvilken målgruppe er det? Det er vel nok av fjortiser på dette forumet, og som sagt er det ekstremt mange som holder på med denne flashingen. Også blant voksne folk. Om noen tør å innrømme eller begrunne det, er en annen sak. Det blir som når man lager en tråd om å reise seg for eldre på bussen. "Alle" gjør det, og "alle" irriterer seg over de mange som ikke gjør det. Ingen innrømmer at de ser en annen vei :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk tar så mange bilder av seg selv. Det er greit å ta noen få bilder, men det tar jo ofte helt av. Og spesielt tenåringer er de verste; husker da jeg hadde blink og nettby, det var noen jenter som tok kanskje tusen bilder av seg med webcam og la det ut :daane:

Jeg har aldri hatt behov for å ta masse bilder av meg selv, ikke da jeg var tenåring heller, så jeg kan ikke svare på spørsmålet hvorfor de gjør det, men tåpelig, ja, det er det.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Fjortissene elsker å legge ut bilder av seg selv, for da skriver deres venninner på bildene "ååå så pen du er hjærte hjærte smilefjæs smilefjæs utropstegn" :gjeiper:

• Liker 2
Gjest Snorkebolla
Skrevet

Er jævla irriterende faktisk...

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg syns det er like gøy med bilder som fjortisjentene.. Men har da normal folkeskikk og sitter ikke og tar 50 bilder av meg selv og vennene mine på kino heller :P

Skrevet

Er 15 og føler for å si at dere ikke burde dra alle under samme kam. Kan hende dere ikke mente det selvfølgelig ;)

Skal si meg enig i at det å ha blits på og ta tusenvis av bilder er helt unødvendig, og spesielt når det er mange folk rundt og man er klar over at det kan irritere dem. Og å ta bilder i en kinosal er noe jeg vet jeg og mine venner absolutt IKKE hadde gjort. I såfall..kanskje en eller to før filmen starter.

Nå sier ikke jeg at jeg aldri tar bilder eller noe, for det gjør jeg. Men har som oftest så er blitsen av, ettersom jeg hater blits, og tar ikke en million. En annen ting jeg ikke gjør er å fnise etter hvert eneste bilde.....Men bilder tar jeg, liker å ha minner o.l.

Og det med å legge en million bilder av seg selv på facebook, det er bare = :fnise: Det er rett og slett et rop etter oppmerksomhet...bare latterlig..

AnonymBruker
Skrevet

Fjortissene elsker å legge ut bilder av seg selv, for da skriver deres venninner på bildene "ååå så pen du er hjærte hjærte smilefjæs smilefjæs utropstegn" :gjeiper:

Dette gjør damer i femtiårene også. :gjeiper:

Det hadde vært så moro å en gang kommentere et sånt hjertesmilefjesbildeforanspeilet med "oi, mindre heldig der må jeg si". Men jeg tør ikke. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var tenåring var jeg så opptatt av å ta bilder av vennene mine at jeg glemte helt å få noen bilder av meg. Så alle bildene fra tenåringstiden er fra vennene jeg hadde da. Det eneste jeg har er et bilde fra konfirmasjonen og skolebilder. Nå synes jeg det er dumt å ikke ha flere bilder av meg selv fra den tiden. Men det finnes en balanse. Nå tar jeg bilder av venner, familie og meg selv. Jeg hadde nylig besøk av en 17-åring og det første hun gjorde da hun kom var å ta 20 bilder av seg selv - med trutmunn.

Gjest kittycat
Skrevet

Nei ikkje lett å forstå seg på ungdommen no til dags, eller rettere sagt den for høye gruppen som utgjør fjortiser. Men godt å vite at ikkje alle er sånn. min forklaring på årsaken til fjortis-oppførsel er at de er usikre individer som grupperer seg sammen og gjemmer seg bak sminke og extensions. de som ikke gjemmer seg, men skriker ut alt de mener gjemmer seg bak det de tror er retten til å si hva de vil eller det at det de sier egentlig er hva alle andre sier eller noen har sagt før de.

Bare overser fjortiser, de fortjener ikkje oppmerksomheten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...