Gå til innhold

En pose frossen grønnsaksblanding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt jeg har til middag er en pose frossen grønnsaksblanding. Jeg er en skikkelig dårlig kokk.

Hva slags saus kan jeg lage eller hva kan jeg gjøre med grønnsakene for at det ikke skal bli kjedelig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt kjedelig blir det nok uansett ...

Jeg ville laget en hvit saus og gratinert dem med ost.

Eller laget en tomatbasert saus og krydret godt. Litt avhengig av grønnsakene. Er det lapskausblanding, ville jeg kanskje laget brun saus og latt som det var lapskaus.

AnonymBruker
Skrevet

Bukkett-blanding heter den. Takk for tips :)

Skrevet

Spørs litt på hva slags grønnsaker det er, men noen forslag som kanskje kan funke er:

- grønnsaksuppe. Bruk buljong, litt tørkede urter og annet krydder, litt ris eller pasta.

- surr grønnsakene i litt smør eller olje med noe som gir ekstra smak. Hvitløk, krydder, chili m.m.

- har du egg, og gjerne litt ost kan du lage grønnsaksgrateng. pisk egg med litt vann eller melk, ha over grønnsakene og topp med ost. Stek i ovnen til eggeblandingen har stivnet. Har du ikke egg kan du også lage en tjukk hvit saus.

AnonymBruker
Skrevet

Har egg, men ikke ost eller melk. Blir grateng veldig dårlig?

Jeg burde ha handlet, men har rett og slett ikke hatt tid... Nå lærer jeg the hard way å lage mat da :)

AnonymBruker
Skrevet

Har egg, men ikke ost eller melk. Blir grateng veldig dårlig?

Jeg burde ha handlet, men har rett og slett ikke hatt tid... Nå lærer jeg the hard way å lage mat da :)

Ja, heldigvis tar man ikke skade av å spise litt kjipt innimellom. Jeg ville kanskje laget en omelett med grønnsakene, og krydret godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...