AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Ja, jeg ønsker meg altså noen linse-oppskrifter som jeg kan teste ut. Noen som vil anbefale meg en suppe kanskje?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Slenger meg med her, vil gjerne ha oppskrifter. Spesielt hvis noen har en oppskrift på en suppe meg grønne linser og kylling, litt thailand-inspirert. Husker jeg fikk servert det en gang og det var kjempegodt!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Jeg bruker denneoppskriften og har i litt linser. Så det er ikke en suppe med smak av linser akkurat..
Surriball Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Jeg pleier å lage en tomatsuppe som jeg har linser oppi for å gjøre den mer mettende. Anbefaler å koke linsene i minst tjue minutter før du lager suppa, for å gjøre dem møre. Hvis de ikke er ferdigkokte når du spiser dem blir det mye luft i magen og påfølgende dårlig inneklima Til meg og samboeren: to bokser hakket tomat et par hvitløksfedd en løk en dæsj vann (avhengig av hvor tykk suppe du liker) to terninger med buljong etter ønske en dæsj med linser (en håndfull eller to, de blir dobbelt så store) Krydre med: spisskummen (også kjent som kumin/cumin noen steder), koriander, salt og pepper Fres løk og hvitløk i gryta, ha oppi hakkede tomater, buljong og vann. Kok en god stund, f.eks ti minutter. Hell oppi linsene og krydre. Server gjerne med creme fraiche, det er godt å ha oppi. Nybakt brød med smør på er også knallgodt tilbehør!
Taste of Slow Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Jeg har en klar favoritt på linsesuppe - den finner du HER. Linser er også godt å tilsette i grønnsakssupper, så blir den mer mettende.
Gjest navnelapp Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Denne linsegryta er enkel å lage, og ganske god.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå