AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Noen andre som opplever å bli i en slags ''meg'' transe når du går på atarax? Blir på en måte deprimert, smiler nesten aldri, tenker mye inni seg osv. På en måte liker jeg ikke hvordan jeg blir på atarax, men likevel så gleder jeg meg til kvelden hvor jeg hiver innpå et par piller. Skummelt! Er det bare meg?
pinar Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Jeg har brukt det mot søvn, men jeg fikk hverken bivirkninger eller virkning. Så sluttet derfor og byttet til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg har brukt det mot søvn, men jeg fikk hverken bivirkninger eller virkning. Så sluttet derfor og byttet til noe annet. Så merkelig! Første gang jeg brukte det så ble jeg helt kokt. Snøvlet og snakket generelt tregt. Sovnet på skolepulten, på bussen, når jeg spiste osv. Nå har kroppen min vendt seg mer til det, men opplever som nevnt i start innlegget. Vurderer egentlig å spørre om å få noe annet, men synes det virker ypperlig mot formålet sitt, kløe. TS
pinar Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Så rart! Ja de er jo egentlig mot kløe, men kan brukes som hjelp til innsovning Men om du reagerer sånn ville jeg sagt fra til legen og bedt om noe annet. Eller kanskej du må endre dose? Jeg merket ingenting av de, ikke sovnet jeg heller :/
Gjest Elyssa Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Jeg får hangover av det. Må ikke finne på å ta det på dagen, da er det godnatt... 1
belle_ Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Ja, skjønner hva du mener faktisk, men kommer litt an på dosen man tar. Har ikke brukt de på noen år, er jo en innsovningstablett. Det jeg derimot ikke liker med den er den hangoverfølelsen jeg får dagen etter. Føler meg tung og slapp i kropp og hodet. Prøvde også å bruke den da jeg hadde angstfall for mange år siden. Tok tablettene kl 1 på natten og gikk å la meg en times tid etter da bråvåknet jeg kl 7 dagen etter, fikk verken sove eller noe, var urolig i kroppen og hadde volsom hjertebank.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Jeg fikk det mot kløe, mulig jeg ikke klødde det husker jeg ikke. Jeg ble helt borte og fikk hangover neste dag. Funket utmerket som sovetablett for meg, men hangoveren dagen etterpå er ikke noe særlig. Nå prøvde jeg det bare i ett par dager så om det fortsetter å ha den effekten vet jeg ikke. Jeg reagerer ikke med sløvhet og døsighet på paralgin forte og sånne typer medikamenter, men Atarax slo meg helt ut!
pinar Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Oj er det bare jeg som ikke merket noe osm helst av det?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Uff, og på toppen av alt så avviste jeg egentlig en jeg liker når jeg ikke går på pillene TS
belle_ Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Oj er det bare jeg som ikke merket noe osm helst av det? Kommer kanskje an på dosen, hvor mange mg man tar osv.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Oj er det bare jeg som ikke merket noe osm helst av det? Høres ut som du er en hardhaus, eplebit! TS
pinar Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Haha jeg er jo egentlig ikke det. Kanskje jeg manglet et atarax gen. Mange andre medikamenter kan jeg få skikkelig virkning av, samt bivirkninger.
cornflake_girl Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Oj er det bare jeg som ikke merket noe osm helst av det? Jeg merket heller ingenting av Atarax, verken virkning eller bivirkninger, tok den også mot søvn
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Noen andre som opplever å bli i en slags ''meg'' transe når du går på atarax? Blir på en måte deprimert, smiler nesten aldri, tenker mye inni seg osv. På en måte liker jeg ikke hvordan jeg blir på atarax, men likevel så gleder jeg meg til kvelden hvor jeg hiver innpå et par piller. Skummelt! Er det bare meg? Jeg fikk Atarax mot angst. Ble definitivt trøtt og sløv av de, men de gjorde lite mot selve fryktfølelsen. Tok ca 15 stk en gang, uten å merke noe mot angsten. Ble bare veldig, veldig trøtt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Jeg fikk Atarax mot angst istede for Sobril som visstnok er "vanedannende". Angsten ble verre av ataraxen og erfaringsmessig bedre av sobrilen. Men legene må jo være moteriktige. Hva pasienten angår, legen, god himself, vet best. Angstpasienter er dømt til evig lidelse av tobente skadedyr som kaller seg leger. 1
pinar Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 Jeg fikk Atarax mot angst istede for Sobril som visstnok er "vanedannende". Angsten ble verre av ataraxen og erfaringsmessig bedre av sobrilen. Men legene må jo være moteriktige. Hva pasienten angår, legen, god himself, vet best. Angstpasienter er dømt til evig lidelse av tobente skadedyr som kaller seg leger. Isåfall har du ikke vært overbevisende nok. Atarax er vel ikke akkurat mote. Vil du helst være foruten leger?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #17 Skrevet 16. april 2012 Isåfall har du ikke vært overbevisende nok. Atarax er vel ikke akkurat mote. Vil du helst være foruten leger? Problemet med legene ser man først når man får psykiske problemer. Det er en yrkesgruppe med svært mye fordommer, og for meg har legene ved sine fordommer, mangel på vilje til å foreskrive de medisinene jeg trenger og aldri ville misbruke, samt en utbredt mangel på empati og vanlig folkeskikk hos mange av dem, og også bruk av tvang uten at jeg har vært i nærheten av å være til fare for noen, vært det største problemet i mitt liv. SSRI og Atarax er motemedisiner mot angst, de første muligens av prismessige årsaker, benzodiazepiner er billige, og Atarax tyr legene gjerne til for å slippe å foreskrive noe som hjelper pasienten. Jeg får betydelig mer angst av de. Vi trenger leger for somatiske ting, men på det psykiske området, og for meg da angst, har legene vært et hinder for et bedre liv. De stoler ikke på pasientene uansett hvor disiplinerte de måtte være, misbruker noen medisinene sine skal tydeligvis alle angstpasienter lide for det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #18 Skrevet 16. april 2012 Det er en grunn til at det ikke er enkelt å få utskrevet benzo, spesielt om man ikke har prøvd annet før. Man kan bli avhengig av medisinene, og de kan også være farlige i høye doser.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #19 Skrevet 16. april 2012 Det er en grunn til at det ikke er enkelt å få utskrevet benzo, spesielt om man ikke har prøvd annet før. Man kan bli avhengig av medisinene, og de kan også være farlige i høye doser. Enig i at man bør forsøke andre ting først, men er det en medisin som hjelper på en lidelse, enten det er angst eller noe helt annet, og det er det eneste som hjelper av forskjellige ting man har forsøkt, synes ikke jeg at det er noe verra at dette er sobril eller noe annet. To antidepressiva, Effexor og Seroxat topper WHLs liste over medisiner med abstinenssyndromer, og man får ikke abstinens av en medisin man ikke har en tilvenning til. Benzodiazepiner er potensielt vanedannende, de er det nødvendigvis ikke. Jeg kan bruke 20-30 mg diazepam daglig så lenge jeg måtte ønske, for å si det på den måten, årevis med daglig bruk av benzodiazepiner gir meg ikke abstinens selv om jeg går noen dager uten. 1
Gjest Applecore Skrevet 16. april 2012 #20 Skrevet 16. april 2012 Bruker atarax mot søvnproblemer, de funker fantastisk for meg. Blir tung og avslappet i kroppen, men blir ikke sløv og får ikke noe særlig hangover. Vet at noen leger gir atarax til pasienter som et mildere alternativ til beroligende, men det funker vel ikke for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå