Gå til innhold

Tanken på selvmord redder meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

poenget er at hver gang det skjer noe jeg gruer meg ekstremt, hvis det skjer noe ille eller eksamener eller lignende så tenker jeg at hvis det går rett til helvete så kan jeg bare ta selvmord.

Så tanken om selvmord redder meg til å komme igjennom det vonde og slitsomme. jeg tenker om det blir for ille kan jeg jo alltid dø..det er aldri forsent på dø. tanken om at jeg kan dø når som helst er beroligende. fler som tenker sånn? og det er ikke en selvmordstråd, jeg har ingen planer om å ta livet mitt, jeg bare bruker tanken til å komme igjen dager, måneder, ja selve livet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt, jeg har det sånn selv i perioder og jeg er ikke psykisk eller fysisk syk.

Skrevet

Jeg har lest en tekst av Ingvar Ambjørnsen der han skriver om det samme. Jeg tror den heter "angsten som oppdrager" Det kan funke som en strategi ja, til å holde ut. Man kan tenke at all tid du holder ut fra nå av, er en bonus. Ta time for time, minutt for minutt, sekund for sekund. Jeg tror det kan hjelpe oss til å ikke bekymre oss så mye, og leve i nuet, som det så fint heter.

og så, når man har holdt på med dette en stund, så skifter nok livet karakter og man kan faktisk begynne å få det bra, kanskje mot alle odds.

Skrevet

Sånn har jeg det hver dag, vet ikke hvor normalt det er, men for meg er det helt normalt å ha det sånn :)

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg tar den utveien idag. Hadet bra KG:)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

................ javel? hva når du feiler? dette er ikke bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker også sånn, men spesielt sunt tror jeg ikke det er. Noe sier meg at det liksom ikke er den beste måten å leve livet på..

Gjest Hikken
Skrevet

Ja, jeg tenker også sånn. Det hjelper på en måte å vite at man kan slippe unna om det blir for tøft. :)

Skrevet

Kjære Trådstarter

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Mvh Alice i Eventyrland, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...