Gå til innhold

Primolut - et spm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet på pilla og skal reise til sydligere strøk.... Jeg er ikke inne i en fast syklus enda, til tross for at det er lenge siden at jeg sluttet på pilla. De siste månedene kommer menstrasjonen gjerne to til tre dager etter dagen som det etter normal syklus skal komme... jeg skal nå reise til sydligere strøk og vil derfor unngå menstrasjon her. Jeg skal reise samme dag som det etter syklusen skal komme menstrasjon.

Har vært hos lege og fått resept på primolut. Det står her at jeg skal begynne å ta tablettene tre dager før forventetn menstrasjon. Men hva gjør jeg da? Jeg forventer å få det på en fredag, men de siste månedene viser det seg å komme søndag / mandag. jeg vil for alt det er unngå å få mensen på denne turen.

Noen råd?

Kan jeg ta tre dager før fredagen også gå på dette gjennom hele uken og satse på at det går bra? Står at man kan ta tablettene i ti til fjorten dager.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde startet så tidlig at siste tablett ble tatt dagen etter at jeg kom hjem fra syden.

Skulle prøve det en gang, men da kom mensen alt for tidlig så jeg hadde ikke kommet i gang med Primolut.

Skrevet

Det noen gjør i slike tilfeller er å starte med tablettene samme dag som man ser at man begynner å få mensen. Med en gang man ser minste antydning til at den kommer!

Det vil da kanskje gå en dag eller to før mensen stopper helt opp, men det gjør den (og den kommer vanligvis ikke skikkelig igang, så det blir kun litt brun/rød utflod før den forsvinner helt).

Skrevet

Det gjør jo ikke noe å begynne for tidlig, så det er jo bare å begynne tre dager før du drar på ferie, så er du sikker? Med 7-10 dagers ferie er du da garantert å ikke få blødning mens du er borte.

Men ut i fra det du skriver virker det som om du har en fast og normal syklus. Du vet jo når du venter mens, så jeg forstår ikke hva du mener med at den er ventet 2-3 dager etter at den egentlig er ventet? Du vet at 28 dager kun er et snitt, din syklus kan like fort være 30 dager. Jeg har for eksempel 31-32 dager mellom hver blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...