Gjest plastboka Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Faren min kommenterte at det er feil og upassende å rape ved middagsbordet etter å ha drukket cola. Jeg synes det må være lov til å rape litt, da kullsyre-gassen ikke har noe i magen å gjøre. Hva synes dere? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Du trenger jo ikke rape høylydt da..Det er mye mer høflig å gjøre det så lydløst som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Faren min kommenterte at det er feil og upassende å rape ved middagsbordet etter å ha drukket cola. Jeg synes det må være lov til å rape litt, da kullsyre-gassen ikke har noe i magen å gjøre. Hva synes dere? Det er vel regnet som uhøflig å rape ved middagsbordet. Klart det må ut, men man trenger vel ikke å rape høylytt, fra nederst i magesekken heller da. 3
Sol79 Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Syns du det er greit å slippe en brakfis etter ertesuppe fordi at tarmgassen ikke har noe der å gjøre også?
Gjest Bobler Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Skjønner han godt jeg. Jeg får ikke akkurat matlyst av folk som raper ved bordet. Vondt lukter det også. Du får gå ut av rommet, eller drikke noe annet da. Bordskikk er en fin ting! 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Du får begynne å drikke vann til maten 1
Gjest plastboka Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Syns du det er greit å slippe en brakfis etter ertesuppe fordi at tarmgassen ikke har noe der å gjøre også? Nei. Men konklusjonen må bli at brus er feil drikke til middagsmat, fordi det kan medføre raping.
Sol79 Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Nei. Men konklusjonen må bli at brus er feil drikke til middagsmat, fordi det kan medføre raping. Da kom du jo fram til svaret selv da. Raping ved matbordet er like ufint som fising.
HedvigR Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Man raper ikke ved middagsbordet når andre har problemer med det. Sier seg selv.
Gjest plastboka Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Da kom du jo fram til svaret selv da. Raping ved matbordet er like ufint som fising. Synes fising er mer ufint enn raping. Og at fising er veldig upassende. Men i Japan er raping helt OK. Men jeg synes det blir slik at det ikke passer med brus eller ertestuing ved matbordet, når det medfører raping og fising.
Meaty Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 (endret) Det kommer an på hvordan man raper. Det går nemlig fint an å gjøre det ganske ubemerket, hvis man tenker folkeskikk og diskresjon. Ta servietten din og slipp lufta forsiktig ut mens du tørker deg rundt munnen. Men jeg personlig synes det er verre med folk som sitter ved matbordet og bruker tannpirker, diskret eller ei! Endret 15. april 2012 av Meaty 1
-Jiinxs- Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Bra faren din lærer hvordan du skal oppføre deg med matbordet. Tror det heter bordskikk. Fult mulig å rape uten å lage lyder. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå