Gå til innhold

Rape ved middagsbordet etter brus?

Fremhevede innlegg

Gjest plastboka
Skrevet

Faren min kommenterte at det er feil og upassende å rape ved middagsbordet etter å ha drukket cola. Jeg synes det må være lov til å rape litt, da kullsyre-gassen ikke har noe i magen å gjøre.

Hva synes dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke rape høylydt da..Det er mye mer høflig å gjøre det så lydløst som mulig. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faren min kommenterte at det er feil og upassende å rape ved middagsbordet etter å ha drukket cola. Jeg synes det må være lov til å rape litt, da kullsyre-gassen ikke har noe i magen å gjøre.

Hva synes dere?

Det er vel regnet som uhøflig å rape ved middagsbordet. Klart det må ut, men man trenger vel ikke å rape høylytt, fra nederst i magesekken heller da.

• Liker 3
Skrevet

Syns du det er greit å slippe en brakfis etter ertesuppe fordi at tarmgassen ikke har noe der å gjøre også?

Gjest Bobler
Skrevet

Skjønner han godt jeg. Jeg får ikke akkurat matlyst av folk som raper ved bordet. Vondt lukter det også.

Du får gå ut av rommet, eller drikke noe annet da. Bordskikk er en fin ting! :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får begynne å drikke vann til maten ;)

• Liker 1
Gjest plastboka
Skrevet

Syns du det er greit å slippe en brakfis etter ertesuppe fordi at tarmgassen ikke har noe der å gjøre også?

Nei.

Men konklusjonen må bli at brus er feil drikke til middagsmat, fordi det kan medføre raping.

Skrevet

Jeg er enig med faren din.

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Men konklusjonen må bli at brus er feil drikke til middagsmat, fordi det kan medføre raping.

Da kom du jo fram til svaret selv da. Raping ved matbordet er like ufint som fising.

Skrevet

Man raper ikke ved middagsbordet når andre har problemer med det. Sier seg selv.

Gjest plastboka
Skrevet

Da kom du jo fram til svaret selv da. Raping ved matbordet er like ufint som fising.

Synes fising er mer ufint enn raping. Og at fising er veldig upassende.

Men i Japan er raping helt OK.

Men jeg synes det blir slik at det ikke passer med brus eller ertestuing ved matbordet, når det medfører raping og fising.

Skrevet (endret)

Det kommer an på hvordan man raper. Det går nemlig fint an å gjøre det ganske ubemerket, hvis man tenker folkeskikk og diskresjon. Ta servietten din og slipp lufta forsiktig ut mens du tørker deg rundt munnen. :nigo:

Men jeg personlig synes det er verre med folk som sitter ved matbordet og bruker tannpirker, diskret eller ei! :spy:

Endret av Meaty
  • Liker 1
Skrevet

Bra faren din lærer hvordan du skal oppføre deg med matbordet.

Tror det heter bordskikk.

Fult mulig å rape uten å lage lyder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...