Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal inn til fastlegen på tirsdag for å bli henvist videre til konsultasjon. bor i stavanger. noe med nyere erfaringer herfra eller andre steder på;

hvor vanskelig det er å få dekt ingrepet

hvor lang ventetid på kons

hvor lang ventetid på ingrep

tiden etter inngrep

arr,komplikasjoner m.m.

jeg har str 65/70 G/H litt etter hvor jeg kjøper undertøy.... er 165høy og veier ca 55kg. nå er det bare slitsomt å hade så store,gjør vondt under armene, vondt i brystvorter,nakke,hodepine osv.... og finnerjo nesten ikke undertøy eller penere klær.. og jeg går ikke rakrygget for jeg synes de er så alt for store......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ei venninne av meg, nær venninne, gikk gjennom brystreduksjon. Hun hadde Ca samme str som deg, 65/70 H, av og til I. Hun fikk det dekket av staten fordi hun hadde store plager. De samme som du beskriver, det gikk utover dagligdags liv og helse.

Hun kontaktet fastlegen sin og ble henvendt til Haukeland ( vi bor rundt der på vestlandet ) for konsultasjon. Fastlegen mente det absolutt var grunn til å videresende henne dit.

På Haukeland møtte hun kirurg som så på brystene og vurderte om de skulle operere, han vurderte det som nødvendig inngrep.

Derfra gikk det ca 9 måneder til hun ble operert.

Hun gikk ned til 65 C, det ble fjernet til sammen rundt 1,4 KILO av brystene hennes, og hun er overlykkelig slik ting er nå.

Etter operasjonen så måtte hun ta det en god del med ro, mye bandasjeskifte, stramme bh'er, teiping for å holde brystene på plass under leging av sår osv.

Brystene ble formet fint etter at de hadde fjernet så mye vev, så det tok jo en stund før det grodde. Hun har kjempefine bryster nå, de er MYE mindre, lettere, og hun føler seg kjempesexy igjen. De forrige ble for enorme for henne, helt klart..

Jeg har sett dem uten bh, og 1 år etter operasjonen så har arrene grodd kjempefint, men du må følge legens råd til punkt og prikke, ikke overbelaste eller ta av bandasjer osv for tidlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 165 høy, veier 57-58kg og har bh-str 70FF.

For et par år siden var jeg på konsultasjon for å sjekke om det var mulig med reduksjon. Hadde fått henvisning fra lege til privat sykehus, tror ikke det tok så veldig lang tid før jeg kom inn, en måned eller to. Men etter jeg hadde vært på konsultasjonen fant jeg ut at jeg ikke hadde lyst å gjennomgå det allikevel.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men legen sa til meg at om jeg ville ha barn(var rundt 22 når jeg var der) senere kunne det være at jeg ikke kunne amme. Selv om jeg ikke hadde lyst på barn der og da(eller nå for den saks skyld) så hadde jeg ikke lyst å muligens ikke kunne amme om jeg får barn senere.

Jeg har alltid følt at brystene mine er for store og tunge(de veier tross alt litt), helt til jeg fant riktig type bh. Jeg var innom først change og fant en bh som passet der og så var jeg innom Netty i Bergen. En helt ny verden åpnet seg for meg hos Netty. Der fant de frem Freya/Fantasie bh-er til meg som passer seriøst perfekt! De holder brystene på plass og adskilt.

Poenget mitt er, har du fått prøvd en skikkelig bh? Hvor lenge har du gått og tenkt på dette? Har du snakket med fastlegen din om det?

Skrevet

takk for svar!

ja dette er gjennomtenkt i 6-7år... kjøper kun undertøy på change og andre gode butikker. men det hjelper ikke,de er og blir alt for store,og er sykt stygge uten bh på.... i tilleg mye vondt i selve puppene,brystvortene,nakken,muskler under armene, og jeg har sykt dårlig holdning,pga at jeg er så liten ellers, huker jeg meg frem for å "forminske" puppene... er ubehagelig å ligge på sidene å sove osv.... har også brukt utrolig mye penger på å gå til behandlig hos naprapat for å hodle nakke,rygg,armer i sjakk.. her snakker vi mange mange tusen kr.

jeg er 32år,har en sønn på 2,5år,han ble delammet allerde fra 5uker,så å amme kommer jeg ikke til å gjøre med nestemann.

var i går hos fastlegen min,han tok noen mål som måtte tas,og jeg var helt klart innenfor det som var normalt å få redusert... omkrets utenpå pupper og rundt rygg var 95cm, og mål fra kragebein til brystvorte 28cm....

så da er henvisning sendt!! han mente at ejg kunne få tatt inngrepet før sommeren,men det kan jeg ikek pga ferie i utlandet etc...

Skrevet

Hei!

Ei venninne av meg, nær venninne, gikk gjennom brystreduksjon. Hun hadde Ca samme str som deg, 65/70 H, av og til I. Hun fikk det dekket av staten fordi hun hadde store plager. De samme som du beskriver, det gikk utover dagligdags liv og helse.

Hun kontaktet fastlegen sin og ble henvendt til Haukeland ( vi bor rundt der på vestlandet ) for konsultasjon. Fastlegen mente det absolutt var grunn til å videresende henne dit.

På Haukeland møtte hun kirurg som så på brystene og vurderte om de skulle operere, han vurderte det som nødvendig inngrep.

Derfra gikk det ca 9 måneder til hun ble operert.

Hun gikk ned til 65 C, det ble fjernet til sammen rundt 1,4 KILO av brystene hennes, og hun er overlykkelig slik ting er nå.

Etter operasjonen så måtte hun ta det en god del med ro, mye bandasjeskifte, stramme bh'er, teiping for å holde brystene på plass under leging av sår osv.

Brystene ble formet fint etter at de hadde fjernet så mye vev, så det tok jo en stund før det grodde. Hun har kjempefine bryster nå, de er MYE mindre, lettere, og hun føler seg kjempesexy igjen. De forrige ble for enorme for henne, helt klart..

Jeg har sett dem uten bh, og 1 år etter operasjonen så har arrene grodd kjempefint, men du må følge legens råd til punkt og prikke, ikke overbelaste eller ta av bandasjer osv for tidlig. :)

høres bra ut!!! nå bare gleder jeg meg til å få dette overstått!!! og til å shoppe klær og bli fornøyd, og til å kunne føle meg fin!!! frykter de smertene ja, og er litt betenkt i og med at ejg har en gutt på 2,5år,han kommer nok ikke helt til å skjønne at jeg ikke kan løfte,herje osv... jeg får reise vekk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...