AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne et måltid med oppskrift, som inneholder forrett, hovedrett og dessert for under 100 kroner.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne et måltid med oppskrift, som inneholder forrett, hovedrett og dessert for under 100 kroner. Forrett: Suppepose fra Euroshopper. Hovedrett: Makaroni, ost og salat. Dessert: Gele fra pulver.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Forrett: Suppepose fra Euroshopper. Hovedrett: Makaroni, ost og salat. Dessert: Gele fra pulver. Og jeg glemte å si at det må gå ann til å lages fra bunnen av og ha litt med ting fra kostsirkelen.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Forrett: Suppepose fra Euroshopper. Hovedrett: Makaroni, ost og salat. Dessert: Gele fra pulver. Ja, du kan såklart legge til noen terninger av et kjøttpålegg på makaronien og et rundstykke. Eventuelt kan du lage en omelett med sopp fra boks og tubeost til fyll, og servere med makaronien, pluss salat. Kjøp en boks sopp i skiver fra fra First Price el. lign. Rimelig salat lages av issalat eller kinakål.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Og jeg glemte å si at det må gå ann til å lages fra bunnen av og ha litt med ting fra kostsirkelen. Ok, hvis du må ha kostsirkelen ogf fra bunne av: Hvis du ikke vil ha suppeposer kan du kjøpe inn grønnsaker som en bit kålrot, en gulrot, en potet, en bit sellerirot og en halv hodekål og kutte i terninger, ha i en buljonterning og koke suppe på dette.Dekk grønnsakene med vann og bruk buljon etter vannmengden. Billig hovedrett er fiskepudding fra Euroshopper i skiver, kokt potet og gulrøtter. Eller du kan slå til med frossen laks i skiver. Gele kan du lage av saft og gelantinplater. Men saft er dyrere.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Ok, hvis du må ha kostsirkelen ogf fra bunne av: Hvis du ikke vil ha suppeposer kan du kjøpe inn grønnsaker som en bit kålrot, en gulrot, en potet, en bit sellerirot og en halv hodekål og kutte i terninger, ha i en buljonterning og koke suppe på dette.Dekk grønnsakene med vann og bruk buljon etter vannmengden. Billig hovedrett er fiskepudding fra Euroshopper i skiver, kokt potet og gulrøtter. Eller du kan slå til med frossen laks i skiver. Gele kan du lage av saft og gelantinplater. Men saft er dyrere. Gjorde jeg nettopp leksene for deg, nå? 5
Silkepiken Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Prisen kommer jo litt an på hvor mange dette skal være til og hvor mye du har av olje, sukker, krydder osv. fra før. Å kjøpe nye store pakker av alt blir jo fort dyrt. Men her er et forslag. Forrett: Brushetta med tomat. Skjær baguett eller loffskiver i passe store biter. Du kan jo kjøpe små baguetter enkeltvis. Ha litt olivenolje og hvitløk på dem og rist dem i ovnen til de blir litt sprøe. Hakk tomater i biter, ha oppå brødet og strø på litt salt og pepper. Hovedrett: Pasta med røkelaks og creme fraiche. Til dette trenger du pasta, røkelaks og en boks creme fraiche, evt noen erter. Røkelaks kan du faktisk få for under 20 kroner på rema, det er noen små pakker da, men du trenger ikke så mye. Kok pasta/ spaghetti, skjær laksen i biter, ha laks, creme fraiche og erter i spaghettien. Spar noe av creme fraichen til desserten. Smak til med salt og pepper, evt rosepepper om du har. Får du tak i billig parmesan kan du bruke det også i. Finnes poser til rundt 10 kr med revet parmesan. Dessert: Her trenger du noen appelsiner. Skjær dem i skiver horisontalt og legg utover på et serveringsfat. Strø på brunt sukker, kanel og evt noen hakkede mandler. Mandler kan jo kjøpes i løs vekt. Server med det som er igjen av creme fraicen. Du kan også koke opp sukkerlake og legge dem i den en stund før servering istedenfor å strø sukker på.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Gjorde jeg nettopp leksene for deg, nå? nei det er ikke lekse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå