Gå til innhold

Migrene - akupunktur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen forsøkt akupunktur mot migrene? Jeg sliter veldig med migrene, og medisiner funker skjeldent. Vil prøve litt alternative metoder for å bli kvitt det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det funker nok hvis du tror det funker.

Skrevet

Det funker nok hvis du tror det funker.

Ja, det er vel noe med det.

Skrevet

Har forsøkt og det funket ikke på meg.

Migrenemedisiner og blodtrykkstabletter har fungert godt for meg

Skrevet

Blodtrykksmedisiner faktisk. Må vel ha resept på de?

Skrevet

Ja ,jeg fikk mine fra nevrologen jeg går til med migrenen. De har redusert mine anfall betraktlig!

Skrevet

Ja ,jeg fikk mine fra nevrologen jeg går til med migrenen. De har redusert mine anfall betraktlig!

Oi, så bra. Da skal jeg undersøke det nærmere :)

Skrevet

Jeg ville bare legge til noe her:) ang blodtrykksmedisiner så er det helt fantastisk!

Jeg hadde anfall annenhver dag, noen ofte hver dag. Sleeeet meg gjennom arbeidsdagene og hadde ikke noe liv. Jeg hadde prøvd atacand forebyggende (blodtrykksmedisin) men det funket ikke. Leste meg opp på nettet og der fant jeg ut at istedet for og gå rett på en dose på 16 mg hver dag,(slik jeg gjorde første gangen) så ville jeg prøve å trappe opp 8 mg i en mnd for så og gå på 16 mg. Jeg hadde igår vært helt anfallsfri i 3 hele måneder! Et nytt liv! jeg leste også at det kunne ha mye og si at man tar den på nøyaktig samme tidspunkt hver dag.

Jeg ville bare fortelle deg dette, fordi atacand er en blodtrykksmedisin med veldig gode resultater hos folk , den har lite eller nesten ingen bivirkninger og jeg hadde aldri trodddet skulle fungere så sinnsykt bra!

Så, jeg ville spurt legen om atacand, om opptrapping av denne og ikke gå rett på høy dose. Da jeg begynte på den laveste dosen hadde ikke denne noe effekt, men til gjengjeld kom effekten med en gang jeg trappet opp!I tillegg tar jeg magnesium, dette fordi mange som sliter med migrene også har lave magnesiumnivåer. Jeg tar en som heter bio magnesium som skal være bra, jeg tror den er med på og gi meg dennne sinnsyke effekten av null anfall på 3 hele mnd. Magnesum finner du på apoteket og helsekosr bla.

Håper du forteller hvordan det gikk hvia du skal til legen og snakke om disse medisinene:)

Skrevet

Jeg ville bare legge til noe her:) ang blodtrykksmedisiner så er det helt fantastisk!

Jeg hadde anfall annenhver dag, noen ofte hver dag. Sleeeet meg gjennom arbeidsdagene og hadde ikke noe liv. Jeg hadde prøvd atacand forebyggende (blodtrykksmedisin) men det funket ikke. Leste meg opp på nettet og der fant jeg ut at istedet for og gå rett på en dose på 16 mg hver dag,(slik jeg gjorde første gangen) så ville jeg prøve å trappe opp 8 mg i en mnd for så og gå på 16 mg. Jeg hadde igår vært helt anfallsfri i 3 hele måneder! Et nytt liv! jeg leste også at det kunne ha mye og si at man tar den på nøyaktig samme tidspunkt hver dag.

Jeg ville bare fortelle deg dette, fordi atacand er en blodtrykksmedisin med veldig gode resultater hos folk , den har lite eller nesten ingen bivirkninger og jeg hadde aldri trodddet skulle fungere så sinnsykt bra!

Så, jeg ville spurt legen om atacand, om opptrapping av denne og ikke gå rett på høy dose. Da jeg begynte på den laveste dosen hadde ikke denne noe effekt, men til gjengjeld kom effekten med en gang jeg trappet opp!I tillegg tar jeg magnesium, dette fordi mange som sliter med migrene også har lave magnesiumnivåer. Jeg tar en som heter bio magnesium som skal være bra, jeg tror den er med på og gi meg dennne sinnsyke effekten av null anfall på 3 hele mnd. Magnesum finner du på apoteket og helsekosr bla.

Håper du forteller hvordan det gikk hvia du skal til legen og snakke om disse medisinene:)

Åå, takk for svar! Skal ta med meg det videre når jeg skal til legen! :)

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jaaaaaaaaaaaaaa!! do it, just do it!

før hadde jeg anfall 2-3 ganger i UKA. var totalt ute av meg, og det gikk sterkt uover skolen.. klarte ikke bevege meg, bare lå muuuuuse stille i senga.

tok akupunktur for ca 8 år siden, og fra da har jeg sånn ca 8-10 anfall i ÅRET!

Endret av NozMonster
Skrevet

Ja, det er vel noe med det.

Ikke nødvendigvis. Har en kamerat som er skikkelig allergisk mot det meste. Det eneste som funker for han, er akupunktur... I motsetning til det der virker som de fleste tror, er det veldig begrensa hva placebo egentlig kan kurere. Det er stort sett bare smerter.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke gi det et forsøk? :)

Skrevet

Å, så flott at det funker hos folk! Her skal det prøves det som prøves kan, er helt utmattet etter helgas anfall.

Skrevet

En jeg kjenner har gjort akupunktur mot migrene, og han ble mye bedre! Hadde jeg vært deg, ville jeg nok prøvd det!

Skrevet

Men da må man ha gjentatte behandlinger? Migrenen kommer vil tilbake til utgangspunktet om man slutter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...