Gå til innhold

Middag til ammende mor


Ingy

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og blar febrilsk i kokebøkene. Søndag skal jeg på barselvisitt, og jeg har lovt å ta med middag. Men nå finner jeg ingen passende rett. Jeg tenkte kanskje å lage grøt, for den kan jeg pakke inn i en dyne i bilen slik at den sveller seg ferdig på veien. (Tar ca. 1-1,5 timer å kjøre dit). Men grøt er kanskje litt kjip søndagsmiddag?

Derfor vurderer jeg nå en gryterett, har noe elgkjøtt liggende. Men finnes det noen god gryte uten løk? Ammende mødre bør jo ikke ha løk eller sterk mat?

Håper på rask hjelp!

Ingy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøken Dings

Hva med en pai? Oppskrift finner du på et innlegg lenger nede på siden. (La inn en oppskrift igår, som anonym da jeg ikke var innlogget.)

Nå er det jo ikke slik at alle ammende må unngå visse sorter mat, selv har jeg erfart at gutten min ikke reagerer på noe som helst. Men man bør jo ikke ta sjanser om man ikke vet, så du kan jo bytte ut løk/purre med mais, f.eks? Pai fylt med skinke, mais og tomat burde være trygt.

Serverer du med salat og brød blir det en flott søndagsmiddag!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kyllinggryte:

Stek kyllingfilleter og sopp. Kok opp hønsebuljong, tilsett en god del fløte samt litt maizenna. Legg kylling og sopp i sausen, server med ris.

Sjekk om det er tilgang til microbølgeovn på sykehuset (sannsyneligvis) - det gjør servering og frakt litt enklere icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...