Gå til innhold

"Snakker" pusen din i søvne?


Nitha

Anbefalte innlegg

Kattepuser er for meg de forunderligste og nydeligste i verden, ved siden av små barn selvfølgelig.

Enn så lenge er Tusse barnet hos oss. Hun gjør de pussigste ting, hvorpå vi stadig tillegger henne nye menneskelige egenskaper... :oops:

Ofte når hun ligger lenge i fanget og åpenbart sover tungt, kommer hun med små lyder i søvne. Ikke riktige mjau, og heller ikke snork (selv om hun også kan snorke som en tømmermann) men pussige snakkelyder.

Da hun gjorde det i går, la hun også labben over øynene og jeg tenkte selvfølgelig at skatten drømte noe rart og holdt på å snakke i søvne.

Gjør andre puser også det? Tror dere i tilfelle at katter drømmer på samme måte som vi? Bare lurer....

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge pusekattene mine snakker i søvne. Spesielt søte når de drømmer noe ekkelt, da mjauer de sånn sårt og rykker i føttene! Smelte :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine katter gjør også dette, og det er ganske søtt ja. Men hva de eventuelt drømmer om kan vi jo bare gjette oss til, men jeg tror nok at mat er aktivt med i bilde ja, om det så er jakt eller bare det å gå ut på kjøkkenet til matskålen. :)

Tror nok kanskje også at de bearbeider "farlige" ting i drømme slik som vi gjør, f.eks. det å bli jaget av en stor sinna hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusefnatten min snakker masse i søvne! hun småsnorker og -pruster, mjauer litt og lager knirkelyder.

katter drømmer om den tiden de var store som mennesker og mennesker var små som katter... (et lite sandmansitat for de innvidde).

sovende katter er noe av det beste som fins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus vifter med halen, "fanger med labbene", beveger på følehårene, og smatter i søvne, men det er sjelden han lager lyder.

Kjenner meg godt igjen i det du sa om å gi de menneskelige egenskaper Nitha. Pus er babyen min han. Har lyst på menneskelig baby også da, men foreløpig fyller Pus rollen som babyen i huset. Kommer nok alltid til å gjøre det da, selv om vi får menneskebarn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Mio snorker og sier huff på hvert åndedrag som snorkhuffsnorkhuffsnorkhuff

kanskje hun er bekymret for noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...