Gjest GreenSky Skrevet 21. januar 2004 #1 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg trenger et råd! Det har seg nemlig slik at stedet jeg jobber på, "objekt A", har blitt lagt ut på anbud. Mitt vaktselskap, "vaktselskap B" tapte runden til fordel for "vaktselskap C". Dette betyr i praksis at jeg mister jobben. Vaktselskap B vil si opp min kontrakt og gi meg tilbud å jobbe som ekstravakt/ringevakt fram til noe annet dukker opp. (og når det ev. vil skje er det ingen som vet) Dette betyr et stort økonomisk tap for meg (en god del lapper det er snakk om her), pluss at jeg ikke vil vite når jeg faktisk skal jobbe før de ringer. Sjefen min på objekt A er veldig fornøyd med meg, og har sagt at dersom jeg ønsker det, skal han personlig ringe til sin kontakt i vaktselskap C og anbefale meg, ev. avtale et møte. Jeg har jobbet i vaktselsap B lenge, og er selvfølgelig jovial ovenfor det. Jeg ønsker ikke å slutte. Dessuten har jeg fått mange gode venner i vaktselskap B som jeg frykter jeg vil miste kontakten med hvis jeg slutter. Likevel vet jeg ikke om jeg orker en så usikker jobbsituasjon. Det er jo selvfølgelig heller ikke sikkert at vaktselskap C ønsker å ansette meg, til tross for at jeg da vil få varme anbefalinger. Kanskje de heller ønsker å bruke noen fra sitt eget selskap. Jepp, trenger noen råd her. Hva ville dere gjort? I dag går jeg i tenkeboksen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 21. januar 2004 #2 Del Skrevet 21. januar 2004 Skjønner godt at det er frustrerende. Er i usikker jobbsituasjon selv, og det er ikke godt. Jeg synes du absolutt skulle be sjefen sett opp et møte med det andre vaktselskapet. Det er jo helt uforpliktende, og du får kanskje en liten pekepinn om du ønsker å jobbe der. Du vil uansett stå sterkere rustet til å gjør et valg. Du behøver jo ikke ta en avgjørelse før du evt har fått tilbudet. Forøvrig synes jeg ikke du skulle føle deg altfor bundet av lojaliteten til ditt nåveærende selskap. De er de som sier opp kontrakten. Du har først og fremst ansvar for deg selv, og bør ikke ta til takke med en usikker og økonomisk ugunstig ordning. Ingen kommer til å takke deg for det. Lykke til! Fortell oss hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 21. januar 2004 #3 Del Skrevet 21. januar 2004 Helt enig med Løwen. Ta et møte med det andre selskapet - uansett hva som kommer ut av det - er det dumt å ikke sjekke alle muligheter. Du er jo uansett ikke bundet av noe før du evt. aksepterer et annet tilbud. Det er vel å bra å være loyal overfor arbeidsgiver - men når det er de som sier opp kontrakten må du tenke på deg selv. Det er klart at kontakten med gode kolleger ikke helt blir den samme - men det kan jo ikke styre hva du skal gjøre. De som er vennene dine vil fortsette å være det uansett hvor du jobber - selv om det alltid er synd p miste gode arbeidskamerater. Lykke til - og vi må få vite hva som skjer. (Og Løwen.. er det ikke avklart noe for deg heller ennå .. selv om vi krysset alt vi hadde...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 21. januar 2004 #4 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg er ikke i tvil - på sikt er det en mye større belastning å ikke ha penger, ikke vite når du jobber (og dermed ikke kunne planlegge noe som helst), samt antagelig jobbe upopulære/upraktiske vakter enn det vil være å bytte omgangskrets på jobben! Jeg har strøjobba og gått på engasjementer så mye at jeg nærmest har blitt proff på å bytte arbeidsmiljø - og tro meg du finner gode venner og kolleger overalt Få avtalt et møte med sjefen og uttrykk i dette møtet ønsket ditt om faste rammer, men det skader heller ikke å fortelle at du føler en høy lojalitet overfor din nåværende arbeidsgiver - det viser bare at du er en dedikert arbeidstaker - men likevel er forberedt på å bytte nettop på grunn av ønsket om stabilitet og fast inntekt. Smell til og søk deg ny jobb - så har i det minste prøvd! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 21. januar 2004 #5 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg slutter meg bare til tidligere utsagn! Prøv! Jeg sleit veldig med å søke på den jobben jeg har nå, lojalitet, kolleger osv i tidligere jobb, også har jeg endt opp med en mye bedre jobb, fantastiske kolleger osv. Og som Suz sier, usikkerhet er det verste som finnes. Lykke til! Klem glammy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. januar 2004 #6 Del Skrevet 21. januar 2004 Takk, folkens! Sjefen min på objekt A har nå et møte i vaktselskap C hvor han skulle anbefale meg. Samtidig skal jeg i møte i mitt eget vaktselskap neste uke. Så får vi se... Jeg er jo faktisk en flink vekter, i motsetning til mange "halv-gode" og slappe (som det desverre finnes alt for mange av i selskapet). Håper bare at firmaet mitt er klar over dette, og ikke ønsker å gi slipp på meg. Men det kommer jo altså helt an på om det er noe annet ledig, de kan jo ikke bare trylle fram et ledig oppdrag til meg, heller. Desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 27. januar 2004 #7 Del Skrevet 27. januar 2004 Ok, i dag er dagen hvor Vaktselskap C har møte på Objekt A. Jeg har bedt om hastemøte med mitt eget vaktselskap for å diskutere framtiden min der, men har bare fått beskjed om at de ikke har tid til noe møte nå. Og ja, jeg har mast, men ikke fått noen tilbakemelding. Nice... Vaktelskap C har altså møte her nå, og sjefen min på Objekt A har sagt at han skal anbefale meg til dem. Er spent på hva som kommer ut av møtet. Vaktselskap C måtte stå og vente litt i gangen før de ble henta. De virka veldig hyggelige og uformelle, så jeg benytta anledningen til å prate litt med dem om været (!) og slo ann en vits som de lo av. Jeg var ikke smiskete eller noe sånt, men tenkte det kunne være greit å slå av en liten prat med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. januar 2004 #8 Del Skrevet 27. januar 2004 Synes det er dårlig at vaktselskapet ditt ikke "stiller" opp på møte med deg. Så mye for loyalitet - og å ta godt vare på de ansatte..... Men håper hvertfall sjefen din holder ord og legger inn et godt ord for deg i møtet i dag. Det skader jo ikke å "vise" seg litt før du evt. får et møte med dem - så det var sikkert absolutt til din fordel at du fikk snakket litt før møtet. Da har de også et "ansikt" å henge anbefalingen på.. det er stort sett alltid en fordel. Krysser fingre for deg jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 27. januar 2004 #9 Del Skrevet 27. januar 2004 Takk, Billis! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 27. januar 2004 #10 Del Skrevet 27. januar 2004 :D Smart Move! (så lenge du ikke fortalte en av grovisene til Lurven ) Alltid bra å kunne ha et ansikt å henge en eventuell anbefaling på! Som Bille sier er det ganske ille at ditt selskap ikke har tid til deg, jeg hadde vel kanskje selv bedt om et møte med det nye selskapet, hvis du ikke hører noe! Krysser fingre, rasler litt og ønsker deg alt godt og lykke til! Klem Glammy :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 27. januar 2004 #11 Del Skrevet 27. januar 2004 Takker! Får håpe raslinga di funker, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 27. januar 2004 #12 Del Skrevet 27. januar 2004 ey hva er galt md mine groviser.. men uansett så er det best å satse på c velge det sikre foran det usikre liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 27. januar 2004 #13 Del Skrevet 27. januar 2004 ey hva er galt md mine groviser.. Ikke no! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 27. januar 2004 #14 Del Skrevet 27. januar 2004 Nå er møtet slutt, fikk visittkortet til en fyr fra Vaktselskap C, så det var jo et positivt tegn, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 27. januar 2004 #15 Del Skrevet 27. januar 2004 :D Yes! krysser fortsatt fingrene! God klem Glammy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. januar 2004 #16 Del Skrevet 27. januar 2004 Høres bra ut!. Så da er det bare å selge seg skikkelig i møte... Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 29. januar 2004 #17 Del Skrevet 29. januar 2004 Har du fått avtalt noe møte med vaktselskap C ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. januar 2004 #18 Del Skrevet 29. januar 2004 Nei, ikke enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 29. januar 2004 #19 Del Skrevet 29. januar 2004 jeg krysser alle kroppsdelene mine for din skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå