Anciol Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 http://www.ruhrnachrichten.de/lokales/castrop/Premiere-Erstes-Baby-in-der-Klappe;art934,639221 Norge burde sette opp sådanne i alle byer og bygder, da kunne man ungått en hel del aborter!
Teriyaki Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Fikk bare vondt i meg av det der..At man skal kunne åpne en luke, legge babyen inn der som om det var post man ikke ville ha, også bare forlate det? Nei det blir helt feil i mine øyne! Da er adopsjon mye bedre! For det første fordi at da må mor tenke skikkelig gjennom valget sitt, hun må gå gjennom en prosess sammen med de involverte, og det hele gjøres på en mye mer verdig måte.
Sushi Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 http://www.ruhrnachrichten.de/lokales/castrop/Premiere-Erstes-Baby-in-der-Klappe;art934,639221 Norge burde sette opp sådanne i alle byer og bygder, da kunne man ungått en hel del aborter! Tror du virkelig det? At flere hadde valgt å bære fram et barn for så å "dumpe" det et slikt sted, i stedet for å ta abort? Det tviler jeg virkelig på. Man har allerede muligheten for å adoptere bort, men folk tar da abort likevel, (og det skjønner jeg veldig godt). 5
mammamora90 Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 For meg tror jeg det hadde vært mye værre følelsesmessig å adoptert bort barnet mitt (spesiellt lagt det i en slik luke) enn å ta abort tidlig i et svangerskap. 2
Sugerøret Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Heller har slike luker,enn at babier blir dumpet i søppelkasse,på toaletter eller grøss -drept etter fødsel 3
Gjest Best Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Og hvor skal disse ungene fødes? Husk på at Norge er et mikroland, vi trenger ikke sånt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Heller har slike luker,enn at babier blir dumpet i søppelkasse,på toaletter eller grøss -drept etter fødsel Hvor ofte skjer dette i norge? 4
Niennas Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Nå er det ikke så lett å adoptere bort barnet sitt her i Norge da... Ble trist første gang jeg hørte om babyluker, trist at det faktisk er en nødvendighet (i visse land)! Men heller det, enn å slenge levende babyer i søplebøtter, som var grunnen til at babyluken ble funnet opp til å begynne med... 3
Sushi Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Nå er det ikke så lett å adoptere bort barnet sitt her i Norge da... Ble trist første gang jeg hørte om babyluker, trist at det faktisk er en nødvendighet (i visse land)! Men heller det, enn å slenge levende babyer i søplebøtter, som var grunnen til at babyluken ble funnet opp til å begynne med... Enig, det er bra å ha et alternativ for de som trenger det. Men et alternativ til abort er det vel ikke, heller et for de som ikke rakk å ta abort. Men hvorfor er det vanskelig å adoptere bort barnet sitt i Norge? (Sånn bortsett fra at det helt sikkert er veldig vanskelig å gi fra seg et barn på alle måter, da).
starligt Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 ærlig talt.det der syns jeg er bare helt tragisk.legger da for pokker ikke babyen din i en sånn en.da går du heller og tar det bort om du ikke klarer og ta vare på den eller om man er så feig og ikke tar konsekvenser fordi man har hatt seg!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Helt enig! Kvinner må få muligheten til å gi fra seg barn anonymt på denne måten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Vi må heller utvide selvbestemt abort til å gjelde til uke 18. http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/26/391935.html 1
Gjest Mamma Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Utvide selvbestemt abort til uke 18 ??? Er du ikke helt god i hodet ditt ?? Er du klar over hvor langt fosteret er kommet da ? Det er faktisk 18 cm stort og hvis du er heldig kan du faktisk kjenne sparkene fra den lille ! Jeg håper du skrev dette på pur F . 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 Utvide selvbestemt abort til uke 18 ??? Er du ikke helt god i hodet ditt ?? Er du klar over hvor langt fosteret er kommet da ? Det er faktisk 18 cm stort og hvis du er heldig kan du faktisk kjenne sparkene fra den lille ! Jeg håper du skrev dette på pur F . I Sverige er det uke 18. Sjef for landets største fødeavdeling mener grensen for selvbestemt abort må utvides til 16. uke, og at alle kvinner skal ha rett til å lete aktivt etter avvik på fosteret. - Ved å utvide grensen for selvbestemt abort og retten til fosterdiagnostikk for alle vil kvinnen sikres kontroll over eget svangerskap, sier professor og avdelingsoverlege Britt-Ingjerd Nesheim ved Ullevål universitetssykehus. Hun får støtte av leder for Ap's kvinnebevegelse, Karita Bekkemellem Orheim. Ble grensen for fri abort utvidet til 16. uke - eller som i Sverige - 18. uke - ville også det etiske valg opp til 16. uke være kvinnens eget. Antall aborter etter 12. uke har ikke økt etter at Sverige innførte den liberale abortloven i 1975. - Dagens grense for selvbestemt abort er mer en pragmatisk grense enn en grense satt ut fra biologiske forhold. Medisinsk er det ingen vektige argumenter for å holde abortgrensen til 12. uke. Den bør utvides til 16., eventuelt 18. uke, sier Nesheim, som er en av dem i Norge med mest erfaring med abortproblematikk - blant annet fra abortnemnda. http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/26/391935.html
Gjest Mamma Skrevet 15. april 2012 #17 Skrevet 15. april 2012 Så at Sverige har uke 18 gjør det ok å ta livet av et friskt lite foster som har fått fingeravtrykk og blodomløp ?
Sushi Skrevet 15. april 2012 #18 Skrevet 15. april 2012 Så at Sverige har uke 18 gjør det ok å ta livet av et friskt lite foster som har fått fingeravtrykk og blodomløp ? Dette blir en håpløs diskusjon. Er det fingeravtrykk og blodomløp som er definisjonen på liv? Er det hjerteslag? Hvis man skal tenke slik kan man ikke ha lov til å ta abort i det hele tatt, men heldigvis er vi kommet lengre her til lands. Det er jo lov å ta abort fram til uke 16 i dag, bare at man må gjennom en nemnd. 5
Gjest anonym Skrevet 15. april 2012 #19 Skrevet 15. april 2012 Det skal gode grunner til for at nemda godkjenner abort etter uke 12. Et friskt foster vil ikke bli godkjent abortert. Da må barnemor i så fall blitt voldtatt under unnfangelsen e.l. hendelser.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #20 Skrevet 15. april 2012 Dette her hadde jo vært genialt. Mye bedre enn abort (barnemord) Også kunne folk adoptere i stedet for å drive med kunstig befruktning. (Noe ingen skulle fått lov til å benytte seg av)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå