Gå til innhold

Hvor mange grader vasker dere dette på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Undertøy: 90 grader

Klær: bukser, gensere, topper (inkl BH`er): 40 grader

Sengetøy: 90 gradder

Håndklær: 90 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å vite. Hvor lenge skal man zappe dem, da?I microen altså.

Det varierer. Fra 20 sek til et min. Stå ved siden av og du vil kjenne på lukta når det er ferdig. Husk at tøyet må være vått.

Klarte faktisk å redde masse klær på den måten. Hadde vært borte en lang uke. Kom hjem igjen og det luktet skikkelig surt. Fant ut at noen hadde lagt en våt klut i skittentøyskurven og lagt sengetøy oppå der igjen. Det var blitt skikkelig surt og jævlig. Etter en liten tur i mikroen var det bra igjen :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

For tiden har jeg ikke en maskin som kan vaske på 30 grader, men gjorde det en del før.

Klær som bukser og gensere vasker jeg på 40 grader.

Sengetøy, sokker og undertøy på 60 grader.

Kluter og håndklær på 90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som vasker no særlig på 30 grader?

Klær det står 30 eller håndvask/kaldt i prøver jeg å vaske på 30 såfremt jeg husker og litt etter hva jeg synes det ser ut som om de tåler (en vanlig tskjorte går på 40 uannsett hva som står på lappen så får den heller vare litt kortere, orker ikke sjekke alle klær.. prøver å sjekke når jeg handler da, så jeg får minst mulig håndvask-klær:P)

Undertøy går på 60 når jeg vasker det for seg selv eller med håndklær, slenger jeg med litt sammen med vanlig klær blir det 40.

Vanlige klær - 40

Sengetøy,håndklær osv - 60 eller 90 (som regel 60, tar en 90-vask innimellom for å få rent kjøkkenhåndklær, kluter osv)

Ull går på ullvask.

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...