LadyGrey Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Igår så jeg tilbake på noen blodprøver jeg tok ca 2år siden,den viser at verdien for B-Monocytter lå litt lavt. 3,70. Normalverdien er 4-10. Noen som vet om dette har noe betydning, viss ja, hva er symptomene ? I samme blodprøve ble B12 verdiene målt, de var ikke så bra. Verdien var 149, normalverdi er 160-470. Fikk B12-tilskudd som jeg skulle ta i 3mnd, verdiene steg og helsen min ble MYE bedre. Fortsatte ikke me B12 etter dette. Nå i ettertid har jeg måtte få ny resept på B12, fordi jeg har blitt "syk" å jeg har alltid blitt bedre når jeg har gått på B12. Må man ta disse tablettene eller kan jeg kreve sprøyte ? Kroppen min tar tydeligvis ikke opp B12 fra maten jeg spiser, er det en sykdom når kroppen ikke tar opp igjennom kosten ? Kan legge til at jeg har fått konstatert at jeg har irritabell tarm, kan dette være årsaken ? Ble mye spørsmål her, men håper noen med lignende erfaring kan hjelpe meg
Gjest regni Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Igår så jeg tilbake på noen blodprøver jeg tok ca 2år siden,den viser at verdien for B-Monocytter lå litt lavt. 3,70. Normalverdien er 4-10. Noen som vet om dette har noe betydning, viss ja, hva er symptomene ? I samme blodprøve ble B12 verdiene målt, de var ikke så bra. Verdien var 149, normalverdi er 160-470. Fikk B12-tilskudd som jeg skulle ta i 3mnd, verdiene steg og helsen min ble MYE bedre. Fortsatte ikke me B12 etter dette. Nå i ettertid har jeg måtte få ny resept på B12, fordi jeg har blitt "syk" å jeg har alltid blitt bedre når jeg har gått på B12. Må man ta disse tablettene eller kan jeg kreve sprøyte ? Kroppen min tar tydeligvis ikke opp B12 fra maten jeg spiser, er det en sykdom når kroppen ikke tar opp igjennom kosten ? Kan legge til at jeg har fått konstatert at jeg har irritabell tarm, kan dette være årsaken ? Ble mye spørsmål her, men håper noen med lignende erfaring kan hjelpe meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå