Gå til innhold

Plagsomt lavt blodtrykk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Pga medisin har jeg fått lavt blodtrykk. Det er ordentlig plagsomt fordi jeg er svimmel selv i liggende eller sittende stilling. Har tatt det opp med legen, men han brydde seg ikke så mye virket det som. Noen råd til hva jeg kan gjøre for å slippe å være så svimmel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pga medisin har jeg fått lavt blodtrykk. Det er ordentlig plagsomt fordi jeg er svimmel selv i liggende eller sittende stilling. Har tatt det opp med legen, men han brydde seg ikke så mye virket det som. Noen råd til hva jeg kan gjøre for å slippe å være så svimmel?

Hva slags medisin er det? Er det mulig å minske dosen? Har du sjekket blodtrykket ditt og at det er dette som er årsaken til at du er svimmel?

Skrevet

Ja blodtrykket har blitt sjekket og det er mye lavere enn normalt. Går på medisiner mot smerte og kan ikke kutte de ut. Jeg mente råd for hva jeg kan gjøre ellers, som å drikke mer vann eller slikt?

Skrevet

Ja blodtrykket har blitt sjekket og det er mye lavere enn normalt. Går på medisiner mot smerte og kan ikke kutte de ut. Jeg mente råd for hva jeg kan gjøre ellers, som å drikke mer vann eller slikt?

Dessverre tror jeg ikke det er bare å drikke vann, fordi grunnen til at du er svimmel er fordi blodtrykket er for lavt, og eneste måten at det blir bedre på er at det blir mer normalt, dessverre. Har selv gått/går på medisiner som gjør at jeg fikk lavere blodtrykk og opplevde det samme som deg, dermed driver jeg å finjusterer dosen min nå i samråd med lege slik at jeg forhåpentligvis kan få normalt bloddtrykk og fremdeles hjelp mot smertene. Du må nok nesten prøve å snakke med legen din igjen.

Ps. Ta det rolig, ikke stress, reis deg sakte; Dette hjalp _litt_ til meg iallefall.

Skrevet

Åja... Men det virket på legen som om det ville gå over av seg selv. Men problemet er at jeg er så svimmel at jeg må holde meg fast hvis jeg skal dusje eller må stå/sitte oppreist lenge.

Skrevet

Jeg er plaget med å ofte ha lavt blodtrykk. Enkelte leger har vært svært bekymret mens andre ikke over akkurat det samme resultatet.

Det jeg fikk beskjed om av den "bekymrede" legen var å få i meg mer salt. Mye salt er det jo vanskelig å få i seg, men å spise mat, potetgull ol. som har mye salt i seg.

Forsøkte det, hjalp muligens litt.

Men å spise jevnt etter klokka vær 2-3 t er det som fungerer best hos meg. + å ikke stresse, da blir jeg bare svimmel.

(Den legen som ikke var bekymret ristet bare på hode av at den andre legen hadde anbefalt å spise salt da,, så det kommer nok an på legen en spør)

Skrevet

Jeg ville oppsøkt en annen lege og hørt hva han/hun sa. Det er greit at han mener det skal gå over, men hvor lenge skal du ha det slik i mellomtiden? Ellers ville ejg tatt det med ro, reist meg opp forsilktig, spist gjevnlig og sovet nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også ha fått en seciond opinion.

Drikke og salt. Da får man et litt høyere blodvolum og trykket vil gå litt opp. Men om det er nok til å hjelpe må du nesten bare prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd:) ringer fastlegen igjen på Mandag tror jeg. Skal prøve med salt.

Også lurer jeg litt på en ting til for selv om jeg ligger på ryggen opplever jeg press mot panne og øyne. Det er ikke vondt, men kommer innimellom og er ekkelt. Kan dette også være blodtrykket?

Jeg begynte på Sarorex for 9 dager siden, men svimmelheten kom allerede på dag 2 og fikk "påvist" lavt blodtrykk forrige Tirsdag.

Skrevet

Takk for gode råd:) ringer fastlegen igjen på Mandag tror jeg. Skal prøve med salt.

Også lurer jeg litt på en ting til for selv om jeg ligger på ryggen opplever jeg press mot panne og øyne. Det er ikke vondt, men kommer innimellom og er ekkelt. Kan dette også være blodtrykket?

Jeg begynte på Sarorex for 9 dager siden, men svimmelheten kom allerede på dag 2 og fikk "påvist" lavt blodtrykk forrige Tirsdag.

Går du på andre medisiner også? Slo opp på felleskatalogen og leste at de hadde fikk økt virkning med visse medikamenter ( blir ofte også økt bivirkning)...

Ellers så sto det jo at en bivirkning er ortostatisk blodtrykksfall, som du opplever. Har de målt det ortostatiske blodtrykket ditt? (Når du ligger, så sitter, så står)

Skrevet

Nei de målte bare vanlig sittende. Ortostatisk lavt blodtrykk har jeg nesten alltid hatt litt problem med.

Jeg bruker Cerazette og allergimedisin, men legen som skrev ut Satotex vet jo det.

AnonymBruker
Skrevet

Med forbehold om at tilstanden din tåler det: salttabletter på apoteket, kaffe, cola og mer vann fikk jeg beskjed om. Absolutt best effekt av en salttablett om dagen i noen få dager fikk jeg, da blir du også tørst og drikker mer.

AnonymBruker
Skrevet

Lakris gor økning i blodtrykket. Det hjelper meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...