Gå til innhold

Hormoner eller bipolar?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner snart å lure på om det er noe galt med meg. Humøret mitt svinger veldig. Jeg kan være den mest utadvendte og uredde personen, for så å plutselig bli ganske innesluttet, sjenert og full av angst. Er det flere kvinner/jenter som føler det sånn? Jeg forstår GODT at menn blir redd for kvinners svingende humør, som ofte virker bunnløst. Jeg blir det også selv, og kan ta meg i å forbanne mitt eget kjønn for alle dalene. Jeg har fått hørt av venner at jeg kan virke som jeg er i min egen lille selvdestruktive verden, som tar over den de egentlig kjenner.

Men personligheten min kan være litt som natt og dag. F.eks: på mandag var jeg full av energi og godt humør, men på tirsdag var det vanskelig for meg å ha øyekontakt med andre. På onsdag var jeg igjen selvsikker og uredd og glad, men på torsdag(idag) har jeg vært paranoid og sjenert.

Det har forøvrig ikke skjedd store greiene i hverdagen som jeg føler har påvirket meg negativt(annet enn mine egne slitsomme tankespinn), jeg har sovet greit, spist regelmessig/næringsrikt og vært aktiv og sosial.

Det skal også nevnes at jeg går på p-piller; Yasminelle. Men før jeg begynte på disse, alder 17, var jeg også tidvis "merkelig" og "innesluttet" som noen påpekte. Nå er jeg forresten 23. Har noen andre erfaringer knyttet til denne pilla?

Herregud, jeg blir gæren av meg selv snart. Råd og forståelse tas i mot med takk. Men ingen sympati, det gjør bare vondt verre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som om du er bipolar, de har maniske perioder og det høres ikke ut som om det er det du har. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din.

Gjest helene
Skrevet

Dette var som å lese om meg selv når jeg gikk på yasminelle... Ble et hormonmonster ut av en annen verden.. humøret svingte ettersom hvem vei fuglen dret, for å si det sånn.. endte med at jeg sluttet på de. Det hjalp betraktelig! Begynt på ny type p piller nå, og er livredd for at det samme skal skje igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...