AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg begynte på Cerazette for ca 10 mnd sider. Den første tiden gikk det fint og jeg hadde mensen som vanlig, men det siste halve året har jeg fremdeles fått mensen som vanlig (ca 5-6 dager) før det stopper opp i 2-3 dager så får jeg igjen en kort menstruasjon. Det jeg lurer på er om det er noen andre som har uregelmessig mens med Cerazette som har prøvd å slutte på de for noen måneder også begynne på igjen og fått mer regelmessig mens da?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Det er mange som sliter med uregelmessige blødninger etter start på Cerazette. Noen velger å slutte ved rundt 6 mnd da ting skal ha begynt å stabilisere seg, andre fortsetter på Cerazette og opplever uregelmessige blødninger så lenge de gjør det. Jeg har nå gått på Cerazette i nærmere 5 år og har så aldri en blødning før i januar i år, nå har jeg hatt blødninger til samme tid hver andre måned etter dette. Med andre ord er det ingen fasitt på hvordan du kommer til å reagere hvis du velger å slutte og begynne på igjen senere. Sannsynligheten er nok noe større for at du fortsatt vil ha uregelmessige blødninger hvis du gjør det, med tanke på at kroppen på nytt må avvennes hormonene, og begynne på'n igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 tror nok ikke det vil hjelpe, men nå har jeg ikke prøvd det da. Jeg har gått på cerazette i 2 år sammenhengende der jeg mistet mensen etter noen mnd. sluttet, ble gravid og fødte og begynte på dem igjen. fikk en blødning og mistet mensen helt igjen. Så for meg har den vert ik begge ganger jeg har brukt den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå